Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2009 13:26 - От Струга към... Охрид!...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 12994 Коментари: 28 Гласове:
7

Последна промяна: 08.10.2009 13:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
...Спомняте си докъде бяхме стигнали в Струга, нали? Там, в тихата привечер, на брега на Охридското езерео, до старинната църква "Рождение на Пресвета Богородица"... Поспряхме там, защото се здрачаваше... И защото в тези мигове, на прага между деня и нощта, е прекрасно да поспрем близо до храм... И да помълчим..., просто ей така... Като истински ценители на неповторими мигове...
...А сега продължваме... Преди да напуснем град Струга, предлагам да видим и къщата на братя Миладинови... ПРосто не можем да я пропуснем... Въпреки настъпващата вечер... :)

image
Уличката е малка и тясна, затова снимам отблизо...

image
Още един опит, да я уловя в кадър...

image
Ето го и паметникът на братя Миладинови, разположен вдясно от входа на къщата...

image
Минаваме по улиците на вечерна Струга... Нампомня ми в някаква степен Пловдив...:)

image
И...снимка на брега... На брега до реката, която всяка година събира толкова много поети... Конкурсът за поезия... Спомняте си, нали?...

image
А ето ни и вече в близост до прочутите Билянини извори... Но преди да ви ги покажа, нека видим нещо "уникално", както се изразяват тук, за Македония... Тяхната пъстърва...:)

image
Опит за снимка през мрежите...;)

image
Това е "уникалната" македонска пъстърва, на "черни и червени бемки"...:)

image
А тези красиви птици наистина ги има в изобилие тук...  В случая са в клетка, но в много паркове се разхождаха свободно... Дори на брега на Охридското езеро ги видях да се разхождат...

image

image
Вече сме свидетели на едно тайнство!...:)
Туристите тук, на Билянините извори, мият очите си водата от извора, завъртат се три пъти, обратно на часовниковата стрелка и излизат от езерцето по пътечката от камъни... Според поверието, на сутринта, ще се събудят с 10 години по-млади...:)

image
Снимам с камерата всички подмладяващи се... :)

image
:)

image
Разглеждам прочутите "охридски перли"...

image
А ето я и Биляна... :)

image
...Биляна, която бели ли, бели своето платно...:)

image
;)

image
А сега се отправяме към манастира "Св. Наум"... Пътят минава покрай красивото Охридско езеро/отдясно/...

image
Спираме за малко и успявам да "уловя" екзотични сламени къщурки на брега...

image
Пред манастирския комплекс има красив парк, с езера и реки... А това е една от реките, вливащи се в Охридското езеро...

image
И в още един ракурс...

image
Този паун си се разхожда съвсем спокойно наоколо...:)

image
Вече съм до статуята на св. Наум...
Интересното е, че всъщност това е дърво, с корени, а статуята е изработена от дънерана дървото...

image
Двора пред манастира...
Тук е пълно с езерца и множество фонтанни атракции...

image
;)

image

image
Отпивам вода от чешмичката, разположена точно срещу входа на църквата "Св. Наум"...

image
Стар, пресъхнал кладенец, от ляво, до входа на църквата... Явно е свързан с някакво поверие, защото е пълен с монети...:)

image
Свещички пред иконата на св. Наум, в предверието на църквата...

image
Ето го и входът към старинната цъква...
Уникална, изпъстрена със стенописи...

image

image

image

image
А тук са и мощите на св. Наум.
По негово желание, той е бил погребан в църквата, която е построил. И мощите му никога не са били местени на друго място...

image
Присъстваме на истинско тайнство...
Когато човек застане на колене и се вслуша, може да долови ударите на сърцето на св. Наум...
Аз също го сторих... и съвсем ясно и отчетливо долових тупкането на сърце...
Учените се опитват да обяснят тези звуци с шумовете от подземна река...

image
Излизаме от старинната църква...
Носейки в себе си още едно туптящо сърце...

