Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2008 12:14 - Одрин - градът на лалетата
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 56094 Коментари: 75 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Хайде малко да попътуваме!...:) 
Този път към...Одрин!...Градът на лалетата!...Защо го наричат така ли?...Ами след малко ще узнаете...:) Всичко по реда си...
image
Топъл декемврийски ден...Навлизаме в града... В далечината са кулите на джамии, а отдясно - три червени лалета!... На пръв поглед - несъвместимо като стил, култура или каквото и да е...
Но само на пръв поглед...

image
Ето, тук статуята на лалетата се вижда още по-добре...
Според легендата, мястото на което днес се извисява прочутата Селимийе джамия, е било на еврейка, която е отглеждала лалета... И която дълго време е отказвала да продаде земята си за строеж на джамията, защото е имала много редки видове лалета... Но след поредния отказ, за една нощ, всичките й цветя увехнали и еврейката приела това като знак от бог и тогава решила да продаде земята си, за да бъде построена най-голямата в Турция джамия - тази на султан Селим!...

image
Но, първо ще ви поканя в българската църква..., една от двете български църкви в града! 

image

Нарича се "Св. Константин и Елена" и е строена през 1869 година. Но сега е реставрирана и откриването й е било през септември тази година.

image

И двете български църкви са построени в квартали, в които са живели българи. И за двете български църкви се грижи български свещеник - Александър, със своята съпруга Мария.

image
Дворчето е китно, подредено и мнооого зелено...

image
Камбаната в дясно е гравирана с името на певеца Илия Луков, за когото се говори, че е помогнал с много средства за реставрирането на църквата.

image
Вход откъм другата улица...

image

А сега ще надникнем и вътре, в храма...

image

image

Иконата на "Св. Константин и Елена"

image

Пред входа на храма...

image
...:)

image

image
:) Борче, засадено от Станишев...

image
Снимка, на излизане от църквата...:)

image
И...поглед през оградата, от вън..:)
image

image

image

image

Снимам всичко, което ме впечатлява, до като се разхождаме... Като тази "вкусна" витрина, например...:)

image
А ето го и самият майстор,който приготвя вкусотии....

image
Интересно "водопадче", или нещо подобно...:)

image

Оказа се, че в Одрин има много фонтани...по центъра, пък и не само...

image

image

А тук познайте какво ще си похапна!..;)

image
Фонтан-часовник!...:)

image
И пак фонтан, наподобяващ центъра на Рим...;)

image
Фонтан-риби!:) Може би защото наколо продаваха много риба...Нещо като "Улица на рибата":)
image

image

image
Уличка, в центъра на града...

image
Колоритна гледка...:) Продавач на мандарини...

image
Влакче, с което може би се обикалят забележителностите на града. Беше спряно на една от централните улици...

image
;) Шшшт...тихо! Полицаи...

image
И още един шадраван... Не съм сигурна, но мисля, че е на архитекта, проектирал Селимийе джамия - Синан!...

image
А ето и паметник на архитект Синан!...

image
Според легендата, първоначално джамията била с 1000 прозорци. Но тъй като на турски език цифрата 1000 звучи кратко, незабележимо, султан Селим заповядал да зазидат единият от прозорците и така останали 999... Това звучало вече по съвсем друг начин...:)

image
И още един поглед, преди края на нашето пътешествие...
Е, надявам се, ви беше приятно да се разходим, този път пък до Одрин!...Един град, свързан с българската история...
Град, свързан и с много легенди...
Град, носещ аромата на ориента, на гостоприемството...
Ами..., това бях аз, Ася, вашият гид... :)








Тагове:   Одрин,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubara - Здравей Ася ,
16.12.2008 13:02
Одрин съм си го набелязал за пролетта .
Беше ми много интересно . Благодаря и поздрави !
цитирай
2. zharko - Раждаме се и тръгваме....
16.12.2008 13:14
пътуваме към "вечните ловни полета", както индианците чаровно са го изразили...

Аз пък, много често се мотивирам с моите си думички: "Животът е къс, а светът - прекрасен".

