Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2008 17:58 - Изкачване към...Перперикон!...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 24758 Коментари: 54 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Изкачване...Самата думичка съдържа толкова много в себе си!... Може би, защото всеки ден, всеки миг дори, ни се случва да изкачваме по-малки и по-големи височини вътре, в себе си...Изкачвайки се в себе си, пътуваме към себе си...  
Думичката "изкачване"...провокира, зарежда, мотивира!...
Ами добре! Да се отправяме!...Нали няма да има отказали се?:)
Сега ще обявя и накъде, разбира се...Към Перперикон!...Там, на високото, в скалите, които са били обитавани от скалните хора...И които съвсем неправомерно нарекох "скали", току-що...Защото Перперикон е бил един от най-големите мегаполисни комплекси в Европа, разположен на 20 декара площ!...

image
И така...групата се събира...:) Усмихнато съзирам и вас, приятели:))

image
Виждате ли, от къде започва изкачването?:)
Небето е лъчисто синьо, а есента наоколо сякаш ни се усмихва, в алено-пламтящи тонове...Цялата природа е с нас, в унисон с преживяването...ИЗКАЧВАНЕ...

image
Поглед в страни от пътеката...:)
Палитрени нюанси на есента, оцветяващи мислите, чувствата...

image
Представяте ли си, ще вървим по стъпките на Скалните хора...Стъпки, от преди 5-6 хиляди години преди Христа!...

image
Моето смело изкачване...;)

image
Гордо превзела първите височини!...:)

image
Стени, останки от един древен град...
Долавяте ли една...такава аура - особено светла, магично зареждаща!... Лекота, ефирност, чистота...витаят наоколо...

image
Изпитвам необходимост да докосна камъните, скалите...
Чувствам силата им...

image
Почувствах есенната прегръдка... 
Самата есен, която се люлее на листенце от бук...

image

Скалите гордо се извисяват... Та нали именно тук е имало светилища, храмове, жилища... Само да се вслушаме и...ще доловим шумове, звуци, ритъм, живот...Енергията е наоколо!...

image
Останките от жилища са с малки размери, помещенията също...
Древните хора са били доста по-ниски на ръст...

image
Пукнатина в скалата...Понякога и това се случва..., под напора от тежестта на времето...

image
Оказа се, че в Перперикон е имало Християнска църква, 400 години преди покръстването на бълагрите, т.е. датира от 5-ти век.

image
Паметта на скалите...Мъдро...и някак достойно  изправени...

image
Пламъчета есен обрамчват скалите...Без есента, някак гледката не би била цялостна...

image
А тук съм досущ като скална принцеса..;),

image
...на която, на всичкото отгоре й хареса да стои на скален престол...:)))
А това наистина е престол, издълбан в скалите!...

image
Екскурзоводът ми обяснява нещо...:) Нали съм любознателна и обичам да питам...;)

image
През времето са ставили своя отпечатък много цивилизации и култури...
Тук виждаме място за жертвоприношения...

image
Наближаваме двореца със светилището...Останките от крепостни стени лесно се рушат и затова тук всичко е оградено... Но не е проблем да разгледаме всичко, тъкмо гледката ще е панорамна!...;)

image
Чувствам се почти като на купола на света!...Горе съм, на най-високата точка на Перперикон!...:) Всъщност, може би трябваше да кажа - горе сме!:))) Та нали се изкачваме заедно, приятели?:)

image
Поглед отгоре към древния град, усмихнато прегърнат от есента...:)

image
А тази "стаичка" ми заприлича на веранда с прекрасен изглед към парка;)

image
А сега по пътеката - и право към двореца! Идвате, нали?:))
Направи ми впечатление, че има много добре запазени стъпала за изкачване на територията на Перперикон...Може би още от древността са осъзнавали значимостта на ИЗКАЧВАНЕТО...

image
Дворецът..., на много нива и с много помещения...

image
И тук помещенията са малки, въпреки че са "царски";) 
Въпрос на стил;)

image
Амвон на свещеник от римско време...
Тук е имало храм, светилище...

image
Останките от храма... Свещени, излъчващи...

image
Съоръжение за събиране на вода...в древността...

