Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2007 16:45 - ЧАСТИЧКИ ПОЕЗИЯ...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 19741 Коментари: 36 Гласове:
1

Последна промяна: 27.11.2007 16:53


..... Днес ми е едно хубаво, поетично... 
..... Вървях по улицата, вятърът ми шепнеше, игареше си с косите ми... Слънцето гальовно ми се усмихваше, като чувствах всичките му лъчи... Сякаш се бяха събрали на куп в очите ми....
..... Хората ме гледаха усмихнато... А аз се носех почти над земята...
..... Та, по случай поетично-ефирното ми настроение, реших да ви подаря малко поезия...
..... Ще ви напиша някои стихове на поети, които са гостували в предаването ми... Стихове, които са ме докоснали по някакъв начин...Развълнували са ме... Накарали са ме да потръпна, до като ги чета... Да изпитам възторг,...или нежност... Тъга...или са предизвикали усмивката ми... Дори са ме изненадали!:)...
.... Истински стихове... Докосващи стихове...

Едно от тях е на Гергана Сотирова... Една дама, която е юрист по образование, но пише прекрасните си стихове. Тя съвсем наскоро беше гост в "талантливото" ми студио. Ето я: 
 image
image

НОКТЮРНО

Надничам във очите ти и виждам,
че там съм, седнала на прага,
в очакване да ме прегърнеш силно,
с ръце от ласка изтъкани,
със нишки от любов и нежност! /Гергана Сотирова/

А сега ще ви представя един от моите най-любими поети - Иван Вълев, пловдивски поет...Невероятно нежен, лиричен, вглъбен...
Автор е на осем стихосбирки и един роман "Скритата градина". Превежда и книги на известни полски писатели.
По негови стихове са сътворени прекрасни песни - "Лятото", м. Гриша Трифонов, изп. Пламен Ставрев; "Летен дъжд" - м. Стефан Диомов, изп. Тони Димитрова; "Нито ден е, нито вечер" - м. Стефан Диомов, изп. Тони Димитрова; "Обещания" - м. Стефан Диомов, изп. Тони Димитрова. 
"Обещания" се нарича и най-новият албум на Тони Димитрова, който ще бъде представен на 04.12.2007 г. в НДК. И аз съм поканена, така, че после ще ви разказвам...:)
image

image

***
Не, не ме докосвай с пръсти.
Нито ден е, нито вечер...
Не реши косите гъсти
с жест неуловим и вечен.

Не търси у мен подкрепа,
за да минеш брода речен.
Тази близост е нелепа.
Нито ден е, нито вечер.

Сам съм, сам съм и далечен.
Нито извор, нито стомна.
Нито ден е, нито вечер - 
само тишина огромна...

В извора се крие жажда,
а в леда кълни жарава.
Самотата ни разяжда,
близостта ни наранява.

Може би ще оцелеем
голи в този свят облечен?
Топъл здрач над нас светлее - 
нито ден е, нито вечер... /Иван Вълев/
...Това стихотворение е едно от най-любимите ми. Рецитирала съм го в предаването, под съпровод на пиано от Стефан Диомов:)

***
Лист от трепетлика
трепна и се спусна
и докосна нежно
вежда, нос и устна.

Ти се изненада,
ти дори извика:
"Есента ми праща
жълта трепетлика!"

Есента ли казваш?
Може, но едва ли...
Аз изпратих листа - 
за да те погали.    /Иван Вълев/

... А сега се усмихвам, защото се връщам към лятото... През юли месец в студиото ми дойде Татяна Йотова. Тя е от Айтос, но е завършила българска филология в Софийския университет. Работи като учител и пише вълшебните си стихове...
image
Дамата, която е до мен, с червения тоалет, е Татяна Йотова... Истинско нашествие от усмихнати емоции и любов...Така бих я описала с едно изречение:)

ПОДАРИ МИ ЕДНА ЛЮБОВ
Щом не можеш голяма - малка,
като гълъбово око,
като огънче на запалка.

Подари ми я тук. Сега.
Запечатай я във прегръдка
на две гълъбови крила,
на огънчето във тръпката.

Подари ми една любов!
Като ангел да ме закриля
и в този, и в следващ живот,
жадна ли съм - все да извира!   /Татяна Йотова/

СЛУЧВАМ СЕ

Толкова понякога се случвам.
Тогава  небето
почервенява от срам,
че не ме е забелязвало,
земята ми позволява
да ходя на ръце
в зелените й коси,
вятърът
презглава ме целува
и даже не го первам през ръцете
като ми бърка в деколтето.
А ти...
Ти пак отсъстваш.
И аз се случвам
като се моля
да се превърнеш
в засрамено небе,
в зеленокоса земя,
във вятър ексцентрик...