Така че - да пътуваме!
Колкото повече, толкова повече!

Поздрави, Асьонушка!
цитирай
3. kuracpalac - Прекрасно разказано...
16.12.2008 13:26
...наистина Ти благодаря.

А майстор Синан е наш човек, поне беше докато не е приел исляма, и Селимийе джамия сега не е най-голямата в Турция, но с сигурност е най-хубава.

Желая Ти всичко добро !
цитирай
4. alhimik1 - Благодаря ти Ейша;)
16.12.2008 13:51
да си призная не съм ходил в Одрин и това ми дойде като благ мехлем за сетивата...и увлекателно разказаното и снимките -много чисти и красиви.
Радвам се за новото ни приятелство, виртуално, и може би имено поради това:))
Никола
цитирай
5. exibella - И от мен поздрави!
16.12.2008 14:35
Хубава разходка:))))))
цитирай
6. hera - Ася, чудех се...
16.12.2008 16:25
къде изчезна, а то какво било :) Липсваше ми!
Поздрави за постинга! :)
цитирай
7. voinov50 - Прекрасно...
16.12.2008 16:28
пътешествие направихме с теб...
цитирай
8. luben - Чудесно
16.12.2008 16:53
не бях ходил до Одрин, много пъти съм минавал покрай града и все се чудех кога ли ще се отбия... Сега успях - с теб ;)
цитирай
9. krotalka - Благодаря за разходката!
16.12.2008 17:05
Видя ми се много чистичко и подредено. Наистина ли е така или снимката лъже?
цитирай
10. injnina - Вървях рамо до рамо - до тебе,
16.12.2008 19:02
в това толкова поетично, интригуващо, земно, цветно, интересно, ...пътешествие през Одрин и неговия колорит. Снимките ти са чудесни!
Поздрави!!!
цитирай
11. libertybell - :))))
16.12.2008 19:08
Ася, благодаря за разходката!
Много ми хареса:)
цитирай
12. anastasiia - Здравей, lubara!:)
16.12.2008 20:00
Непременно да отидеш... Ще ти хареса, сигурна съм. Градът не е от най-големите - около 140 000 жители, но пък има атмосфера, хубаво е...:)
Самата аз го посещавам за втори път...
И аз ти благодаря за това, че се "отправи" на пътешествие, заедно с мен...:)
Поздрави и от мен!...:)
цитирай
13. anastasiia - zharko, много обичам да пътувам...:)
16.12.2008 20:04
Пък и животът ни си е едно пътуване...:)...към "вечните ловни полета"...
Да, разбира се, светът е прекрасен и колкото повече пътуваме, толкова повече се зареждаме с прекрасност...:)
Поздрави, Юри...:) Хубаво ми е, че си тук...
цитирай
14. anastasiia - kuracpalac, за майстор Синан
16.12.2008 20:28
и хората му, ми разказаха различни легенди... Дори и това, че той е роден в Широка Лъка, след това е взет за яничар... И така е попаднал в Одрин...
А за Селимийе джамия наистина разбрах, че е най-голямата в Турция. И разбира се - с уникално красива архитектура, взаимствана от палатите на Ориента!...
Благодаря ти, че си тук....:)
Всичко най-добро и за теб, плюс частички от моята усмихнатост...:)
цитирай
15. anastasiia - О, alhimik1, добре дошъл!...:)
16.12.2008 20:34
Посрещам те и с усмивка,/освен "благият мехлем";))/...:) И аз се радвам на новото ни приятелство!:) Всяко запознанство, което започва с усмивка, е мнооооого хубаво...:) Това си е добро начало!:)
А за снимките, много обичам да снимам...Така че, ако надникваш тук, честичко ще виждаш снимки...:) Навсякъде ходя с фотоапарат, а понякога и с камера...:)
Поздрави и мнооого усмивки...:)))
Ася
цитирай
16. anlov - Къде е книгата за похвали?
16.12.2008 22:25
Да пиша за гида, че съм доволен от него:)))
цитирай
17. anastasiia - marcela, толкова е близо до Пловдив...
16.12.2008 23:15
и си заслужава да се види... Самобитен, интересен град!...