image
На фона на Кулата - една твърде значима постройка в древния град. При необходимост от подаване на сигнал, в нея се е палил огън... Нещо като морзова азбука при бедствия;)

image
Ето я - достолепно извисяваща се...Напомняща славни времена...

image
Опит за по-близък план...;)

image
Находки, постройки около Кулата...

image

Моята сянка...пътуваща през времето;)))

image
Май вече ще слизаме... Въпреки че, след такова едно изкачване, е под-добре да кажа - време е за връщане:) Думичката "слизане" ми се стори неподходяща в случая..:)

image
Връщаме се по друг маршрут - през прекрасна жълта гора..., 
т.е. - отново в прегръдката на есента...

image
Една моя си "находка", съвсем не древна, но много романтично подхождаща на златножълтата гора...:)

image
Нашето "изкачване" през пластовете на времето продължава, въпреки че казах, че се връщаме...Това е историческият музей в град Кърджали...Уникално красива сграда!...

image

Усмихнато ще ви поканя да надникнем и тук...:)

image
"Изкачването" ни продължи с интересния разказ на уредничката на музея...:)

image
Предмети, открити в Перперикон...

image
Свастика, датираща от няколко хилядолетия преди н.е.!

image
Скални фризове...И още много...може да се види тук... - изящно изработени бижута, битови предмети...

image
Дворът на музея е приказно красив!... Пламъчена усмивка от мен, грееща...:)))

image
Още един поглед към музея....

image
...и към слънцето, което прозира през листата на дърветата...,
и...ще ви се усмихна, както винаги...:) За да запомните днешното ИЗКАЧВАНЕ като едно от най-усмихнатите си преживявания...И за да не забравяте, че с усмивка всичко се случва по-лесно!...
А сега, внимателно, леко...да напуснем пътеките, по които са вървели скалните хора отпреди 5-6 хиляди години...и да продължим своето си ИЗКАЧВАНЕ - всеки ден, всеки миг...Едно пътуване към себе си, към нас, самите...
Ами, с есенно-златни усмивки, аз, Ася, вашият гид...до къде ли не:)




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Ася, благодаря ти за приказната ...
11.11.2008 18:20
Ася, благодаря ти за приказната разходка. Невероятна си!!!
цитирай
2. luben - Браво
11.11.2008 18:21
сетих се за моето посещение там и ти ме върна отново в това интересно място. Е - с малко по-различен поглед, малко по-друга поема, но като цяло същия дух.

Усмивки от мен и ... скоро пък аз ще посетя едно местенце, дето ти бе неотдавна (а аз съм ходил стотици пъти)... Ала дали пак ще остана без време да пиша? Както стана от скорошното ми посещение в Цюрих и Ахен :(