Случвам се,
когато се надявам
да се случиш толкова понякога...

СЛУЧВАМ СЕ.
                            /Татяна Йотова/

...И до като сме близо до Бургас, да ви представя и един мой голям приятел - Пейо Пантелеев. Той е куклен актьор, поет, художник. Много е колоритен - с моряшка фанелка и морско излъчване... С невероятно чувство за хумор и невероятно чувствена поезия...
Най-известен е може би със стиховете на песента "Здравей, как си, приятелю", "Не се сърди" /"Тоника"/, "Рождество"/Ваня Костова/

image
ЗДРАВЕЙ, КАК СИ, ПРИЯТЕЛЮ

Здравей, как си, приятелко!
Как, добре ли караш!
Още ли вятъра гониш
към някой бряг... Кажи ми!
- Здравей, карам я някак си...
Даже страхотно я карам!
Животът ми, вятърна мелница,
миг подир миг дните троши...
Налей ми чаша старо вино,
стари мой приятелю!
Махни с ръка и дай нататък -
злото забрави...
Нали актьори сме в театъра.
Театър ту добър, ту малко лош,
ранима струна е душата
всяка нощ.
- Здравeй, как си приятелко?
Как, добре ли я караш?
Още ли виждаш в съня си
своя град, кажи ми!
- Здравей, карам я някак си...
Даже страхотно я карам!
Пресичам чужди площади
и търся вас, търся вас...
Уви, така стоят нещата,
стари мой приятелю.
Махни с ръка и дай нататък,
злото забрави!
Щом тази нощ е толкоз нежна,
нежен и добър ще е денят.
За да поемем в две посоки
своя път...                                /Пейо Пантелеев/

РОЖДЕСТВО

 

 

На Ваня

 

 

Звън дочух — далечен звън,

звън — внезапен и тревожен.

Камбана влезе в моя сън

и ме погали спомен...

 

Звезда над мене изгоря,

нощта от болка потрепери.

Прошепна хор — във храм аз бях,

дете бях и се молех!

 

Запалих свещ от друга свещ,

ръка целунах на старица.

И нещо скъса се във мен,

като в ранена птица...

 

Глас забравен — нощен глас —

дочух камбаната да плаче,

с душа горчива като мен —

с душата на сираче!

 

Забравих страх, усетих Бог —

и светлината ме прегърна...

И времето за дълго спря —

аз в себе си се върнах...

...От Бургас, се отправяме към Пловдив...Защото следващият ми любим поет е роден в Бургас, но живее и твори в Пловдив... Автор е на албума "Духът на дивия козел" и стихосбирката "Лунясвам"... Красимир Йорданов.... Стиховете му винаги са изненадващи, много самобитни, завладяващи... Поне такова е моето усещане за тях...:)
Ето какво ви избрах от него!

НОЩТА

Нощта - убежище на неприлични мисли,
нахлу през кухненския ми прозорец.
Попи в завесите, от полилея висна
като обесник. И проскърца столът.

Нощта е мащехата на деня - 
минорен, саможив и зле възпитан.
Открадна мои мисли. Разпиля ги
между жени, достойни за обичане.

Така съм пуст! Напомням на брега,
 на който след сношение пиянско
осъмва бременна нощат
и все по-трудно ражда бъдещ залез.

Избутан по ъглите, настрана
заспива недолюбен хоризонтът.
И, тихо, като шепот на жена,
напуска ме
                 животът.          /Краси Йорданов/

ПЕСЕН

По хълбоците сини на морето
рисува Слънцето златисти ивици
и, някъде встрани от битието,
разпуска нечия любов косите си.

А аз, като един матрос без кораб,
очи разпервам, за да я прегърна,
преди да ме превари злият вятър,
търкалящ бавно есента по стръмното.

Отдавна има място за любов
в душата ми, от ласки незаета.
Отдавна има място за любов - 
достатъчно да побере морето.

Искрящите мъниста на дъжда
танцуват по брега и късно вечер
посипват обгорелите жита,
полегнали като жени съблечени.

