Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2008 13:51 - ВЕЧЕРЕН ТРОМПЕТ
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 11124 Коментари: 42 Гласове:
0



    Така се нарича песента, с която звъни мобилният ми телефон!:)
    Да, правилно се досещате, че това е стихотворение на Борис Христов. Но има и песен по тези прекрасни стихове. Песента е композирана от Стефан Диомов и се изпълнява от Дани Огнянов/бивш солист на ВГ"Врабчета"/, Боян Михайлов/син на Ваня Костова/ и Ваня Костова.
    Малко предистория на песенното ми звънене...;)))     Миналото лято, в началото на август, Стефан Диомов ми пусна за първи път тази песен, в работен вариант, да я чуя. Бяхме в морската градина на Бургас, на кафе...и той ентусиазирано обяви, че ще ме изненада с нещо ново...:) А след което, само като чух първите секунди от песента, почувствах, че това ще е една от "моите" песни...:) Записах си я, на минутата, с мобилния ми телефон!:)) Диомов ми обясняваше, че това е работен вариант, че трябвало да смени звука на електронния тромпет с истински тромпет, че ще ми я даде в оригинал след това. Но на мен не ми се чакаше "след това":))) Нали знаете, какво е чувството да си харесате песен и да искате да я слушате непрекъснато!...:)
Та от тогава, почти година, телефонът ми звъни с тази песен...:)
Сега ще ви я подаря и на вас...В записа ще доловите на моменти моя глас, мои реакции...Това е, защото е автентичен запис от първото ми възприемане на тази песен...:)
Визуализирах изпълнението със снимки на Стефан Диомов, има някои и на "Тоника", защото и те свързани по своеобразен начин с него...Снимки от различни мои предавания...:)






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Благодаря ти,
10.07.2008 13:57
за веселата и жизнерадостна песен!
Сега ще си тананикам рампа-па-пам...
цитирай
2. anastasiia - krotalka:))
10.07.2008 13:59
Хей, рам-пам-пам-пам-пам-пам.......:)))))
Да ти е весело, колкото си поискаш...поне;)))
Толкова се радвам, че ти харесва песента!:)))
И аз ти благодаря:)))))
цитирай
3. krotalka - Утре пътувам за Пловдив,
10.07.2008 14:05
може ли да ми я запишеш?
цитирай
4. anastasiia - :)
10.07.2008 14:08
Разбира се, че мога:)
С удоволствие ще го направя:)))
цитирай
5. exibella - Страхотна песничка:)
10.07.2008 14:09
Много е приятна:) Харесва ми, много:)))
Много хубави песни пускаш тук, в блога:))))
Тази песен наистина е от тези, които те грабват още от първите секунди като ги чуеш:))) Ето, сега цял ден ще си я слушам:)))))))
цитирай
6. henzelski - "Вечерен тромпет"
10.07.2008 14:23
е сред малкото ми любими български стихотворения. Аз от малък съм си чуждопоклонник в изкуството, но Борис Христов е поет-космополит.
И песента ми хареса, Ася, но най-вече заради твоите включвания в нея...;)
цитирай
7. gothic - Едно от най-големите стихотвор...
10.07.2008 14:45
Едно от най-големите стихотворения....
цитирай
8. anastasiia - exibella:)))
10.07.2008 14:52
Ще си я слушаш и дори може да си я пееш...:)))
Ще ти напиша стиховете на Борис Христов, за да ти е по-лесно:) Мисля, че един куплет е отпаднал, но ти ще се ориентираш:))

ВЕЧЕРЕН ТРОМПЕТ

Върти ни живота под жаркото слънце
и трием нозе от горещия камък...
Но щом вечерта от небето се спусне,
ще взема тромпета и ще седна на прага.

Стига край тия стени съм се лутал
като звън на пробита камбана.
Трябва да свиря, трябва да срутя
тишината - само викът да остане.

Искам да гръмне горещия вятър
и докрай да отвори вратите.
Искам да тръгне отново земята
след кръстоносния марш на щурците.