Усмивки, Ася :)
цитирай
3. troha - :Много приятно и полезно начинание!
11.11.2008 18:47
Живеем върху останките на могъща древна култура!Потръпвам...
цитирай
4. anastasiia - turbo4, благодаря ти:)
11.11.2008 18:49
Честно казано, за първи път посещавам Перперикон...Има нещо много зареждащо, долавя се...Хубаво е...:)
А тракийските могили в Казанлък...и аз съм стигала до тях...:))
цитирай
5. anastasiia - gothic, наистина се радвам,
11.11.2008 18:58
че ти е харесало своебразното "изкачване" до Перперикон!:)
От най-невероятните си усмивки ти изпращам!:)))
цитирай
6. anastasiia - luben, хубаво е да се завръщаме
11.11.2008 19:02
на местата, на които си заслужава...Много ми е приятно, че въпреки че си се изкачвал вече, предприе още едно "изкачване" днес ...към Перперикон...:)
Предполагам, че се отправяш към Лондон?:))) Супер! Ще ти предам куп усмивки от мен да ги отнесеш, нататък...:)))) Много ми хареса Лондон, много...:)
И...мисля, че е крайно време да разкажеш нещичко за твоите пътешествия..:)))
Усмивки и от мен, есенни..:)))
цитирай
7. anastasiia - troha, да, точно така е...
11.11.2008 19:04
...Живеем върху останките на древни цивилизации... Вълнуващо е... И някак особено се чувства човек на такива места като Перперикон...Особено, в смисъл - зареждащо!...
Поздрава, усмихнати, разбира се:)))
цитирай
8. exibella - Много хубава разходка:))))
11.11.2008 19:49
Не съм ходила в Перперикон и ми беше интересно да разгледам постинга:)))
Прическата ти ми харесва:))))
Усмивки:)))
цитирай
9. helios - Благодаря , Ася!
11.11.2008 20:09
Много интересна и полезна разходка. "Изкачването" беше трудно - но... заедно се справихме!:)
Хубава вечер, Слънчице!:)
цитирай
10. anastasiia - exibella:)))
11.11.2008 20:18
И аз с голямо любопитство и интерес се отправих към този маршрут...:) За първи път се изкачих до върховете на Перперикон и се почувствах наистина много добре:)
Радвам се, че предизвиквам интерес със снимките и своеобразната разходка-изкачване! Това място трябва да го посети всеки българин...Сещам се в момента за Гърция. Там едно камъче да имат от древността, го превръщат в място за поклонение...Грижат се за своите частички история...
Поздрави, Спасимирка...И благодаря, че забеляза прическата ми:)))))
И от мен усмивки:))))
цитирай
11. anastasiia - helios, да, Светлинка,
11.11.2008 20:21
заедно е по-приятно и по-леко всяко едно изкачване...Пък като прибавим и усмивката...:), разходката се превръща във вълшебно преживяване!:)
Хубава вечер и на теб:)))
И...готова ли си за следващия маршрут?;)))
цитирай
12. exibella - Като каза Гърция
11.11.2008 20:31
ми напомни...това лято като ходих там видях много интересни разкопки, бяха на много интересно място, точно покрай пътя:) Незнам останки от какво бяха, заемаха доста голяма площ:)))))
Поздрави и за теб:)
И...иска ми се да ти изпратя...хиляди слънца...за теб:))))))))))))))))
цитирай
13. anastasiia - exibella, точно това имах предвид,
11.11.2008 20:37
за Гърция. Там също имат ценни исторически находки, но се грижат за тях, почитат историята си. Съхраняват ги по подходящ начин и ги превръщат и в туристическа атракция за чужденците.
Ами, такива работи, Спасимирка...:) Хубаво би било да се ценим историята и историческите находки...
А от хилядите ти слънца, представи си как грея:))))))))
цитирай
14. flyco - ...
11.11.2008 20:54
Европейците не подозират, че не е необходимо да ходят чак до Перу, за да видят нещо много по-старо и много по-значимо. Перперикон е съизмерим с пирамидите в Египет. Явно все още първобитно преценяваме нещата по това колко са лъскави отвън, а не по истинската им същност...Злато та злато, ами вероятно половината от златото в маската на Тутанкамон е дошло от тези места около древен Перперикон.
цитирай
15. tera - Бях на Перперикон
11.11.2008 20:54
преди около две години. И аз имам снимка на трона :)
Но друго ми направи впечтление - това е едно вълшебно място, защото като се загледах наоколо - въпреки глъчката от туристите - планината беше величествено смълчана. Това беше невероятно усещане и тогава разбрах защо са го построили точно там. :)
цитирай
16. mino - запали ми
11.11.2008 22:24
любопитството, ето къде непременно трябва да отида))
цитирай
17. melsun - :)))
11.11.2008 23:56
Страхотийчеста разходчица!!:))) Много ти благодаря! Някой ден трябва и аз там да отида!
цитирай
18. enjoy6 - Ей Ася, била си толкова близо до мен!
12.11.2008 00:35
Радвам се че,че си се докоснала до древния дух на траките!
Обичам да катеря тези скали и го правя често-действа ми зареждащо, сякаш чувам тропота на колесниците...
Толкова много история има в този скален град.Казвам град, защото има още много от Перперикон, което тепърва ще излиза наяве, наоколо.Огньовете са се палили действително при опасност и с тях са предупреждавали останалите населявали крепостите Устра Татул и Белинташ.
Професор Овчаров свърши доста добра работа тук и надявам се да продължи в същия дух!
Поздрави!
цитирай
19. anastasiia - flyco, да, българскят Мачу Пикчу...
12.11.2008 09:20
Така го почувствах, наистина витае нещо много хубаво там, около, в Перперикон.
И...абсолютно си прав...Хората някак не умеят да ценят истински стойностното. А може би именно в нашите земи е закодирана историята на човечеството. Има една много хубава книга, всъщност те са три книги, поредица - "Прабългарите в световната история"...