От сладкарничките и магазинчетата излизат и любезно те канят да влезеш вътре...:) Черпят те с кафе, с чай. В този град много се пие чай - в едни симпатични малки стъклени чашки:) А бозата я продават с пакетче канела:)
Много ми е приятно, че "се разходихме заедно" до Одрин:) Сигурна съм, че си доловила частички от атмосферата на града...
Поздрави и за теб..., сърдечни, топли, усмихнати...:)
цитирай
18. anastasiia - exibella, хубава разходка...да..:)
16.12.2008 23:16
А пътувайки към Одрин, като минавах през Първомай, познай за кого се сетих;)))
цитирай
19. anastasiia - hera, ами аз така обичам...;)
16.12.2008 23:18
...да изчезвам по малко и пак да се появявам...;)))
Всъщност, честно казано, много обичам да пътувам, пътешествам... И честичко го правя:)
А сега ми е хубаво, че съм тук...И че ти си тук...:) И те прегръщам..., мнооого усмихнато...:)
цитирай
20. anastasiia - voinov50, така си е...:)
16.12.2008 23:24
Прекрасно пътешествие!...
И ми е толкова приятно, че и ти се отправи заедно с мен на това пътешествие...:)
Благодаря ти!...:)
цитирай
21. anastasiia - luben:)
16.12.2008 23:32
Ето, знаех си, че не си ходил в Одрин и си казах: "Сега е моментът да те поканя!;))"
Нали беше вълнуващо?:) Да, мисля, че това е думичката, която определя изживяването да посетиш Одрин - вълнуващо-романтично..., примесено с уханието на ароматно турско кафе, пресни сладкиши..., сговорчиви, усмихнати хора и интересна архитектура...
Наистина успя - с мен;))
цитирай
22. anastasiia - krotalka, в центъра е много чисто
16.12.2008 23:36
и подредено. С безбройните магазинчета и фонтани, Одрин ми напомня на италианските градчета... Много е колоритно, даже красиво...
Впечатленията ми са от центъра на града... Не знам как е в покрайнините...
И аз ти благодаря за това, че се включи в разходката..:) Поздрави, усмихнати разбира се..:)))
цитирай
23. anastasiia - injnina, рамо до рамо...:)
16.12.2008 23:40
...Радвам се, даже много!... Ето кой е бил до мен по време на цяяяялата разходка...;)
Доловила си и колорита на града, с цялата му многоцветност и уникалност:)
Благодаря ти за всичко:)
Поздрави!:) Ама мноооого и усмихнати!...:)))
цитирай
24. anastasiia - libertybell, и аз ти благодаря,
16.12.2008 23:45
приятелко-пътешественичке;) Толкова е хубаво да пътешестваш с хубави хора!:)
И на мен ми хареса да пътешествам с теб!:)
цитирай
25. anastasiia - anlov, а ако знаеш пък
16.12.2008 23:47
Гидът колко е доволен от написаното от теб!..:)))
Сега ще ти издам и тайната, ама шшш-т, тихо..., защото е Тайна;)) Книгата е в сърцето на гида, а страничките й радостно потрепват..:)))
цитирай
26. anastasiia - marcela, точно така!:) Не трябва да се пропускат
16.12.2008 23:53
хубавите моменти, интересните гледки...:) А снимката е най-бързият начин да си спомниш...:)
А за бозата, тя е доста по-различна от нашата на вкус. Много по-гъста е, по-светла на цвят и има вкус като на крем... И както ти писах, се продава с пакетче канела, прикрепено за бутилката. Трябва да се опита, такава нямаме в България....:)
цитирай
27. анонимен - Усмихната Ася:)
17.12.2008 00:00
Това е най-усмихнатото и хубаво пътешествие, на което съм бил някога!
Не съм ходил в Одрин и ти благодаря за увлекателно чаровния начин, по който ме запозна с града!
Димитър
цитирай
28. анонимен - Малко красота никога не е излишна
17.12.2008 00:16
