Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2008 15:19 - КЪСЕН КОЛИЗЕУМ
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 14571 Коментари: 42 Гласове:
0



...е името на една прекрасна книга...
Вчера я получих като подарък, а самата поетеса - Светла Караянева, беше гост в предаването ми...

image

...Поезията й много ме впечатли...
...Както и самата поетеса...Мило, скромно излъчване...А стиховете й - дълбоки...Вплели епохи, неподлежащо на обжалване време, фрески, сънища...
...Избрах някои за вас...

ЧАСОВЕТЕ

Стъпват бавно,
един след друг:
Разходка на затворници
в кръга на циферблата.
Тик-так, тиктакат
налчета.
Загледан в гърба
на предишния, 
всеки отмерва 
по крачка.
Крачат
дванайсет апостоли,
осъдени на вечност.
Времето
не подлежи на обжалване.

ГАЛЕРИЯ

Една до друга,
държави с правоъгълни граници,
общуват картините.
Ярка абстракция
изстрелва кармин и цинобър,
сини нюанси
нарушават въздушния коридор.
Голото тяло прекрачва
плажната охра на акварела.
Момче от портрета се втурва
към пързалката в Стария град.
Две маслени котки
приближават златоперката
в аквариума на рамката.
Ябълките от натюрморта
изчезват една по една
и в очите на овчаря от Брезово
вече няма глад за есен.
image

В студиото имаше и други гости - актьорът от пловдивския драматичен театър Симеон Алексиев, ансамбъл "Тракия", както и млади изпълнители...
Всички се наслаждаваха на поезията на Светла Караянева...

ПЛОВДИВ

В града със вкаменените камили
достигнах до любовната пустиня.
И погледът небесен бе застинал
след дъждовете, страстите измили.

Море от дюни, напластено време
и песъчинки живи под клепача. 
Ако внезапно някога заплача,
ще се зарони бисерна поема.

Мираж или оазис ще открият
очите ми, солени от пейзажа.
Когато ветровете ми покажат
на пристана изгубените дири.

В кервана от камили вкаменени
обикнах оживялата пустиня.
Прие ме пясъкът, небето синьо,
бездънните му вирове студени.

image

ЧУЖДЕНЕЦЪТ

С пръсти слепи
гадая лицето
и разчитам чертите ти - 
писменост древна.
И се спускам в десетата,
твоя земя,
а душата - деветата, котешка -
скимти зад зъбите.
Смугли думи
се ронят в сърдечните камери.
Гърлест говор
трупа пясъчно време.
И часовникът в пулса
отмерва последния миг
до взрива, 
който ражда вселени.


ДЪРВО

Когато
плодовете го отминат,
долитат птици
и отрупват клоните.

image

***

Ще измисля празник
за двама.
Маса с два стола
и плачещ пламък.
Две чаши вино,
две жадни длани.
Две нощни ябълки
недообрани.


КЪСЕН КОЛИЗЕУМ

Кръвта ми на арената 
е вече минало.
И пясъкът ръждив
хемоглобина е прелял
през устието тясно
на клепсидрата.
Обречените поздрави
са ехо в мрамора.
Политва като прилеп
сянката на кръста,
разпънал гладиаторския бунт.
Витае само жаждата за зрелища.
Кове скъсени мечове,
изпилва бутафорните зъби
на тигрите.
И толкова плебеи по трибуните,
че цезарите са правостоящи.

...Е, приятели, надявам се, стиховете на Светла Карянева да докоснат и вас самите...Прииска ми се да ви даря с поезия днес...
...Нека разчупим мраморния циферблат на времето и да излезем "навън"...Да се почувстваме добре в минутките, секундите, миговете, които са си само наши...Нашите 53 минути...Нали си спомняте?:)
...Ето ви и още малко снимки от предаването ми вчера...

image

image

image

image

image

image

image

image

...И разбира се, че ще ви подаря усмивка...Вдъхновена...поетична...Моята усмивка:)