цитирай
20. anastasiia - tera, ето, значи и ти си го почувствала...
12.11.2008 09:25
Има нещо особено, величествено, енигматично хубаво. Трудно е да се опише, трябва да се почувства.
Мястото съвсем не е случайно...Излъчва, зарежда...
Невероятно е преживяването. Ти разбираш...
Поздрави!:)
цитирай
21. anastasiia - mino, значи този път съм тръгнала преди теб;)
12.11.2008 09:28
Как съм могла!;)) Обикновено пътуванията ни съвпадат и като време, и като място;))
Непременно трябва да отидеш! Хубаво е, много!...И като усещане, и като осъзнаване дори, колко е значима и древна историята ни...
И да разказваш после:)))
цитирай
22. anastasiia - melsun:)))
12.11.2008 09:32
Да, Мелс, трябва да отидеш...Видя, че не е трудно "изкачването", нали?;)
Обаче усещанията там, сред скалите..., страхотно е!
Планината мълчи, но сякаш недоизказано... И в тази недоизказаност има страхотна очарование...
Ще отидеш, Мелс...и после ще споделиш какво си почувствала...
Много хубав ден ти пожелавам:)
цитирай
23. lion1234 - Ауу,
12.11.2008 09:52
От Лондон ме ,,заведе'' чак до огрения от слънце Перперикон, че и ,,у дома'' в родния Кърджали! Каква приятна изненада! Сигурно знаеш, че настоящият Исторически музей на времето е бил Медресе/ мюсюлманско духовно училище/, а после бе трасформиран в ОУ ,,Кирил и Методий''. Тук за известно време майка ми бе учителка по история.
Върна ме към онази забавна случка в столовата зад същата тази сграда, която бях описал в един от постингите си - сещаш ли се за оня 5-годишен палавник? Ей, върна ме в детството, Ася! Благодаря ти!
Усмихнат ден!
цитирай
24. anastasiia - enjoy6, знаеш ли,
12.11.2008 09:52
екскурзоводът ни беше студент на проф. Овчаров:) И както обясни, навремето дошъл за малко тук, помагал на проф. Овчаров...Но останал завинаги...:)
Явно мястото зарежда всеки един, който го посети:)
А щом имаш възможността да го правиш честичко, това е чудесно!:) Духът на Перперикон е в теб!...
Наистина има още много от този град, който сякаш "позволи" да видим само част от него, засега...Ексукрзоводът ни обясни това, което и ти си ми написала, че ако продължат изкопните работи, ще продължат и разкритията...
Поздрави, Мина!:)))
Прекрасен ден от мен:)
цитирай
25. anastasiia - lion1234, ето, виждаш ли колко е хубаво,
12.11.2008 10:05
когато се отправяш с мен на разходка!;)))
Истински се радвам, че пътешествахме заедно:)
А сега съвсем честно ще си призная, че за първи път отидох в Кърджали:) И не знаех, че прекрасната сграда на днешния Исторически музей е била училище...Но много мило и хубаво ми стана от това, което си ми написал:) И ми е приятно, че съм се докоснала до важни, скъпоценни за теб места:) Разбира се, че се сетих за случката, която беше разказал в един от постовете си. Ти имаше една поредица от такива весели постове, които много обичам да чета:)))
А сега ще ти изпратя по детски искрени усмивки...:)))))
И мнооого слънце от България, защото и днес денят тук е пълен със Слънце и есен...:)
цитирай
26. compassion - Ще взема да дойда и реално
12.11.2008 12:22
много ми хареса виртуално...
Знам, че България е хубава и древна, но искам да почувствам пак... Много си щастлива! Бъди колкото можеш...винаги!
цитирай
27. zaw12929 - Няма как
12.11.2008 12:34
да отида там, затова този постинг ми е неповторимо скъп подарък. Цяла книга не може да опише една снимка, а тук са десетки
Поздравления благодарност за постинга!!)))))))
цитирай
28. mmmmmmmmm - Сбъдна една моя мечта
12.11.2008 17:08
да видя това място!
Добър екскурзовод си!Благодаря за прекрасната разходка!:)
Но ще отида там и ще видя всичко !:)
Приятна вечер!:)))
Поздрави за теб!:)))
цитирай
29. shaffi - поздрав
12.11.2008 19:04
с усмивки и от мен..зареждаща си!
цитирай
30. anastasiia - compassion, реално е несравнимо по-въздействащо!...
12.11.2008 20:44
Ще дойдеш, ще почувстваш...знам!...:) Ще се презаредиш, много осезателно се чувства енергията там...
И...да, щастлива съм!...:) Моето вътрешно сътояние, нагласата ми към всичко наоколо е щастлива..:)
Бъди и ти щастлива! Ти си човек, който излъчва позитивност, а това е прекрасно:)
цитирай
31. anastasiia - zaw12929, ако знаеш колко приятно
12.11.2008 20:47
ме развълнува с това, което си ми написала...:)
Мило е...и хубаво!...
Радвам се, искрено, затова, че направих възможно пътешествието ти до Перперикон..., макар и чрез снимки...
Поздрави и от мен, много...:), усмихнати, топли...
цитирай
32. anastasiia - mmmmmmmmm, разбира се, че ще отидеш:)
12.11.2008 20:49
Трябва да отидеш! Мястото е уникално...Не случайно наричат Перперикон "Българският Мачу Пикчу"!...Мястото е свещено и много специално...
Поздрави и от мен:)
И усмивки:)))
цитирай
33. anastasiia - shaffi, аз пък
12.11.2008 20:52
ще ти изпратя много усмивки, от зареждащите ми:)))))
цитирай
34. monna - Заредена съм вече!
12.11.2008 23:21
Мерси, Ася!
цитирай
35. eien - Интересно място, интересно описано от
13.11.2008 09:49
интересен човек. Благодаря за качествения постинг!
цитирай
36. luben - Да, Ася
13.11.2008 12:19
натъдявата съм се запътил отново :) Напоследък ходя все по много познати места, но и това не е зле - а на Перперикон ще ида пак, защото в околността има наистина прекрасни обекти!