Много точно и дори леко романтично си разказала Одрин :)) хареса ми. Аз самата съм ходила не малко пъти, но така историята със снимките - wooow изглежда още по-красиво. А фонтаните - обикновенно ги правят, където има кръгово кръстовище( да не е празно) и не само :)
Аз лично ще чакам нови снимки от следващото то шътешествие
Галя :)
цитирай
29. monna - Ася!!!!!!!!
17.12.2008 00:20
Тук с теб ми беше по-интересно отколкото в самия Одрин!! Като имаш предвид, че аз съм ходила много пъти и наистина оценявам този град. Хубав град, подреден и чист. С малките улички и тази голяма джамия и многото фонтани и красиви блокчета, по балконите на коите има барбекюта, ако си забелязала? След това има и исторически паметници, пресъздадена е с манекени самата битка в окопите..
НО ти си показала най-красивите неща и наистина си един чуесен гид! Имаш талант да разказваш, да забавляваш, изобщо си много артистична.
Усмивки и от мен!!
цитирай
30. anastasiia - анонимен - Димитър:)
17.12.2008 00:22
Една усмихната Ася, усмихнато ти благодари за усмихнатия коментар!...:)
И чаровно ти се усмихва..:))
цитирай
31. anastasiia - анонимен - Галя:)
17.12.2008 00:27
Ами аз съм си такава - леко романтична...:) И това явно се чувства в постовете ми...:)
За фонтаните да - два от тях на снимките са в центъра на кръстовища, но по централните улици, в пешеходните зони също има много фонтани... И може би защото на малко разстояние има много фонтани, това впечатлява... Пък са и нетрадиционни, различни, интересни фонтанчета...:)
С удоволствие ще разкажа "в снимки" и за следващото мое пътуване:)
Благодаря за приятния коментар!:)
цитирай
32. anastasiia - monna!!!!!!!:)
17.12.2008 00:32
Не можеш да си представиш колко ме зарадва с хубавите думички, които си ми написала...:)
Одрин е много самобитен и красив град... Хора на изкуството, като теб, долавят атмосферата и уникалността му...
Радвам се, че "заедно" този път разгледахме града... Гледните точки на различните хора са различни и именно в това е вълшебството - да си пътешестваме и да споделяме...:)
Прегръщам те, приятелче:)
Благодаря ти за усмивките...Накацали са по мен като гълъби...:)))
цитирай
33. hera - anastasiia
17.12.2008 00:32
Радвам се и те разбирам, и аз съм си пътешественичка ;) И благодаря, че ме "разхождаш" със себе си :) Усмивки :)
цитирай
34. anastasiia - hera, пътешествайки
17.12.2008 00:35
се обсипваме с частички прекрасност!...:)
Та нали светът е прекрасен...
Аз ти благодаря за удоволствието да се "разхождаме" заедно:)
Усмивки и за теб, от вълшебните ми:)))
цитирай
35. анонимен - Красота!
17.12.2008 00:48
Джамията е сякаш от приказките на Шехерезада!
Поздрави за красивия пост!
цитирай
36. hera - anastasiia
17.12.2008 00:50
Благодаря :))) Когато пътувам се чувствам свободна и богата! Лека вечер на теб.....и до следващото пътешествие :)
цитирай
37. anastasiia - анонимен, приказно красива е...
17.12.2008 00:53
...да...:) Тя наистина напомня палатите на приказни владетели...
Халифът щърк, принцесата Бадрулбудура и ред други приказни герои са обитавали подобни палати...:)
Приказни усмивки...:)))
цитирай
38. anastasiia - hera, чувството на свобода е неописуемо хубаво...:)
17.12.2008 00:56
И точно, когато пътуваме, чувстваме свободата... Съгласна съм с теб...:)
А богатствата са неизчерпаемо много!... С всяко пътуване - все по-богати ставаме...
Лека вечер и на теб...И до...следващото пътешествие!...:)))
цитирай
39. luben - Оня ден - Одрин
17.12.2008 16:05
а като се замисля - на Нова година ще изкарам пак с теб (т.е. в Пловдив) ;)