Тагове:   Колизеум,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. buratino - И ние имаме книгата подарена ни от ...
17.02.2008 15:30
И ние имаме книгата подарена ни от авторката! Много лъчезарен човек!
цитирай
2. anastasiia - buratino:)
17.02.2008 15:34
Да, поетесата е прекрасен човек!...
И много стойностни стихове сътворява...
Радвам се, че имате в дома си тази стихосбирка...
Хубаво е, колкото може повече хора да се докоснат до поезията й...
Поздрави!:)
цитирай
3. buratino - Ами, аз останах с прекрасни впеч...
17.02.2008 15:40
Ами, аз останах с прекрасни впечатления от нея! Пихме по едно питие в Стария град!Радвам се, че се интересувате от поезия! Нашият град има нужда от такива като Вас!
цитирай
4. anastasiia - :)
17.02.2008 15:46
...И моите впечатления от нея са много хубави...:)
Уговорихме се, че ще се срещнем отново... И че може би ще я представя повече в някое от предаванията...
А аз наистина много обичам поезията... И винаги, когато в студиото имам гост-поет, съм особено щастлива...
Благодаря за добрите думи...:)
цитирай
5. buratino - Не съм гледал предаването, за което ...
17.02.2008 15:52
Не съм гледал предаването, за което съжалявам! Но ще поправя грешката! Макар, че рядко гледам ТВ!
цитирай
6. anastasiia - :)
17.02.2008 15:55
В момента върви повторение... Въпреки, че вече е към края...
цитирай
7. martiniki - :)
17.02.2008 16:10
Хубави стихове! С атмосфера.
цитирай
8. laurencia - :)
17.02.2008 16:18
Благодаря за споделените прекрасни стихове! :)
Беше за мен приятна изненада да се потопя в тях и в атмосферата на Стария град. Поздрави! :)
цитирай
9. valiordanov - Благодаря ти Ася!Радвам се, че ме ...
17.02.2008 16:19
Благодаря ти Ася!Радвам се, че ме запозна с тази поетеса , макар и само с няколко нейни стиха...Наистина е много внушителна...Страхотна поезия...Благодаря за неделната доза живот която ми даде с поста си...Ако имаш възможност - поздрави я, от мен!....От сърцето ми естествено!
цитирай
10. anastasiia - Хей, Марта:)
17.02.2008 16:42
Радвам се, че и ти се докосна до тях...
И почувства атмосферата им...
:)))
цитирай
11. anastasiia - laurencia:)
17.02.2008 17:01
Много ми е приятно, че се потопи в една много пловдивска атмосфера, защото поетесата е от Пловдив и разбира се, в творчеството си има и много пловдивски стихове.
Поздрави и за теб!:)
цитирай
12. anastasiia - Хей, Вал, разбира се,
17.02.2008 17:05
че ще я поздравя от теб!:)
Даже с удоволствие бих ви запознала...:)
Толкова ми е приятно, че талантлив, прекрасен поет като теб, се докосна до поезията на Светла Караянева...
Към "неделната доза живот" ти изпращам най-светлата усмивка на света!:) Моята...:)
цитирай
13. lambo - Спомних си ...
17.02.2008 17:09
Танцьора от ансамбъл Тракия, на снимките горе,
бе мой войник навремето в Марино поле ...
А дали това не е синът му?! Кой знае ...
Но е един от двамата ...
цитирай
14. anastasiia - lambo:)
17.02.2008 17:14
Колко хубаво!:)... Спомняш ли си как се казва?
За да разбера, кого имаш предвид.
Аз ги познавам, всичките...
цитирай
15. lambo - Този на втората снимка с лилавия костюм
17.02.2008 17:39
Между другото сега разбирам че водиш шоу.
по коя ТВ и в кой час ...

Бих искал да го видя ...
цитирай
16. anabel4o - Благодаря ти за чудесния подарък! ...
17.02.2008 17:50
Благодаря ти за чудесния подарък! Прекрасни стихове, докоснаха ми душата! Такава ярка палитра от думи, изкусно използвани... Невероятно усещане изпитах!
цитирай
17. candysays - :-)))
17.02.2008 18:46
Благодаря ти и аз!
Истински ми харесаха стиховете на тази жена...

Поздрави и една вдъхновена, топла усмивка и от мен! :)*
цитирай
18. anastasiia - lambo:)
17.02.2008 19:32
Това е главният балетмайстор на ансамбъл "Тракия" и се казва Георги Карабахчиев. Всички шеговито го наричат "Малев", заради една весела случка, при която Георги е закъснял за полет, когато ансамбълът е пътувал за чужбина. И когато на летището му казали, че ще пътува с "Малев"/Унгарска авиокомпания/, той възроптал и заявил, че той ще пътува с Дженев/ръководителят на ансамбъл "Тракия"/ :)
Много приятен и усмихнат човек е...:)
А моето предаване е по Пловдивска телевизия "Тракия". Мисля, че в Карлово ме гледате. Така, че можеш да ме гледаш всяка събота от 13 часа. Предаването се нарича "Ася в страната на талантите".
И на мен ще ми е приятно да погледнеш към това, което правя:)
цитирай
19. anastasiia - anabel4o:)
17.02.2008 19:36
Радвам се, че си тук!:)
И ти пишеш стихове и обичаш поезията... Така, че можеш да оцениш истинското и голямото...
Поздравче:)
цитирай
20. anastasiia - candy!:) Здравей!:)
17.02.2008 19:42
Поздрави и за теб!....Цял куп!:)
Много ми е приятно, че и ти прочете стиховете на Светла...Наистина е невероятна...
Хубав, поетичен, вдъхновен нов ден ти желая!:)
цитирай
21. lion1234 - Метаморфози
17.02.2008 20:45
Стихотворението ,,Часовете'' е невероятно!
,,...Крачат дванадесет апостоли, осъдени на вечност...'' - впечатляващо сравнение!
Най-интересното е, че авторката ,,разчупва мраморния циферблат'' и великодушно дарява свобода на тези мъченици на Анонимната вечност, препращайки ги в ,,жизнения свят'', в потока от емоции, чувства, преживявания, радости и разочарования. Тя им дава лице, дух, чийто пулс ,,отмерва последния миг до взрива, които ражда вселени".
Поздрави!
цитирай
22. anastasiia - Хей lion1234, привет!:)
17.02.2008 20:52
Наистина са много силни стиховете й!...
Вече няколко пъти препрочитам стихосбирката й... И всеки път се чувствам провокирана, разтърсена, преродена, преминала през епохи и време...
Щастлива съм, че човек като теб се докосна до творчеството й...
Благодаря ти, че си тук!...
Поздрави и за теб!:)))
И усмивка, разбира се:)
цитирай
23. letisi - усмивката ражда усмивки....
17.02.2008 22:20
много и за теб:)))))))))))
цитирай
24. anastasiia - letisi:)))
18.02.2008 08:44
Благодаря ти за усмивките:) Те са цяло Ято!:) Виждам ги как летят към мен!:)))))
Хубав, усмихнат, поетично-красив, вдъхновен ден:))))
цитирай
25. norass - ...
18.02.2008 09:22
Прекрасни стихове...
благодаря
цитирай
26. svetlan - Хубави стихове, писани от добър ...
18.02.2008 09:27
Хубави стихове, писани от добър човек ...
цитирай
27. anastasiia - norass:)
18.02.2008 10:46
...Ще ти подаря още едно стихотворение от същата стихосбирка...