А ти - продължавай с твоите прекрасни репортажи - не че има нужда да те моля за тях :)))
цитирай
37. anastasiia - monna, чувствам се страхотно
13.11.2008 16:57
от това, което си ми написала!:)
Толкова осезаемо чувстваш с невероятната си сетивност...истинските, съществените неща...
Бъди!...
Прегръщам те:)
цитирай
38. anastasiia - deva, радвам се,
13.11.2008 16:59
че си го почувствала по този начин!:)
И...благодаря:)))
цитирай
39. anastasiia - eien, истински думи,
13.11.2008 17:02
написани от истински човек!...
И аз благодаря...
Винаги ми е много прятно, когато сте тук, в моето кътче, в моя свят...:)
цитирай
40. anastasiia - luben, значи те очаква едно хубаво пътуване:)
13.11.2008 17:09
Може местата да са ти познати, но всяко едно пътуване, крие безброй очарователни неща:) Така че, не спирай, пътешествай:)))
А на Перперикон сигурно и аз ще отида отново! Невероятно е... Долавяш много, дори не може да се обясни с думи, но е магнетично хубаво!...:)
Аз обещавам да продължавам да разказвам, но и от теб ще очаквам репортаж от събитията;)))
цитирай
41. анонимен - Aleksa-Гинка
13.11.2008 19:47
Благодаря ти, Ася за прекрасната разходка! Ти си чудесен гид с много обаятелна усмивка. Макар и да четях онова, което ми разказваше за Перпитикон в ушите ми звучеше твоят глас.
Благодаря ти!
цитирай
42. anastasiia - Aleksa-Гинка, с най-обаятелната си усмивка
13.11.2008 20:29
ти благодаря!:)
Повишаваш самочувствието ми на гид!;)
Значи ще те очаквам и на следващото пътешествие - този път на 11 000 метра височина!:)
цитирай
43. valiordanov - Тук бих попитал - какво е по лошо у ...
14.11.2008 08:13
Тук бих попитал - какво е по лошо у нас? ... Зная, че ще кажеш нищо. Наистина, гледам снимките на музея в Кърджали и се сещам за няколко поста назад за Англия... Еми нашето дори е по-хубаво, нали си е наше... А за историята ни, няма да казвам нищо. То света знае, че България е история и историята започва с България....Трябва да се ценим сами за да ни ценят и другите! поздрави Ася!
цитирай
44. anastasiia - valiordanov, не бих казала, че у нас е по-лошо,
14.11.2008 11:15
или по-малко красиво...Виж - неподдържано, може да се каже... Дори и това - Перперикон по никакъв начин не е ограден, укрепен... Огражденията около двореца и светилището бяха със...сезал.
Иначе е магично величествено, прекрасно място!
Прав си, че историята започва именно от нас, от нашите земи... Безкрайно се гордея с корените си, с древната ни култура, с прекрасната ни природа...Не може всичко да се изброи в момента...
Но да не пропусна нещо много важно - гордея се, че познавам теб:)
Поздрави, Вал!:)
цитирай
45. анонимен - еххх...
14.11.2008 11:17
Страхотен разказ... вълшебни снимки... благодаря :)