Таз година се находихме на различни места заедно (не забравяй и Лондон, дето бях преди 3 седмици ;) )
цитирай
40. anastasiia - luben, признай си, че аз
17.12.2008 16:25
ти давам идеи накъде да се отправиш, накъде да пътуваш...;)) Дааа, Лондон..и не само;)))
Ето - празнуването ти на Нова година си е живо доказателство за това!;)))
И признай си, че си изкарваш страхотно:) Така ще е и на Нова година, сигурна съм!:)))
цитирай
41. iliada - Хубава разходка!!!:)
17.12.2008 17:50
Само,че защо не я направих преди да ти публикувам
поздравлението в блога ми-дълго се колебах лалета или нещо в лила и сбърках!:)
Прегръдки!
цитирай
42. anastasiia - iliada, ей сега ще ти дойда на гости,
17.12.2008 20:02
за да си видя поздрава!:) Но още преди да съм го видяла, ще ти кажа, че въобще не си сбъркала - лилавото ми е любимост... И то във всички те му нюанси и превъплъщения....:)
Прегръдки и от мен...:)
И...ти благодаря...:)
цитирай
43. exibella - Абе, знаех си аз,
17.12.2008 20:08
че не е случайно това, че неделята ми беше толкова хубава;)))
Пък то каква била работата:))) едно мило Асенце било тооолкова близо:))))))))))))))))))))
цитирай
44. anastasiia - exibella, така ми се искаше да ти звънна,
17.12.2008 20:19
ама беше раничко, около 7 часа сутринта...И реших да те оставя да спиш;)))
И разбира се, че съвсем не случайно ти е била тоооолкова хубава неделята!:))))
цитирай
45. melsun - :)
17.12.2008 20:51
С теб разходките винаги са много приятни! Отново ме зареди положително, така както само ти умееш! :)))
цитирай
46. anastasiia - Мелс, то си е взаимно:)
17.12.2008 21:14
И ти като се появиш, винаги ме зареждаш...:)
Така че, по-честичко трябва да си се разхождаме...:)))
А пък може и да си летим...:))) Защо не;)
цитирай
47. optimum2 - Беше ми приятно
17.12.2008 21:36
да пътувам с твоя пост.Имах възможност по сателита да следя реставрацията на църквата.Действително се е получило много добре.(Само ако знаеш как беше преди това?...)
Добре е да сменяш епохите през няколко месеца.
Лека вечер.
С усмивки
:-)))
цитирай
48. bovari - С благодарност за споделеното;)
17.12.2008 23:08
Много е красива черквата и двора й!
Но много неуместно, кичозно, абсурдно дори стои табелата пред борчето. На нея наистина пише "..........засадено от Сергей Станишев" и тя стои постоянно там????
"Боже, пази България" от такъв премиер, който засажда борче и държи делото му да се увековечи!
Поздрави!;)
цитирай
49. lion1234 - Ей,
18.12.2008 10:00
голямо турне му удари, Ася - от студения Лондон, та чак до топлия и слънчев Одрин! Страхотен гид си,между другото - представила си ни историческите забележителности на този пъстър, красив, уютен и гостоприемен град! Благодаря ти за прекрасната, свежа разходка!
Усмивки и Приятен ден!
цитирай
50. rumst - ЩЕ ДОБАВЯ НЕЩО...
18.12.2008 10:38
Ако не възразявате...Заслугата за възстановяването на църквата "Св.Св.Константин и Елена" принадлежи на Инициативен комитет "Камбана", в който влизат Божидар Велчев, Румен Стоичков, Вера Камберова, Александър Чъкърък и Илия Луков. Беше оглавен от Анна Караангелова, лека й пръст на тази чудесна жена...Сергей Станишев и цялата държавна машина се включиха в кампанията едва накрая. И нямат почти никаква заслуга за възстановяването на храма. Те бяха накарани от едно малко гражданско общество. Защото кампанията ни започна 2002 година, сред руините на този храм, а едва през март т.г. бяха подписани договорите. И за 7 месеца храмът възкръсна...Не знам дали може да си представите колко беше трудно да накараме тази машина да заработи, да се включи...
цитирай