Искам бодливата тел пред дома ви
с моята песен да скъсам.
Искам съседа, който се прави
на глух, да възвърне слуха си.

Искам да върже своите пръсти
крадецът, сърце да си купи пазача.
Искам да капна от моите сълзи
в окото, което ръждясва.

Искам отново при нас да се върне
панаирът - прахта да издуха.
Искам от смях да умре и от гъдел
този, който умира от скука.

Искам над мъртвите като на стража
до сутринта да стоиме.
Искам на всички заспали да кажа,
че има време да се наспиме...

Трябва да свиря в глухата вечер,
докато не дочуя към мене да иде
гласът на хиляда тромпета далечни.
Или на някой архангел невидим.

Приятно пеене:)))
цитирай
9. exibella - О,благодаря:)
10.07.2008 14:55
:))))))
цитирай
10. anastasiia - Краси!:)
10.07.2008 15:08
И аз много харесвам Борис Христов!...
Имаше една песен на Ваня костова - "Конче мое", по стихове на Б. Христов. Толкова бях запленена от стиховете на песента, че не само аз я знаех наизуст, а бях накарала всички ми приятелки да я научат:))) Вървяхме по улиците и си я пеехме;)))
А "Вечерен тромпет" е нещо много, много хубаво:)
И "Къпане на самодива" - също:)
цитирай
11. gor - Големи са и двамата!
10.07.2008 15:08
И Стефан Диомов, и Борис Христов са изключителни явления в съвременното българско изкуство. Чудесно е, че са се срещнали в тази песен.
А на Ася - БРАВО! :))
цитирай
12. merita - Не бях чела това стихотворение но ...
10.07.2008 15:19
Не бях чела това стихотворение но като песничка също звучи приятно.Благодаря за споделеното настроение!Поздрав!
цитирай
13. anastasiia - gothic:)
10.07.2008 15:19
Да, така е...:) И един от най-големите поети...
Приятно ми е, че си тук...:)
цитирай
14. anastasiia - exibella:)))
10.07.2008 15:26
Ако съм те зарадвала, и аз ще съм радостна:))))
цитирай
15. anastasiia - gor:)
10.07.2008 15:31
Големите стават трима..., щом и ти си тук...
И ти си имаш своите срещи със Стефан Диомов... Дори в няколко песни се срещате двамата!...:)
Песенни усмивки..:)))
цитирай
16. exibella - Сега ми се иска
10.07.2008 15:33
да те напрегръщам:)))))
Винаги ме радваш, не се съмнявай в това:)))))
цитирай
17. анонимен - Направо умирам за снимките на Тоника
10.07.2008 15:34
... особено тези с Милица ;( /може ли да ти оставя мейл и да ми ги пратиш, мооооооля те/ (happy)
Ася, виждам че си сложила снимки на Тоника от участие в твоето предаване преди един концерт тук в Пловдив. Ако не се лъжа бяха ... в летния театър, а концерта беше изключителен!!! Всъщност всичките им са такива!
Новата песен нямам търпение да я слушам пак и пак и най-вече се надявам скоро да я чуя на живо... до колкото знам Ваня Костова я е представила на юбилейния си концерт! :))))))
Целувки, Ася!
цитирай
18. anastasiia - merita:)
10.07.2008 15:35
И аз ти благодаря, че сподели моето настроение:)))
И ми е много приятно, че песента ти хареса. Тя е по стиховете на един изключителен поет. А като прибавим и музиката на Стефан Диомов, се е получило нещо много стойностно и хубаво...:)
Хей, рам-пам-пам.....:))))
цитирай
19. anastasiia - exibella:))))
10.07.2008 15:39
Прегръщам те...мноооого:)))))))))
цитирай
20. anastasiia - анонимен:)
10.07.2008 15:51
Да, точно така:) Сложила съм снимки от онова извънредно предаване, точно преди концерта им в летния театър. Беше точно на рождения ми ден...:) Тогава си спомням, че след предаването, преди концерта, валя пороен дъжд. Но публиката търпеливо изчака да премине дъжда. Концертът на летния театър започна малко по-късно, но с много ентусиазъм...Беше много емоционално и хубаво...:)
Ще ти изпратя снимки, напиши ми адрес...:)
А песента "Вечерен тромпет" наистина Ваня Костова я изпълни на юбилейния си концерт на първи юли. Точна ти е информацията:)
Целувки и от мен:)))
цитирай
21. анонимен - Мноооого ти благодаря Ася
10.07.2008 15:56
Спомням си и дъжда и уникалния концерт ... и си спомням как Тео беше хванал една метла защото на сцената имаше гьолчета и те се мокриха милите !
Мейла ми е :
a_love_m@mail.bg
цитирай
22. gothic - И на мен. . . . ще му дойде времето на ...
10.07.2008 15:56
И на мен....ще му дойде времето на Борис Христов и в моя блог :)))
цитирай
23. anastasiia - анонимен:)
10.07.2008 16:44
И аз си спомням...:)
Помня как на няколко пъти пак започваше да вали и спираше, но концертът си продължаваше:)
И след това като се чух с тях, ми казаха, че толкова хубави емоционални преживявания на куп, скоро не са имали:)
цитирай
24. anastasiia - gothic:)
10.07.2008 16:46
Разбира се!:) Всяко нещо с времето си;))
Като начало, ето ти едно негово стихотворение от мен:)

