Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2008 14:48 - "НЕИЗВЪРВЕНИЯТ ПЪТ"
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 8971 Коментари: 22 Гласове:
1



ДВА ПЪТЯ СРЕД ЖЪЛТИ ДЪРВЕТА ВИДЯХ -
ДА ТРЪГНА НЕ МОЖЕХ ПО ДВАТА,
БЯХ САМ И ЗАЧУДЕН ЗАСТАНАХ ПРЕД ТЯХ,
ЗАГЛЕДАН КЪМ ПЪРВИЯ ДЪЛГО СТОЯХ,
ДОДЕТО ГО ГУБЕХ В ЛИСТАТА.

ПО ДРУГИЯ ПОСЛЕ ПОТЕГЛИХ ВСЕ ПАК
И ПО-ДОБРЕ СТОРИХ НАВЯРНО - 
НЕ БЕШЕ УТЪПКАН ОТ НИЧИЙ ДРУГ КРАК,
МАКАР ЧЕ, ОБРАСЛИ СЪС ГЪСТ ХРАСТАЛАК
ЕДНАКВО ТЕ БЯХА КОВАРНИ.

И В УТРОТО ДВАТА ЛЕЖАХА ПРЕД МЕН,
СЪС ОЩЕ НЕСТЪПКАНА ШУМА.
ПО ВТОРИЯ КРАЧИХ НАТАТЪК ЦЯЛ ДЕН!
НО ПЪТЯ ДА СЛЕДВАМ БЯХ ТВЪРДО РЕШЕН,
ЗА ВРЪЩАНЕ НЯМАШЕ ДУМА.

ОТДАВНА, ОТДАВНА СЕ СЛУЧИ ТОВА - 
ЩЕ КАЖА С ВЪЗДИШКА ЕДНИЧКО:
В ГОРАТА ЗАСТАНАХА ПРЕД ПЪТИЩА ДВА,
ИЗБРАХ ПО-САМОТНИЯ И ОНОВА
РЕШЕНИЕ ДАДЕ МИ ВСИЧКО.

Робърт Фрост
image
Прииска ми да ви направя един есенен подарък...
Много си обичам това стихотворение и...затова ви го подарявам...:)
Винаги, когато си го препрочитам, се сещам за "Пътят, който не водел никъде", на Джани Родари...За онзи път, осеян с дупки и бурени, по който Мартино тръгнал, за да стигне до...гората..., до най-тъмната и гъста част, където тунелът от клони нямал свършване. И накрая да открие замъка, с безброй съкровища...А след което всички от селото се втурнали по този път, но за тях пътят свършвал пред стена от дървета. Защото някои съкровища съществуват само за оня, който пръв тръгне по нов път...
Така е в живота ни...Сами правим избор, по кой път да поемем...
А вие, избрахте ли си накъде да поемете, сред ефирния танц на листата във вълшебната есенна гора?:)



Тагове:   път,   НЕИЗВЪРВЕНИЯТ,


Гласувай:
1



1. krotalka - БЛАГОДАРЯ ТИ!!!!!!
07.11.2008 14:52
Кой е преводача? Преведено е толкова добре!
цитирай
2. exibella - Много е хубаво стихотворението:)
07.11.2008 14:55
Прегрътчици :))))
цитирай
3. mathilda - удивително настроение
07.11.2008 15:48
ни носиш, както винаги :)) много цветно есенно настроение и на теб :))
цитирай
4. anastasiia - krotalka, честно казано -
07.11.2008 16:26
не знам кой е преводачът. Но пък съм толкова радостна, че приемаш "подаръкът" ми истински...:)
цитирай
5. anastasiia - exibella, знаех си,
07.11.2008 16:27
че ще ти хареса...
Остава само да затвориш очи, сред есенната красота...и да избереш твоя път.., със сърцето си...
И аз те прегръщам...:)
цитирай
6. anastasiia - mathilda, цветна съм...:)
07.11.2008 16:29
Настроението ми е пъстрозлатно...:) Може би от твоето пожелание...:)))
Една истинска есенна фея ти благодари:))))))
цитирай
7. anlov - Шумните магистрали
07.11.2008 16:36
обикновено са "пътищата на погибелта" (авторитетно изказване на Исус Христос:) - сигурно, защото са лесни и бързи пътища към безспирните Панаири на суетата.
А усойните, стръмни и самотни пътечки ще ни заведат там, за където сме родени и изпратени - стига, обаче, да дръзнем да тръгнем по тях.