51. anastasiia - optimum2, на входа на църквата,
18.12.2008 11:25
в ляво, имаше много снимки, които показваха всички етапи от реставрацията на църквата. Снимах снимките/те са разположени в нещо като плакат/, защото разликата е огромна - отначалото до сега! Може би трябваше да ги сложа в поста...
Прав си, наистина църквата е била в окаяно състояние. Ти си наблюдавал реставрацията...
Но сега е много приятно, подредено..., някак свежо и много хубаво. А вътре в църквата витае една такава атмосфера....Влизаш и се чувстваш прекрасно...:)
Разбира се, че е много добре да се сменят епохите...:) Пътуванията са нещо мнооого хубаво... "Колкото повоече - толкова повече", както е казал самият Мечо Пух...:) Дори пътуванията към себе си...са нещо прекрасно...:)
И сега нали знаеш, че ти изпратя мнооооого усмивки...:)))))
цитирай
52. anastasiia - bovari, точно за това снимах
18.12.2008 11:32
борчето...
Видя ми се неуместно, даже гротесктно, на фона на църквата - борче и тази табела...
Иначе църквата, дворчето и всички постройки в него са много красиви. Зеленина, свежест, спокойствие, хармония...се долавят още щом прекрачиш входа...
Поздрави и на теб, приятелко мила...:) Радвам се, че си тук...:), че заедно се "разходихме"...:)
цитирай
53. anastasiia - lion1234, ами нали съм си
18.12.2008 11:39
въздушен знак/близнак/;), не се спирам на едно място... Пътууууувам ли пътувам...:) Дори и летя... Въздухът е моята стихия...;)))
Ама ти май също беше въздушна зодия, значи ме разбираш;)
Толкова се радвам, че си тук, Джош..:) Ето, веднага си доловил пъстрата, колоритна атмосфера на града...:)
А за това, че ме похвали като гид - ето направо поруменявам...:)))
Сега и теб ще те засипя с усмивки...:) И ще ти пожелая ден, сладък като толумбичка от Одрин;)))
цитирай
54. cornflower - Пруекрасен постинг, миличка,
18.12.2008 11:41
Разбрах подтекста ти,
но това е показна турска толерантност към православните храмове в Одрин. Лице за пред Европа!
НО,
обърни монетата да видиш истината от другата страна. Ако имах твоята телевизия щях да сляза на юг от Пловдив, за да снема всичките новопостроени джамии на наша територия.
Темата е нашествието на исляма. Ако не можеш да се справиш, може да ме вземеш в екипа си.
Как ти звучи, Ася, един Международен ислямски институт в сърцето на София - ПРЕМЪДРОСТТА БОЖИЯ !?!
цитирай
55. anastasiia - rumst, разбира се, че не възразявам,
18.12.2008 11:46
даже благодаря за ценната информация около възстановяването на храма...
Аз наистина малко знам, това което и написах... И разбрах, че официалното откриване е било сега, през септември... Хората там благославят Илия Луков... Явно има още имена, свързани с това прекрасно дело - възстановяване на български храм в Одрин!...
А за свещеника Александър Чакърък разбрах, че е роден в Одрин, българин. А съпругата му Мария е от Пловдив. Те се грижат и за другата църква - св. "Георги".
Със сигурност, кампанията около реставрацията, около привличане на държавните институции е коствало много на хората, подели това Голямо дело... До колкото разбирам и Вие, самият, сте свързан с инициативния комитет... Ако е така, ви поздравявам с цялото си сърце!... Нещо много велико и добро сте сторили...
И...добре дошъл в блога ми...:)
цитирай
56. rumst - Усмивка и за теб
18.12.2008 12:13