ПЕПЕРУДА

Една пеперуда ме тегли напред и духа ми тревожи -
от дългото тичане някой ден ще се запаля.
Протягам ръце да я хвана и юзда да й сложа.
И така отминавам в полето моя брат Лазар.

Но ето го селото. Старци от черни шишета отпиват.
Хукват и те да я гонят - хвърлят се лудо и падат.
А тревата жестоко с камшици ги шиба
и кръв зелена от гърбовете им капе.

Защо не почакаш, красавице? Човек полудява
от такава гонитба, а всичко е толкова кратко.
Няма от твоята кожа тъпан аз да направя,
нито за палки ще взема на някой охлюв рогата...

Още малко, нозе - напрегни се човешко бутало.
Дух мастилен, и ти - нека всичко се труди.
Още имаме сили, щом сърцето е цяло -
трябва да хванем нашата пеперуда.

Но тя възлиза по хълма и ще спре върху тая
волска жила, изкочила от врата на земята.
И може би аз ще падна до нея, без да узная
бяла ли е или червена - с точици по крилата.

Сигурна съм, че ще ти хареса:))
цитирай
25. monna - Прав е вълшебният тромпет..
10.07.2008 22:26
по-малко трябва да се спи, защото животът не е в съня...
Хей, рам-пам-пам-пам-пам-па..
Брависимо на теб и бургаските ти приятели!
цитирай
26. enjoy6 - Много ти подхожда тази песничка Ася,
10.07.2008 22:57
жизнерадостна е като теб, разбирам защо си я избрала за тон на телефона си!
Хей рам пам пам пам...
Прегръдка и хубава вечер!
цитирай
27. exibella - Асенцеееее,
10.07.2008 23:22
Цял ден ми е песенно,заради теб:)))))
И си повтарям хееееей, рам-пам-пам-пам-пам-пам:):)))))))
Благодаря ти, мила:))))))
Знаеш ли, слушах "Лятото"... И тя ми хареса много:)
Толкова си слънчева и позитивна:)))) Остани си винаги такава...такава, каквато си - прекрасна:)
Хиляди усмивки летят към теб:)))
Милото ми, хубаво близначе...:))) Прегръщам те тооооооолкова много:))))



цитирай
28. helios - Ася, Отново ме зарадва, слънчице!:)
11.07.2008 09:28
Благодаря ти!:)))))
цитирай
29. viarkata - Благодаря Асяяяяя!
11.07.2008 10:00
И благодаря отново за песента, която подаряваш и за най-страхотния клип с Тоника, защото все пак мисля, че знаеш, че те са ми първата група, която най-много харесвам! :)
ПОЗДРАВИ!
цитирай
30. anastasiia - monna:)
11.07.2008 11:43
Хей, рам-пам-пам-пам-пам-па......:))))
Да, мило, синьо, нежно цвете...:) Животът е едно чудно вълшебство и трябва да се живее цветно...:)))
Много песенни прегръдки за теб:))))

