Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2010 11:57 - ЕБРУ
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 8237 Коментари: 14 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Изкуството Ебру, мистично и необикновено, древно и красиво, идва през пластовете на времето при нас от 9-ти век... Цвят, любов, настроение, мистерии... върху вода! Уникално красиво е!...
Имах възможността да се докосна до това изкуство... Дори да сътворя картина, рисувайки върху вода!... Прекрасно е!
Една от тайните е, че във водата има смола, която я сгъстява... Но, разбира се, има и други примеси в, на пръв поглед, обикновената прозрачна вода...
Необходима е малка ваничка с вода, бои, четки...и лист хартия!... Всичко, което се нарисува във водата, след това с вълшебна лекота се отпечатва на листа! Наистина е магично!...
Ето и някои снимки от галерия "Тракарт" в Пловдив, където преди два дни големият турски майстор на Ебру - Хикмет Барутчугил, направи демонстрация на това изкуство... И където самата аз се включих в своеобразния уърк шоп по рисуване...:)

image
Хикмет Барутчугил прави демонстрация...

image

image
Подготвям се да рисувам и аз...:) До мен е преводачката - Шенар Бахар -  на Генералния Консул на Република Турция в Пловдив... А другата дама е съпругата на турския художник Хикмет Барутчугил, която също рисува...

image
Ето, "опаковаха" ме както трябва...:)

image
Сега ще се потопя в тайните на древното изкуство Ебру...

image
Нанасям, потупвайки четката, основния фон... Който разбира се, избра да е лилав...:)

image
Помолиха ме да избера и втори цвят за фон... Избрах зелено...

image
Оформям фона, с помощта на острие... Т.е. - правя произволни овални движения...

image
Полагам три точки, които ще се превърнат в листа...

image
Листата са готови...:)

image
А сега и чашката на лалето ще се появи...:)

image
Виждате ли колко е красиво още във водата?...:)

image
Ето едно прекрасно лале...

image
...И едно сърчице до него... Защото навсякъде трябва да я има любовта...

image
Сега един много важен момент - слагаме листа върху водата и трябва леко да се издърпа...

image
Етоооо...:) Емоцията е чудесна!...:))

image
Вижте какво нарисувах!... Тук го оставих да изсъхне... А след което, ми  го подариха...:) Остава да го сложа в рамка...
Е, приятели..., докоснахте ли ви... Почувствахте ли тайнството на едно древно изкуство... Изкуство, наречено Ебру... Даряващо любов и настроение...
Пак с усмивка..., аз, Ася...:)





Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. monna - Ася, страхотно е!!
04.05.2010 12:17
Страшно интересно и красиво и с евтини консумативи..ще се заинтересувам
по-подробно...Приемам и от теб..подробности..:)))
Привет, слънчева!
цитирай
2. feq - Уникално!
04.05.2010 12:23
И ти се справяш доста добре, Ася!

Целувчици от мен!
цитирай
3. kalin8 - Браво!!!
04.05.2010 12:29
Даже брависимо!!!
Майстор си!
Б.
цитирай
4. miaa - Много интересно! Поздрави Ася! ...
04.05.2010 15:19
Много интересно! Поздрави Ася! Усмивки:)))
цитирай
5. exibella - Много интересно:)
04.05.2010 18:30
И хубава картинка:))))))))
цитирай
6. anastasiia - monna, радвам се, че ти харесва!:)
04.05.2010 20:14
За мен си беше преживяване..., много ми беше забавно да рисувам...:)
Доколкото разбрах, във водата има растителни смоли..., както и жлъчна прах... Сигурно има и някоя друга тайна ;)
Привет и на теб, мило Синьо цвете :)
цитирай
7. anastasiia - feq, наистина е уникално...
04.05.2010 20:16
Това е древно изкуство, идващо от Азия и съхранено в Турция. Именно турските майстори на Ебру са известни...
И на самата мен ми беше любопитно и интересно да проследя целия процес и да участвам в сътворяването на такава картина :)
Целувки и от мен, Юли!:)
цитирай
8. anastasiia - kalin8 :)
04.05.2010 20:19
О, благодаря!...:)
Знаеш ли, Боре, в галерията имаше изложба от картини-ебру..., не само с флорални мотиви, ами и пейзажи... И някак си ми напомниха за твоите родопски къщички... Много цветни и самобитни...
цитирай
9. anastasiia - miaa, добре си ми дошла!:)
04.05.2010 20:21
Пък и щом си с усмивки..., още по-гостоприемно те посрещам!:)
И аз те поздравявам, мила Миа...:)
И те очаквам отново..., и отново...:)
цитирай
10. anastasiia - exibella, ами даааа...:)))))
04.05.2010 20:22
И аз си я харесвам..., нали аз си я направих...:)))))
Пък и ми беше интересно да бъда участник в това своеобразно тайнство...:)
Целувки, Спасимирка!:))))))
цитирай
11. mamas - Поздрави, Ася!
06.05.2010 14:46
Много е хубава рисунката ти.

Прегръщам те :)
цитирай
12. zeifod - Страхотна рисунка Ася,
06.05.2010 18:25
ще се позаинтересувам повечко за това изкуство, разпали любопитството ми :)
цитирай
13. anastasiia - mamas, благодаря ти :)
10.05.2010 19:55
И аз те прегръщам, мило Славенце такова...:)))
цитирай
14. anastasiia - zeifod, знаеш ли колко бях горда,
10.05.2010 19:58
като завърших рисунката си?!...:) Така че, искрено ти благодаря...:)
Много е приятно като усещане да се рисува по този начин... Рисуване върху вода...
В галерията имаше уникални картини от Хикмет Барутчугил...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5895117
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930