image
Панорамен поглед към градината пред манастирския комплекс...

image
Съзирам едно аязмо....

image
Наплискваме се с вода и продължаваме...

image
...Продължаваме към нова, спретната църквичка...

image
Входа на църквата "св. Петка"...

image
Все още липсват стенописи, но вътре е чисто и светло...

image

image
В центъра на църквата е този кладенец, отново пълен с монети...

image
На излизане от църквата, спираме до този извор, чудотворно изцеляващ болни очи...
Свети места...

image
Тръгваме отново към парка, от към който пристигнахме...

image
Поглеждаме към Охридското езеро, разположено от едната страна...

image
Погледждаме и към вливащата се в него река...

image
Чисто и хубаво...

image
Ето я водата съвсем отблизо - прозрачна, кристално чиста...

image
Красива гледка... Макар и навяваща тъга...

image
А сега ще надникнем и към водите на езерото в парка...

image
Виждате рибките, нали?... Чисти води.... Дори клоните на дърветата се оглеждат в тях...

image
Намерих си яйце от щраус...:) Ама това не е толкова чудно... Защото по пътя видях на няколко места ферми за щрауси...

image
Ето я и лодката...

image
Качвам се в нея и продължаваме...:)
Накъде ли? Това ще узнаете в следващия постинг...;)
Т.е. - следва продължение!..:)
За сега ще ви пожелая усмихнат, слънчев ден...:) Надявам се, да съм ви заредила, поне мъничко, с пътешествията, които ви устройвам...:)



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. exibella - Хубави места си посетила:)))
08.10.2009 14:09
Очаквам следващия постинг, че ми стана интересно:)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
2. anastasiia - exibella, дааа...:)
08.10.2009 14:21
...Хубави места...:)
Има още снимки, скоро ще ги кача и тях...
Благодаря ти, Спасимирка...:)))
цитирай
3. sowhat - ама е страхотно нали?
08.10.2009 14:25
аз най много се кефих на разходката с лодката по изворите и на малките патета :))
цитирай
4. enjoy6 - Много красива и вълнуваща разходка!
08.10.2009 14:27
благодаря ти за хубавините, които сподели, Асенка!
Прекрасен слънчев и усмихнат ден ти пожелавам мила приятелко!:)))))))))))))))))))
цитирай
5. anastasiia - sowhat, страхотно е!..:)
08.10.2009 14:29
Имахме много наситена програма и видяхме мноооого неща...
Гледката от Самуиловата крепост е уникална!...
Както и преживяването да храня лебеди...:) Дойдоха при мен - 5-6 лебеда и си хапваха от шепата ми зрънца от царевица...:))
И още мноооого... Ти знаеш...;))
Поздрави, sow!:)))
цитирай
6. anastasiia - enjoy6, мила ми приятелко...:)))
08.10.2009 14:31
Ти си ми хубавинка...:)
Добре си ми дошла!...:)
Очаквам те и на разходката с лодка... Ще дойдеш, нали?;)))
И на теб прекрасен и неповторим ден ти пожелавам, да не забравя - и мноооооооого усмихнат!:))))))))))))))
цитирай
7. dudeone - Вашето стихотворение/разказ е апотеоз на
08.10.2009 15:10
творческата мисъл и безмерен израз на най-дълбока душевност и морална красота ! Поздравявам ви ! Вие усмихнахте деня ми ! Нещо повече - осмислихте живота ми ! Обичам Ви !
цитирай
8. monna - Привет Ася!
08.10.2009 15:17
Пак бих отишла в Македония по този маршрут, толкова е красиво Охридското езеро!
Много са ти хубави снимките и подробни, почти всичко си заснела, чак развъдниците на пъстърва..Браво на теб!
Прегръщам те с морски полъх!
цитирай
9. flyco - :)
08.10.2009 16:06
Гледах почти същите снимки при sowhat :)
цитирай
10. anastasiia - dudeone, въпреки сарказма Ви,
08.10.2009 17:02
все пак съм добре възпитана и ще ви кажа: "Добре дошъл/ла/ в блога ми!"...;)
цитирай
11. anastasiia - monna, и на мен много ми хареса...
08.10.2009 17:04
Там е пълно с църкви, света места и мноооого легенди...
Самото посещение си е истинско тайнство!...
Снимала съм много - и с камера, и с фотоапарат... :) Част от снимките качвам тук... И ми е приятно, че има хора като теб, които са били по тези места... И разбират...
Поздрави, Нежно Синьо цвете...:))
И прегръдка...:)
цитирай
12. anastasiia - flyco, нормално е,
08.10.2009 17:05
били сме по едни и същи места...
Въпреки, че никога снимките не могат да бъдат еднакви... Винаги всеки има своята гледна точка...:)
цитирай
13. elpidaa - прекрасен постинг и чудесни снимки ...
08.10.2009 17:41
прекрасен постинг и чудесни снимки :)
благодаря!
цитирай
14. krotalka - Хубава разходка Ася!
08.10.2009 18:28
На последната снимка си подмладена с десет години...Видях и Вяра на снимката, дано не е минала по каменото мостче, че ще я върнат в детската градина!