цитирай
31. anastasiia - enjoy6:)
11.07.2008 11:48
Мина, жизнерадостно и весело си припявам: "Хей, рам-пам-пам....." И денят ми е хубав..:)
Може би в този рефрен има вълшебство за радостно настроение:)))
И аз те прегръщам:)))
Слънчев, жизнерадостен ден:)))
цитирай
32. anastasiia - exibella:)))
11.07.2008 11:59
Радвам се, че си пееш...:))) Значи ти е хубаво...:))
А песента "Лятото" наистина е красива, нежна и много влюбена песен...:) Стиховете на Ал. Белчев са сякаш точно за тази песен сътворени...:)
Хубав, светъл, емоционален, цветен, слънчев и радостен ден:))))))
цитирай
33. anastasiia - helios:)
11.07.2008 12:02
И ти ме радваш, когато си тук:))) Ама мноооого:))))
И нали си светлинка, още повече ме усмихваш:)))))
Прегръщам те:)))
цитирай
34. anastasiia - Хей, Вярче:)))
11.07.2008 12:04
А пък ти си най-страхотното момиченце, което познавам:))))
цитирай
35. luben - сетих се за Сачмо
11.07.2008 12:23
просто нямаше как, като зърнах "тромпет".

А това ...да усетиш "твоя" песен/книга/душа - това е удоволствието, което те кара да литнеш или най-малкото да изпиеш едно любимо питие. За да имаш двойно удоволствие.

А за да е тройно ... ще оставя избора на теб :) Сега пак изчезвам, но не съм те забравил - пък и гледам, че жизнеността ти и готиното излъчване са си неизменно залепени за тебе :)
цитирай
36. anastasiia - luben:)
11.07.2008 12:55
Много добри асоциации с тромпета си направил;))
Хубаво ми е, че си от хората, които усещат, чувстват:)
За това ще ти изпратя няколко дузини от жизнерадостното ми настроение:)))))))
цитирай
37. luben - Това ще
11.07.2008 13:04
си го менкаме - и аз искам да ти пратя.

Ти по-добре прати малко време и дай хапче срещу лудницата наоколо ...

Пък и знам от къде да си смукна жизнерадостност (ако много стане кът насам...) :)

Усмивки и не само :)
цитирай
38. anastasiia - luben:)
11.07.2008 13:14
Никакъв проблем!:)))
Подарявам ти Време:))) Колкото си поискаш:)))
А хапче срещу лудницата - е просто да "изключиш" от нея:) Да се настроиш на твоята си честота:))) И...ще се презаредиш:) Ще видиш;))
И това помага - Хей, рам-пам-пам-пам-пам-па....:))))
Мнооого усмивки:))), от най-зареждащо жизнерадостните...:)))))
цитирай
39. lion1234 - Привет Ася,
11.07.2008 13:50
Отново ме изненадваш с тази весела и жизнерадостна песен! Благодаря ти за чудесния поздрав!
Нека днес настроението ти да бъде ,,песенно''!
цитирай
40. anastasiia - Привет, Джош!:)
11.07.2008 17:06
Това наистина е нова песен:) И въпреки, че е готова от преди година, никъде не е звучала:))) Така че, това си е абсолютна премиера "в ефир";)))
Песенно ми е днес...И лятно-вятърно... И въпреки че, имам много работа, се чувствам заредена:)) И най-важното - имам време за всичко!:)))
Изпращам ти безброй жизнерадостни усмивки:))))))) Ще почувстваш;)))
цитирай
41. diamant1965 - :)))))))
11.07.2008 22:57
Благодаря за чудната песничка! Стана ми много безгрижно и волно на душата!
цитирай
42. anastasiia - Диамантче:)))))
12.07.2008 20:57
Сигурна съм, че има нещо вълшебно в тази песен:))) Колкото повече я слушаш, толкова по-прекрасно ще се чувстваш:)))
Прегръдки:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5895947
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930