И моята любов танцува някъде
по дансинга безкраен на живота.
Далеч от моя неуверен поглед.
Кажи ми как да я намеря, Господи!   /Краси Йорданов/
Р.S. Допълнително ще кача негова снимка, защото в момента не мога да я открия...:)  

Е, приятели, успях ли да ви придам поетично-ефирното си настроение и на вас?:)
Ще ми е приятно, ако съм ви докоснала и вас с поезията, която избрах днес...
Може би ще представя още поети по-нататък, защото в предаването са ми гостували много поети, с прекрасни стихове...
Прятно четене!:) И мнооооооооого поетично настроение от мен!!!:)
:) Ася




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. candysays - :)))
27.11.2007 17:07
Чудесен пост с "частички поезия" си сътворила днес! :)
С теб сме на една вълна явно, защото и аз посветих днес пост на чудесните стихове на една жена..
Заповядай и ти при мен да почетеши поезия!

:)))*
цитирай
2. anastasiia - Здравей, candysays!:)))
27.11.2007 17:20
И аз се усмихвам, защото наистина с теб сме на една вълна днес. Току-що надникнах при теб:) Явно мислим "сихнхронно" с теб, защото дори по едно и също време сме публикували постовете си...
Знаеш ли, аз безкрайно много обичам поезията... И винаги ми е приятно да прочета нещо ново, вълнуващо и истинско...
Благодаря ти за гостуването в поетичното ми кътче днес!:)
цитирай
3. candysays - :)
27.11.2007 17:21
:)))
Пак ще ти гостувам! А сега ти желая приятна вечер!
цитирай
4. melsun - :)))
27.11.2007 17:31
И поетично,и морско,любовно и нежно,и оцеляващо и безметежно,и неприлично нощно,и танцуващо вятърно и слънчево радостно, и тъжно камбанено, и,и...:)))Летях ефирно с теб сред стиховете...
Облагородяващо,обогатяващо и красиво бе...:))

п.п.Много ми харесваш на първата снимка,с лилавата блузка:)Много ти отива!!!:)))
цитирай
5. anastasiia - :))))
27.11.2007 17:35
Благодаря ти, candysays! Приятна и светла вечер и на теб!
Ще си обменяме визити!;))))
цитирай
6. mmmmmmmmm - Успя!:)
27.11.2007 17:40
ДА!:)Получи се!:)))Точно поетично и ефирно!
Срахотен финал на работния ден.И този сумрак на вън...топла стая....премигваща ароматна свещ...тиха музика....съвсем ми разнежи душата...:)))
Прави го по-често!:)Аз ще ти благодаря и ще те поздравя!:)))
Красива и споделана вечер!:)
цитирай
7. anastasiia - mels, цял празник си,
27.11.2007 17:46
когато описваш чувствата си!:)...
Толкова ми е радостно, че си тук!!!:) Толкова много обичам поезията и ми е хубаво, че и ти изпитваш и преживяваш куп многоцветни чувства от съприкосновението със стиховете...
Прегръщам те, mels!:)))
А снимката с лилавата блузка, ми е от едно от последните предавания, от 17.11.07г. Благодаря ти:) Аз много обичам лилавото...:)
цитирай
8. anastasiia - mmmmmmmmm,
27.11.2007 18:00
хубаво е, да... Точно в този период от деня, когато "нито ден е, нито вечер"... да направиш нещо любимо, отпускащо приятно... Като хубава поезия...Затваряш очи, дочуваш музиката.... И тези пламъчета на свещите... Романтично...хубаво...
Благодаря ти, много, за красивите усещания, които споделяш... За романтиката...
Със сигурност ще има още стихове... И ще те очаквам отново, и отново...:)
Хубава, светла вечер и на теб!:)))
цитирай
9. melsun - :)
27.11.2007 18:06
Толкова поезия,колкото изчетох в последните месеци не съм чела през целия си живот!:)))
Прекрасно е,че хората пишат...творят:))

А сега долитам до теб,гушкам те ефирно,но топло...усещаш ли:)и пак си се връщам обратно!:))

Ето и нещо за музикален фон в тази приятно поетична вечер!:))Беше споменала,че обичаш Андреа Бочели;)И аз много го обичам!!!
Andrea Bocelli - Per Amore
http://www.youtube.com/watch?v=SHmSkR9H_FU&feature=related