lion1234, музеят е строен за турско училище, но никога не е функционирал като такова.
цитирай
46. anastasiia - анонимен:)
14.11.2008 11:39
И аз благодаря:) Наистина ми е приятно, че своеобразното пътешествие-изкачване към Перперикон ти е харесало...:)
А за музея наистина нямам информация, въпреки че много ме впечатли сградата му. От това, което ми написа lion1234, разбрах, че е бил училище...
Поздрави!...
И...усмихнат ден!:)
цитирай
47. boris66 - boris66-anastasiia
16.11.2008 23:25
Преперикон си е супер, докосва ни до праисторията и ни кара да се гордеем с древните си корени !
цитирай
48. anastasiia - boris66, Перперикон е гордост
17.11.2008 14:55
за нас, българите!... Огромен град, с древна история...
Мястото и до ден днешен излъчва, пленява...
Поздрави!:)
цитирай
49. edinman - признание
22.11.2008 18:35
След този допир с миналото и твоя пост,усетих че съм научил още нещо.С много адмирации за него и най-добри пожелания!
цитирай
50. anastasiia - edinman - откровение
22.11.2008 23:54
След като прочетох какво си ми написал, истински се развълнувах... Хубаво ми е...:)
Благодаря ти...
цитирай
51. didim - Всеки
24.11.2008 23:52
трябва да види това място....
Аз самата заедно със семейството ми бяхме там миналото лято. Приказно е. Мисля обаче, че първия път човек не мое да схване всичко, което вижда. При първа възможност ще отидем пак.
цитирай
52. anastasiia - didim, трябва да се ходи по-често
25.11.2008 20:27
там... Зареждащо хубаво е...:)
Поздрави!:)))
цитирай
53. анонимен - Наистина е прекрасно там
28.11.2008 00:10
Анастасия, има нещо магично наИСТИНА В ТОВА късче земя! Аз 10 год. минавах край него,но то се откри по-късно за хората, тогава само подочувахме,че там има нещо специално. Посетихме го през лятото, бяхме и на Широко поле, в подножието на Моняк. Тази земя е свещенна, хората са го усещали много от отдавна. дано го запазим,а не го превърнем в ефтина сензация за света. То е нужно и за децата ни,за тези след нас. Хубаво е да се събираме и да говорим за това, мисля,че сме съмишленици,а?)
цитирай
54. anastasiia - анонимен, магично....да...
29.11.2008 00:00
Мисля си, че всеки, посетил Перперикон, е почувствал уникалността на енергията, която витае там... В никакъв случай не е случайно избрано мястото... Свещена земя!...
Разбира се, че е хубаво да се говори за тези неща...
Поздрави, от една съмишленичка...:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5901939
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930