Прекрасно стихотворение, Ася!
цитирай
8. merita - Наистина красиво стихотворение, ...
07.11.2008 17:02
Наистина красиво стихотворение , пасна ми на есенното настроение.Навън е толкова красиво , килим от листа и мирис на есен!Поздрави и много усмивки ти желая!
цитирай
9. exibella - :))))
07.11.2008 17:30
"Остава само да затвориш очи, сред есенната красота...и да избереш твоя път.., със сърцето си..." - толкова красиво ми звучи това:))))
Още прегръдки...есенно-пъстро-топло-красиви:)))
цитирай
10. anastasiia - anlov, стига да дръзнем да тръгнем по тях...
07.11.2008 18:01
И стига да се вслушаме в себе си... Мисля си, че вътре в нас са всички отговори...Просто трябва да умеем да навлизаме във вътрешния си свят.
Да, прав си, много по-лесно е да избереш широката алея, светла, пъстра... Но дали това е НАШИЯТ път?...
Прекрасно е "да дръзнем" да изберем НАШАТА пътечка - стръмна, неугледна, тъмна..., но може би истинската...
Прекрасен коментар, Ангел!...:)
цитирай
11. anastasiia - merita, пожелавам ти
07.11.2008 18:13
есенното настроение да не те напуска... Има една особена прелест в есента...
А със стихотворението, наистина ще се радвам, ако съм те докоснала, ако съм те накарала да се замислиш...:)
Есенни усмивки:)))
цитирай
12. anastasiia - exibella, нека да ти есенно,
07.11.2008 18:14
пъстро, красиво...:))) още дъъъълго...
И от мен прегръдки:)))))
цитирай
13. skribezium - anastasiia,
07.11.2008 18:38
Чудесен стих, напомня ми за друг Робъртс - Бърнс.
А пътищата и пътечките всеки трябва сам да избира, за да се лута, бърза, спира, пада и става. Защото това е животът. По пътеката и пътищата трябва да има всичко!
Удоволствието е мое!
цитирай
14. anastasiia - skribezium, разбира се,
07.11.2008 19:20
това е живият живот - да се препъваме, да се изправяме, да летим... И всичко това - по нашата си пътечка...:)
Същественото е да не съжаляваме за избора си..., а пътешествайки, да се учим...и да продължаваме напред!
Удоволствието е взаимно!:)
цитирай
15. diamant1965 - Ех anastasiia,
07.11.2008 19:21
пак успя да ме трогнеш с това толкова силно стихотворение и с написаното след него...А на мен все още ми предстои да си избера своята пътечка, макар че главният път отдавна съм си го избрала и вървя по него смело и безотговорно. ;) :))))
цитирай
16. anastasiia - diamant1965...:)
07.11.2008 19:31
Ех, Диамантче, пак ме зарадва с искрените си думи и усмихнатия коментар...:)))
Наистина се радвам, че стихотворението ти хареса, че те докосна... Хем есенно, хем хубаво...:)
Продължавай "смело и безотговорно" напред... И всичко, което трябва, ще се случи:)))
цитирай
17. compassion - Много ми хареса постинга ти, anastasiia!
07.11.2008 20:16
Всички правим своя избор, но кое е най-важното, не знам. Мисля си: да знаем какво искаме (да слушаме сърцето си); да не се колебаем; да нямаме определени очаквания; да не се лутаме и губим в отклонения и да не се връщаме назад; да не съжаляваме и да не се проклинаме, а смело да започваме отново, когато пътя първи вече извървян е... А пътищата ни са много от предни векове, само дето сме ги забравили; и други ще има..живота продължава. Приятно пътуване приятели и радвайте се...никой не е сам..ние сме заедно в светлина и любов...само се огледайте.
цитирай
18. anastasiia - Много ми хареса коментарът ти, compassion!...
07.11.2008 20:26
Да, нека се вслушваме в сърцето си...
Нека нямаме определени очаквания, да вървим по пътя си и да не съжаляваме за избора, който сме направили!...А всичко, което се случва по нашия път е нашият живот, с безбройните, многоцветни случвания.
Разбира се - животът продължава! А и най-хубавото предстои!:)
Приятно пътешестване и на теб...:), прегърнала Любовта и Светлината, даряваща...
цитирай
19. enjoy6 - Много хубаво стихотворение,
08.11.2008 17:06
и размислите много ми харесаха, съгласна съм с теб и аз бих избрала пътя, провокиращ моето въображение.
Там, където ще ме отведе не може да не е красиво, топло и приказно, защото аз ще си го измисля, ако не е така, или ще се опитам да го погледна от към моята си мечта!
Хубава вечер Ася!
цитирай
20. anastasiia - enjoy6:)
08.11.2008 18:40
Да, Мина, нашият път е този, който чувстваме като такъв...За това си мисля, че трябва да се обърнем към себе си и да си го изберем:)
Колко хубаво си го казала - поглеждаме към мечтата се и...напрев...:)
Хубава вечер и на теб!:)
цитирай
21. helios - Благодаря ти , за прекрасното стихотворение!
08.11.2008 21:59
Независимо по какъв път сме тръгнали, важното е да сме заедно , да вършим добро, и да бъдем градивни във всяко свое действие.
Посланието ти отваря път към сърцата ни.
Поздрави!:)
цитирай
22. anastasiia - helios, благодаря ти за прекрасните мисли,
09.11.2008 11:36
думи, за всичко, което си ми написала!
Това е същественото - да сме заедно, да вършим добро, да сме градивни, позитивни...
...И да вървим напред...през живота си...
Поздрави и за теб, Светлинка, есенни, усмихнати:)))

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5895596
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930