Andrea Bocelli - A Volte Il Cuore
http://www.youtube.com/watch?v=MPxlnwUBNSQ&feature=related
цитирай
10. anastasiia - mels, значи си невероятно
27.11.2007 18:15
богата на чувства, преживявания, нюанси в настроението... Който чете поезия винаги е изпълнен емоционално и някак по-цялостен...
...И разбира се, че те усещам:))) Мило облаче, такова:))) Вълшебно и добро...:)
цитирай
11. anastasiia - Миличка mels,
27.11.2007 18:21
благодаря ти, мнооооооооооооого!
Обожавам тази песен! Мнооооооооооого я обичам!
Ако можеш да ме видиш в момента, как се усмихвам и пея!:)))))
Учила съм италиански, знаеш ли? Е, вече не съм толкова добра, но мога да си пея любими мои песни...
Целувки!:))))))))))))))))))))))))))
цитирай
12. melsun - :)
27.11.2007 18:23
Виждам те!!:)))
цитирай
13. anastasiia - :))))))))))
27.11.2007 18:25
Знаех си, че ще се получи!:))))
Милата ми феичка!:))) Вълшебна и даряваща...:)))
Прегръщам те, много!:))))
цитирай
14. enjoy6 - Благодаря ти,
27.11.2007 20:10
за поетичното настроение Анастасия!
Невероятна щастливка си ти, прочитайки този чудесен пост разбирам откъде се зареждаш с тово прекрасно настроение и усмивки - от срещите ти с тези талантливи български поети и тяхното невероятно красиво творчество!
Бъди винаги отворена за красивото и доброто в забързаното ежедневие и все така вдъхновена го предавай и на нас!
Сърдечни поздрави!
цитирай
15. anastasiia - enjoy6,
27.11.2007 20:30
и аз благодаря... За това, че и ти си отворена към красивото, към поезията... А споделената емоция, винаги се изживява още по-пълноценно:)
Обещавам още красиви стихове... Има ли нещо по-неповторимо като усещане, когато се докосваме до истинската поезия?
Поздрави и на теб! И одухотворен и светъл утрешен ден!:)))
цитирай
16. zharko - Отново си даряваща, пресътворяваща,
27.11.2007 22:05
препращаща радостта от преживяното, усетеното от теб, от неутолимите ти сетива за красотата, вълшебството на думите...
Заразяващ е възторга ...
Самата ти поезия си...
цитирай
17. eien - Да Ви е хубаво и поетично всеки
28.11.2007 04:56
Божи ден!
цитирай
18. anastasiia - Юри,
28.11.2007 09:07
хубаво ми е, че си почувствал всичко...
...И нали в това е смисълът!:)...Когато сме се докоснали до нещо истинско и красиво, каквото е поезията, да го предадем и на другите...Да ги "заразим" с красотата и одухотвореността... Така радостта от преживяното се умножава многократно...:)
...Поезия съм аз във слънчев ден...
...Поезия за теб, поезия за мен...:)))
цитирай
19. anastasiia - eien!:)
28.11.2007 09:10
Добре дошла в поетичното ми кътче!:)
Нали може на "ти"?:)
Благодаря ти за прекрасното пожелание!:) Това е състояние на духа - да ми е хубаво и поетично... Мисля, че съм близо до него... Почти всеки ден!:)))
И на теб ти желая тази прекрасна одухотвореност, съчетана с Усмивката!:)))
цитирай
20. martiniki - :))))))))))))))
28.11.2007 20:31
Широооко ме усмихна със стиховете, Иван Вълев чета с удоволствие, Пейо Пантелеев ми беше приятно да видя и прочета, Татяна Йотова не познавах, а ми допадна...
Да ти пратя снимка на Краси Йорданов в нашата компания ;))))))
цитирай
21. anastasiia - Хей, Марта!:)
28.11.2007 21:47
Здравей, сред любимата ни поезия!:))) Много се радвам, че ти допадат стиховете, които съм публикувала... :)))
Иван Вълев е невероятен поет... Иска ми се да издам, че той е тук, в блог-пространството... За да може повече хора да го четат... Ти самата знаеш това - gor.blog.bg!
А Пейо Пантелеев си е инстински уникат:))) Самобитен и мноооого дълбок. Между другото, доста от песните в новия албум на Тони Димитрова, са по негови стихове.
А ако искаш, наистина можеш да ми пратиш снимки с Краси, ще ми е приятно. Аз също имам много снимки с него, но не можах да открия в коя папка са ми в компютъра. Но ще ги добавя, със сигурност:)))
Мнооооого усмивки за теб!:)))
цитирай
22. comfy - Богат
29.11.2007 13:29
постинг - и на поезия и на емоции! :)