КОШЕРЪТ

Шестоъгълни килийки.
Монахини,
трупащи нектар за боговете.
Майката е центърът
на женската вселена.
Натежават питите от мъдрост
в дланите на сляпата богиня.
И осъден е на смърт пчеларят,
дръзнал да прекрачи манастира.

Хубав ден!:)

цитирай
28. anastasiia - Да, svetlan...
18.02.2008 10:49
Наистина стиховете й са прекрасни...Като самата нея...Много мил човек...с невероятна душевност - цяла Вселена!...
Ето, избрах ти нещо от стихосбирката...за теб...

***

Кобилка с конче -
внезапна Богородица
в олтара на гората.

Светъл ден, Светли!:)
цитирай
29. svetlan - :)
18.02.2008 11:04
:)
цитирай
30. galinabg - Стиховете
18.02.2008 11:19
са прекрасни.Благодаря ти за възмошността да се докоснем до тях:))))))
цитирай
31. anastasiia - Светли...
18.02.2008 11:53
...И от мен...:)
цитирай
32. anastasiia - galinabg:)
18.02.2008 11:58
И на мен ми е безкрайно приятно, че си прочела стиховете...Наистина са великолепни...И е хубаво да достигнат до повече хора!:)
Поетично-усмихнат ден!:)
цитирай
33. prashinka - Много хубава поезия!
18.02.2008 18:24
Благодаря, Ася! :)
цитирай
34. anastasiia - prashinka:)
18.02.2008 19:43
И аз ти благодаря за милата усмивка!:)
Хубаво е, че обичаш поезията!:)
Ще ти подаря едно стихотворение, специално за теб, от същата поетеса:)

БЯЛОТО СЛОНЧЕ

Нощем
лунатично пристъпва
по рафта полиран.
Слонската памет
възкресява саваната
с антилопи и тигри.
Пак е сила сред стадото.
С хобота си пие
светлина от луната,
облива напрашената
кожа.
До ръба на бюфета се спира,
предусетило крехкия звън
на порцелана.

Усмивка ти изпращам!:)
цитирай
35. doka - Хей.....Ася..... :)))
19.02.2008 01:02
Стиховете са много хубави...! :) Благодаря ти,че
ги споделяш с нас...! :) Снимките...също...са
страхотни...! :) Сокойна нощ...! :)
Усмихвам ти се и аз... :))))))))))
цитирай
36. mmmmmmmmm - Благодаря,
19.02.2008 18:37
че ме запозна с поетесата!:)
Хареса ми!:)))
Стиховете са прекрасни!:)))
Вечерни поздрави ти пращам!:)))
цитирай
37. anastasiia - Хей........ doka...:)))
19.02.2008 19:42
Много се радвам, че стиховете ти харесаха!:)
Всяко докосване до истинската поезия ни прави по-одухотворени, по-чувстващи...
Много усмивки и на теб...:))))))))
цитирай
38. anastasiia - mmmmmmmmm,
19.02.2008 19:45
и аз съм щастлива, че си тук...:)))
Както и че стиховете са те запленили...
Бях убедена, че ще ти подействат така...
Ти обичаш хубавата поезия...:)
Светла вечер!:)
цитирай
39. anlov - Не бих повярвал,
19.02.2008 22:37
ако не бях го научил от теб, че тая жена така ги реди.

Браво на нея!
цитирай
40. anastasiia - anlov:)
20.02.2008 08:50
Даа...:) "Реди ги" красиво, поетично, необикновено дори...
...Хубава поезия!...
:)
цитирай
41. boris66 - boris66-anastasiia
20.02.2008 21:41
Да Ася, прекрасна поезия, в прекрасно предаване, с прекрасен водещ!!!Другите неща ,също са прекрасни!
цитирай
42. anastasiia - boris66:)
21.02.2008 08:47
Благодаря ти!...
Прекрасен ден ти пожелавам!...:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5894106
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930