Да, аз съм един от инициаторите за възстановяването на храма. Колко и нескромно да звучи това...Не съм наблюдавал реставрацията, имаше си си архитекти и строители за това. Но оповестих в публичното пространство този проблем, участвах в кампанията с репортажи и интервюта, намерих спонсори, открих архитект Васил Китов, който дари проекта за възстановяването, осигурих и средства от сънародници в чужбина. И ми е смешно и се чувствам тъпо, когато гледам как накрая се изтъпанват разни хора, които се бият в гърдите, говорят някакви неща, раздават си награди за участие?! А ние, 5 човека, 6 години не можехме да ги накараме да сложат един подпис! Сега могат са садят и дървета, и да окачват камбана след камбана, но онази първа камбана много трудно я чуха...Но все пак, всичко е добро, когато завършва добре, нали?! А пък аз се чувствам мъничко щастлив, че съм вградил невидимите си усилия в този храм.
цитирай
57. rumst - И още нещо за Одрин
18.12.2008 12:19
Илия Луков ми е приятел. Но там хората не го благославят. Ти имаш предвид - българите, като го казваш. Там има не повече от десетина българи. Истината е, че те са му изключително благодарни, защото той бе лицето на тази кампания. И той също е щастлив от свършеното, както и аз. Макар че трудно можехме да си представим, че от тези руини би станало нещо. Не зная как се качват снимки, но бих ти поместил или изпратил в твой имейл, за да ги поместиш. На мен трудно ми се удават тези неща тук, пълен дилетант съм, но ще ми простиш...Усмивка за теб
цитирай
58. anastasiia - cornflower, знаеш ли,
18.12.2008 19:04
мисля че няма нищо лошо в това да се строят храмове...Казваш - джамии... Но в крайна сметка религията учи на добро/изключвам фанатиците и разни организации, които използват религията за други цели/ и в тези джамии не влизат българи-християни, а влизат мюсюлмани.
Бедата е не, че се строят джамии, а че не се строят християнски храмове! Дори в столицата ни нямаме такъв Институт, Християнски институт...
За това привествам шепата българи, които са вложили толкова много, за да се възобнови един български християнски храм в Одрин...
Благодаря ти за коментара...
Много ми е приятно, че си тук, Люба...:)
цитирай
59. anastasiia - rumst, да, всичко е добро, когато завършва добре!:)
18.12.2008 19:55
А сега и още повече те поздравявам, за това, което си направил! Най-важните неща в такива случаи са публичността и спонсорите... А ти точно тези два проблема си придвижил...
А за борчето.., и на мен ми е смешно...:) Нелепо е...
Поздрави, още веднъж...:)
цитирай
60. anastasiia - rumst, а за снимките...
18.12.2008 21:00
мога да ти обясня как се качват...Не е трудно:) Нормално е да не знаеш как става, ако някой не ти е обяснил...:)
Но ще бъда щастлива и да ми ги изпратиш, разбира се...:)
И за теб усмивка, т.е., много усмивки...:)))
цитирай
61. exibella - ...:)
18.12.2008 21:03
::: (\_(\ ...*...*...*...*...*...*...*.. .*...*...*...*...*
*: (=' :') :
•.. (,('')('')¤...*...*...*...*... *...*...*...*...*...*...* *...* *...*
цитирай
62. anastasiia - exibella:)))
18.12.2008 21:04
Много те прегръщам, мило приятелче...:))))
Пухкави, заешки усмивки...:))))
цитирай
63. rumst - Благодаря за поздравленията
18.12.2008 23:24
Не съм ги търсил нито тук, нито където и да било. Случайността ме прати в тия нетпредели, може би и в Одрин през 2002 година. Макар че не вярвам да има нещо случайно. Така е трябвало да се случи - да съм там точно тогава и да свърша нещо добро.
цитирай
64. rumst - Предлагам добавка към Одрин
19.12.2008 09:45
Мога да вмъкна в моите постинги, които и без това са малко, един репортаж от Одрин, който писах преди години за сп."Одисей". Там, разбира се, се говори за двата ни храма..Стига това да не ти звучи нахално, Ася
цитирай
65. hishi - Здравей!
19.12.2008 10:51
Благодаря за интересните снимки.
Радвам се, че църквите са в много добро състояние, въпреки че са в чужбина.
цитирай
