Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2009 11:54 - Да се разходим край... Охридското езеро...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 6751 Коментари: 16 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Досега ви разхождах повече по улички, забележителности и наааай-различни кътчета из Охрид и околностите му...
Днешната ни разходка ми се иска да бъде по-близо до езерото... Да приемем повече от красотата му в себе си...
Освен това, ще ви заведа на едно специално място, където може да си пожелаете и най-съкровеното желание...:) Но...всичко по реда си...:)

image
Ще тръгнем от статуята на св. Климент Охридски, разположена в близост до езерото... Не случайно съм от дясната й страна... Има легенда и за това... Който се докосне до десния крак на статуята, в миг бива дарен с мноооого ум...:)

image
Статуята и в по-далечен план, снимано "през градинката"...

image
Приближаваме се към езерото... Денят е слънчев и улиците са пълни с хора... :)

image
И така... Хвърляте паричка, намирате зодиакалния си знак, докосвате го с двете си ръце и гледайки към Охридското езеро си намисляте желание... :)

image
По дължината на това дървено мостче има разположени метални плочки с всички зодии... Намирате си своята плочка, спирате се и започвате да си мечтаете... :) Само да не забравите да хвърлите паричка в езерото...:))image

image
Водата е кристално чиста...

image
Наблизо преминава туристическо корабче...
Нотки на тъга ме обхващат, като виждам туристите, екипирани в спасителни жилетки... Вече...

image
Присядам край брега... Водата е свежа и приятна... Ден само за плаж...:)

image
Минутка медитация...;) Моя си...някаква...:)

image

image

image

image


image
Правя поредица снимки... Красиво е...

image

image

image
И разхождайки се по брега...

image
...достигам до параклисче..., ей там, на брега на езерото...

image
Правя няколко снимки...,

image
...докато не ми направят забележка...;) По принцип, в църкви и храмове винаги е забранено да се снима... Но аз обичам да отнасям със себе си частички от тези места...

image
Иконите са отрупани с дарове...

image
Хората тук са много вярващи... Дори по улиците си имат малки параклисчета, които работят денонощно и всеки може да запали свещичка...

image
Излизаме отново навън...

image

image

image

image
Тръгваме по обратния път, по дървеното мостче...

image
Да погледнем още веднъж към Охридското езеро...

image
На връщане снимах този магазин... Може ли да предположите какво е това?;)

image
Вижте и още от стоката...;)

image
Ето я и продавачката, която любезно ми разреши да я снимам...:) Като преди това ме "намачка" и мен, и приятелките ми...:))
Защото това са сухи парфюми. Продават ги на калъп, в различни цветове и аромати... И когато се заинтересувах, веднага ми направи демонстрация... Напарфюмира ме почти цялата...;))) Като непрекъснато питаше: "А другата ръка намачках ли ти я?" :)))

image
А ето и един деликатес - печена царевица на жар, която продават в близост до езерото..., само вечер... Ако си правите вечерна разходка из Охрид, не пропускайте да си похапнете печена царевица. Много е вкусно!...:)
Плюс това, лебедите също много я обичат...:)

image
Ето, вижте ги... Докато си плуваха в близост до брега...

image
...щом усетиха,  че наблизо има печена царевичка, започнаха да се ориентират към мен...:)

image
:)

image
Вече си похапват зрънца печена царевичка...:)

image
Ето още някой идва...;))

image

image

image

image
:) Вече сме приятели...image
И Охридското езеро вечер... С безброй оглеждащи се светлинки... Мълчаливо... и тихо... И много, много красиво...
В следващия постинг ще ви отведва към един друг град... Кой е той ли?:) Още няма да издавам...:)
За сега това е от мен, Ася...:)





Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valiordanov - И този ти пост разгледах с интерес. . ...
12.10.2009 13:37
И този ти пост разгледах с интерес... В края тъкмо да се изненадам и ...отново нищо ново под слънцето. Е как няма да се сприятелиш точно с този лебед който е най-хубав?... Ами това си е природна закономерност Асенка... Онези сивите са за масовка, а този красавец с който си вече много гъста (както е модерно сега да се изразяват) ти е лика прилика и дори ме подсети за приказката за дивите лебеди... Тук обаче той си има сестричка и всички вече знаят кои са героите на приказката...
Еми очаквам новата приказка в която ще ни потопиш...
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Красиво и интересно,
12.10.2009 15:03
радвам ти се с твоите бели птичи приятели, поздрави!!!
цитирай
3. kalin8 - Благодаря за разходката,Ася!
12.10.2009 16:17
Много интересно разказваш!
Б.
цитирай
4. rosidi - оо
12.10.2009 17:10
бях преди месец там и пак ме върна с тези снимки и най-вече със семейството лебеди, които са страхотни. Наистина е много красиво там :))))
цитирай
5. anastasiia - valiordanov, ще я има и новата приказка...:)
12.10.2009 19:39
Съвсем скоро, Вал...:) Още повече, че ТИ я очакваш...
А преживянето ми с лебедите беше много хубаво... За първи път общувах толкова отблизо с тези красиви птици... И се сприятелих с една от тях... Почти като Елиза...:), от "Дивите лебеди"...
Мноооого усмивки, Вал...:))) Ама от най-най-приказните ми...:)
цитирай
6. anastasiia - kasnaprolet9999, благодаря ти...:)
12.10.2009 19:41
Наистина беше мило и хубаво, и интересно... с тооолкова лебеди наоколо... Доверчиви и питомни...:) Мили птици... И много красиви!...
Поздрави, Пролет!:))
цитирай
7. anastasiia - kalin8 :)
12.10.2009 19:41
И аз ти благодаря....:)
Очаквам те и на следващата разходка..:)
цитирай
8. anastasiia - rosidi, щом си била в Охрид, разбираш...
12.10.2009 19:43
Много е красиво... и приятно... там... Пълно с легенди и духовни послания...
А Охридското езеро е несравнимо красиво, да...!:))
Хубаво е, че ги имаме хубавите мигове...:)
цитирай
9. hel - Благодаря за разходката!
13.10.2009 09:27
Беше много приятно с теб!
Хубав ден!
цитирай
10. lubara - Поздрави, anastasiia !
13.10.2009 19:02
Ася, това не беше ли "Лотос".
Йога , добре !
цитирай
11. anastasiia - hel :)
13.10.2009 19:16
И аз ти благодаря!:)
Хубава есенна вечер...:)
цитирай
12. anastasiia - lubara, ами... нещо такова...;))
13.10.2009 19:17
В близост до езеро/море/, много добре ми се отразява...;)))
Поздрави, Любо и от мен!:))
цитирай
13. veninski - Благодаря за насладата! Поздрави!
13.10.2009 19:55
Благодаря за насладата! Поздрави!
цитирай
14. anastasiia - veninski, поздрави и от мен!...:)
13.10.2009 22:08
Благодаря и аз...
Как е в Родопите?...:) Усеща ли се прегръдката на есента? :)
цитирай
15. viarkata - Спомени...
16.10.2009 21:46
Това с царевицата! :D Тези дето я продаваха очевидно бяха цигани и споделиха, че имали египетско потекло! :D А лебедите! Как кълваха на тати ръката!
В няколко снимки се виждам и аз. И забрави да споменеш, че и аз съм снимала иконите, прозрачната вода и др. ;)
Поздравииии! :)
цитирай
16. anastasiia - viarkata, дааа...:)
17.10.2009 19:35
...Хубави спомени, Вярче...:))
И ти си снимала много хубави снимки...:))
Мноооого целувки от мен...:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5896488
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930