Ще чакам продължението!
цитирай
15. kalin8 - Много благодаря
08.10.2009 18:45
за прекрасната разходка,Ася!
Б.
цитирай
16. lubara - Стига бе, Ася !
08.10.2009 19:09
И какво , сготви ли си яйцето от щраус ?!
цитирай
17. mamas - Благодаря за пътешествието, Асенка!
08.10.2009 21:17
Умееш да доставяш радост...
цитирай
18. anastasiia - elpidaa :)
08.10.2009 22:34
Благодаря ти...:)
Приятно ми е, че ти харесва...
Местата, които посетих наистина са много хубави!...
Отбивай се по-често...:)
Поздрави!:))
цитирай
19. anastasiia - krotalka, направо съм си в невръстна възраст...;)))
08.10.2009 22:36
А за Вяра казаха, че няма да я улови магията, защото важи за хора от 28 години нататък... И аз нали съм
точно на толкова, и аз се втурнах..;)))
Поздрави, Таничка!:)))
Дааа...., скоро ще има продължение...:)
цитирай
20. anastasiia - kalin8 :)
08.10.2009 22:38
С твоето присъствие тук, разходката ми е още по-хубава...
И аз ти благодаря...:)
цитирай
21. anastasiia - lubara :)
08.10.2009 22:40
То си ми е трофей....:)
Не съм го докоснала...:))
цитирай
22. anastasiia - mamas..., Славенце, миличко...
08.10.2009 22:41
А ти пък носиш топлинка...
Благодаря ти...
цитирай
23. kasnaprolet9999 - Била съм по тези места и въпеки това
08.10.2009 22:48
ми беше интересно да се разходя отново с теб, каква си сладкодумница само, поздрави!!!
цитирай
24. anastasiia - kasnaprolet9999, много е приятно
08.10.2009 22:54
човек да се разхожда по тези места...отново и отново...
Има нещо магнетично, притегателно... Може би, защото има много свети места...
А и е много красиво!...
Благодаря ти, Пролет... Сладкодумно и мило ти благодаря..:)
цитирай
25. анонимен - Помислих,
08.10.2009 23:36
че говориш за струга на който стругаря върти детайли :-)

\m/
//
цитирай
26. anastasiia - zlika, ама то така си звучи...;))
09.10.2009 11:05
Точно като струга, на който "стругаря върти детайли"...;)
Иначе градът е много красив...:)
цитирай
27. анонимен - Гуш, Ася! :-)
10.10.2009 00:17
\m/
//
цитирай
28. anastasiia - zlika :)
10.10.2009 17:58
И от мен гуш!...:)
Много си надалеееееч.... Вече ми липсваш...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5894948
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930