66. anastasiia - rumst, абсолютно съм съгласна с теб!...
19.12.2008 15:13
В живота ни, случайни неща няма...
Явно е трябвало да си по това време, точно на това място... За да помогнеш... За да се случи нещо добро!...
Когато сме "будни", с отворени сетива за всичко случващо се около нас, тогава можем да сторим чудеса!...
Някъде бях чела, че случайността е срещата на две необходимости...:)
И пак поздрави...:)
цитирай
67. anastasiia - deva, ако знаеш, колко ми е приятно,
19.12.2008 15:18
че съм те повела към място, където никога не си ходила...:) А още по-приятно ми е, че откликна на поканата ми за пътешествие!:))
Да, Одрин е известен и като Градът на лалетата именно заради легендата, свързана с построяването на Селимийе джамия... Още като се влиза в града, в дясно, е скулптурата-символ на града - огромни, червени лалета...:)
И аз ти изпращам безброй усмивки..., от моите, дето творят добри вълшебства...:))))))
цитирай
68. anastasiia - rumst, ще ми бъде много приятно...:)
19.12.2008 15:24
Ще очаквам с интерес поста ти за двете църкви в Одрин!...:)
Чудесна идея! Очаквам материала ти!...:)
Колкото повече се пише за тези неща, толкова по-хубаво...
цитирай
69. anastasiia - Здравей, hishi!:)
19.12.2008 15:30
Аз ти благодаря, че си тук!:)
Толкова се радвам...:))
Как е в далечна Япония?:) Ще трябва да надникна в блога ти, със сигурност си написал нещо интересно и си показал снимки от твоята прекрасна страна...
А за българските църкви в Одрин се грижат родолюбиви българи. За това са в добро състояние... Иначе това са стари храмове, надхвърлят един век от изграждането си...
Благодаря ти за съпричастността към всичко българско...:)
Усмихнати поздрави от Пловдив и от мен, Ася...:)))
цитирай
70. анонимен - :)
20.12.2008 20:11
mnogo hubava razhodka:) az sam bila v odrin, no za sajalenie cyrkvata "Sv. Konstantin i Elena" ne beshe otvorena :( nadqvam se skoro pak da otida :)- elena, sofia
цитирай
71. rumst - Изпълних си обещанието
20.12.2008 22:58
Добавих репортаж за църквите в Одрин, т.е. имам постинг за одринските църкви, разбира се, препратката е към - rumst...
Усмивка за теб, Ася...И за всички, които прочетат един стар репортаж, възвестил началото на една кампания
цитирай
72. anastasiia - анонимен - Елена:)
21.12.2008 16:34
Миналата година бях в Одрин и тогава посетих само църквата св. "Георги". А сега вече видях и втората българска църква - "Св. Константин и Елена". Много е красива:) Родолюбиви българи са сторили много за това тя да изглежда по този начин днес...
Искрено ти пожелавам да отидеш в Одрин и да посетиш църквата "Св. Константин и Елена"...:)
цитирай
73. anastasiia - rumst, посетих блога ти
21.12.2008 16:35
и истински се развълнувах, като прочетох статията ти...
Трябва повече хора да прочетат това, което си написал...
Благодаря ти...
Усмивки и за теб, ама от вълшебните ми...:)))
цитирай
74. rnikolov - Прекрасен разказ!
02.02.2010 17:46
Щом се пооправи времето - веднага хуквам натам. Винаги ми е харесвало да скитам из Турция, но досега само в Цариград и няколко курорта. Направо недоумявам как съм изпуснал това прекрасно място на един хвърлей разстояние от тука!?
:)))
цитирай
75. anastasiia - rnikolov, о, на всяка цена трябва да отидеш!...:)
03.02.2010 11:07
И най-важното - толкова е близо!... За един ден може да се разходиш, да разгледаш града... Много е приятно... Даже централната улица напомня Главната улица в Пловдив като архитектура... Само че, с повече фонтани...:)
И от мен - :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5877677
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031