@}>>-->>--
***
цитирай
23. eddie - anastasiia!
29.11.2007 15:06
Прекрасна работа имаш :) Трябва да си щастлива, че общуваш с такива поети, и то наживо, в нета е друго :) Много усмивки от мен... Чудесни стихове!
цитирай
24. anastasiia - comfy!:)
29.11.2007 15:40
...Розата е прекрасна.. Чувствам аромата й:))) ...поетично-усмихнат....
Благодаря ти!:)))
А емоциите са неделима частичка от мен, от моя ден, от всичко до което се докосвам... Така е по-цветно и мноооого усмихнато:)))
Изпращам ти шепа поетично настроение и на теб!:) Ти цениш поезията...
цитирай
25. anastasiia - eddie,
29.11.2007 15:44
да, общувам с много поети... И въобще с различни личности...Приятно е, хубаво е:), зареждащо е...
Приятно ми е и че си тук, в поетичното ми кътче и че си прочел някои от любимите ми стихове!:)
Съпреживяната емоция е още по-хубава!:)))
И разбира се, че и аз ще ти изпратя усмивки... Ама мнооооого!:))))))))
цитирай
26. eddie - Мерси за усмивките :)
29.11.2007 21:29
:):):)- изпращам ти три, че носят щастие...
цитирай
27. ellinor - Приятна атмосфера
30.11.2007 00:05
цари тук - наситена с ефирност, красота, силни стихове и жизнен дух. Усмихнато е твоето местенце и провокира усмивки :))).
Беше ми приятно да споделя това поетично настроение и да се докосна до поети, които не съм познавала преди!
цитирай
28. anastasiia - eddie,
30.11.2007 00:15
благодаря ти за :):):)...
...Щастието витае около мен...:)
цитирай
29. anastasiia - ellinor,
30.11.2007 00:22
много ми е приятно, че си се докоснала до ефирността, красотата, духа на стиховете... Поезията винаги одухтворява... Дарява ни с една такава емоционална завършеност...Много е прятно съприкосновението с хубавата поезия...
Благодаря ти за усмихнатото присъствие!:)
Заповядай отново! Обещавам още хубави стихове:)))
цитирай
30. doka - Хей,Ася....! :)
30.11.2007 16:21
Благодаря за този прекрасен...поетичен подарък...!!! :)))
Все хубави хора...и талантливи при това...!!!
Чудесен пост...! :) Хубава и усмихната вечер! :)
цитирай
31. anastasiia - doka, здравей!:)))
30.11.2007 19:35
Прекрасно е, че приемаш подаръка ми така усмихнато!:)))
Благодаря ти, мнооооого!:)))
Хубава, поетична, вдъхновена вечер и на теб!:)))
цитирай
32. boris66 - boris66-anastasia-Любовта е най -прекрасното чувство!
01.12.2007 23:08
Чудесно е един човек да намира Любовта и да се случва в нея!Прекрасен постинг и много богат Поздрав !
цитирай
33. anastasiia - boris66, да, любовта...
02.12.2007 11:18
...е нещо много хубаво... Възвисява ни, разтваря ни, изпълва ни... Прави ни даряващи...Прекрасно е...
А поезията е едно от най-съвършените творения на любовта... Обичам да се докосвам до многобройните частички красота в стиховете...
Балгодаря ти... Поздрави и за теб!:)
цитирай
34. buket - с вихъра на любовта
02.12.2007 15:36
Без стихове красива си
и песенна,
и с вихъра на любовта
понесена!

Лети!

цитирай
35. anastasiia - buket!:)
02.12.2007 15:44
...Понесена и песенна...
и истински даряваща...
...И даже малко есенна...
...Поезия раздаваща...:)
...Благодаря ти... Много е красиво това, което си ми написал...
Дааа...Летя...Прекрасно е!:)
Мноооого усмивки ти изпращам!:))))
цитирай
36. basta - аз ще споделя стихотворение на мой ...
07.01.2009 17:40
аз ще споделя стихотворение на мой Приятел, когото срещнах тук...
а стихотворението му наскоро ме остави без думи!!! и има още, не е само това :)))

"Аз мога!" - каза човекът...и направи невъзможното...

Кой може,погребал мечтите си,
със усмивка напред да върви?
Кой може,разкъсал сърцето си,
от парчета да пали звезди?

Кой може,намразил себе си,
за Любовта да отвори очи?
Кой може,изгубил всичко,
във Всичкото да се прероди?

Такива нямало,казват хората
и не вярват в такива неща...

Тогава аз нека бъда първия
полетял от ръба на света...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5877770
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031