Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2009 12:02 - Опияняващо есенно...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 18568 Коментари: 30 Гласове:
21

Последна промяна: 22.10.2009 12:03



...Жълто и тихо... Опияняващо хубаво... Ухае на есен и на багри... Тук и там проблясват гальовните есенни лъчи... Придавайки още по-голямо очарование на цветовете наоколо...
Греещо и цветно... Есенно и хубаво...
Ето някои любими мои есенни стихове... Ако искате, добавете и ваши любими есенни стихове, прятели! За да ни е още по-опияняващо, поетично хубаво... от есента...



Ключето

Снощи късно пред къщи си гарирах колата
и ключето от нея изтървах в тъмнината.

Тази сутрин излязох да го диря към седем,
тротоара пред къщи със учудване гледам -

със зъбати листенца цял постлан край москвича
и на жълто ключенце от тях всяко прилича!

И е доста студено, дим струи от комини,
но сред клоните редки небесата са сини,

и без сам да усетя, вече влязъл съм в парка
и колата далече сред мъглица се мярка,

и е жълто и тихо, с оня мирис на есен,
такъв влажен и гнил, и приятен, и пресен!

И живота си чувствам как е минал през мене
в едно бързо шуртене, в едно пъстро въртене.

Ах, до люлката детска така близо бил гроба -
откъде тази завист и защо тази злоба?

Трябва друго! - И ето, на полянка открита
бледо слънце ме среща и с усмивка ме пита:

- Какво още там дириш, остаряло момченце?
-Нещо дребно - му казвам. - Едно златно ключенце.

Валери Петров

image

Есенна приказка

Свърши се лятото.
Тънки мъгли
бавно се решат
с гребена на гората.
Тънък, бездомен вятър
цялата нощ шумоля
във липата.
Отиде си лятото...
Какво ще измислим за тая вечер?
Не ми се излиза в студеното -
не ми се ходи ни близко, нито далече.
Остани при мене!
Ще запалим огън като през зимата,
ще наметна големия шал,
ще седна в краката ти
/нали и руси циганки има?/-
и ще ти гледам на ръка.

...Ох, чорбаджи,
пътят ти е много лъкатушен:
много друмища ще извървиш
по вода и по суша,
кръв ще ти тече от коленете -
от падане и катерене,
не от коленичене.
Ту на ястеб в небето ще си приличен,
ту перо по перо ще ти кършат крилете.
Ала ти, господарю, си от яка порода:
на камък да паднеш, пак ще поникнеш.
Злото от теб ще отскача,
както чукът - от челика.
Всичко през главата ти ще мине,
додето сняг я накичи -
и пак малко ще са ти годините...
Жените много ще те обичат:
една уж ти седи в краката,
ала ти на ръца ще я носиш.
Май че е зеленоока,
май че е русокоса...

Не си издърпвай ръката!
Не искам и сега да ме милваш.
Стига ми с пръсти да я докосвам,
стига ми да я усещам -
натежала от любов и сила,
от никого непокорена
и покорна само на мене -
твойта гореща,
твоята мъжка десница...

Свърши гадаенето.
А на дланта ми -
твойте устни вместо жълтица.

Станка Пенчева

image

  РАЗХОДКА

Есенни ябълки мъдро капят,
гроздето зрее тихо и тайно...
Ходя на изток, ходя на запад
и ми е весело и пияно.

Я да откъсна жълта дюля,
в библиотеката да я сложа;
орехи с пръчка да си отбруля,
да им обеля зелената кожа.

Ще се преметна - хоп! - на тревата...
Нека да си изцапам костюма,
да си ударя в камък главата,
дето се смята за много умна...

Целият с тръни да се накича,
да си направя от бъз мустаци,
да се наскачам, да се натичам,
без да внимавам за пътни знаци.

И за да има пълна измама,
искам да вляза в нашата къща,
искам да чуя гласа на мама:
"Моят немирник пак се завръща!"

Иван Вълев

image

ЕСЕННОСТ

Неутолима като глад на великан
безмилостната есен ме поглъща...
В корема й клокочи дъжд пиян,
кървят листа и нищо не е същото.
А беше друго. Помня, ласкав дъжд
очите ми целува без да пита -
непостоянен като хубав мъж,
след който по-щастливи спят жените.
И помня още - младите листа
снега отърсват със зелени тръпки,
а в жилките им блика пролетта
със сладко обещание за пъпки...
Нима не са едни и същи тук
дъждът, листата, моята усмивка?
Мълчи душата, свита на юмрук
под мразовита вятърна завивка.
.......................................................
В бездънния търбух на есента
любовите без думи се събличат.
До шал от нежност мятат песента,
а гола, любовта на смърт прилича!
Но как да обясниш на някой луд,
че е сменен часът на чудесата,
щом Господ е изваял с толкоз труд
усмивчицата му, по детски свята?
И как да обясня на моя син,
че само чифт крила не ми достигат
да гребна залеза - стопен рубин,
додето планината вежди вдига?
Крещя на дъщеря си с шепот глух:
Не знам къде се учи за принцеса!!!
На есента в усойния търбух
и шлейфът ми прилича на завеса.
..........................................................
Това дотук наум си го крещя.
Лицето ми се смее обичайно
в очакване да плисне пак нощта
и да измие тъжните ми тайни.
А може би с протегнат лъч любов
ще омагьосам есента сурова -
в следите на дъжда, за флирт готов,
ще светне капка - сребърна подкова,
а есенният пъстър листопад
ще ме загърне в топлата си дреха!
...Ако успея, заповядай, свят
да ти отчупя къшейче утеха!
Покорна ще приседна и след миг
ще чуя как врабчетата чирикат
на мъдрия си птичешки език,
че есента е... цветето в петлика.

Мая Дългъчева

image



Гласувай:
21



1. inel379 - Чудесен есенен подбор!
22.10.2009 12:28
Благодаря!
Навън е слънчево! Да бъде такова и в душата ти!:)))
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Красива е есента
22.10.2009 13:46
добре си предала това тук, стиховете са чудесни и я показват от различен ъгъл, поздрави и се радвай на слънчевите и топли есенни дни, че скоро ще свършат.
цитирай
3. kalin8 - Слънчев ден!
22.10.2009 15:21
Ведро настроение,Ася!
Б.
цитирай
4. valer1961 - страхотно
22.10.2009 16:02
Страхотно настроение даряваш
с всичките си постинги дотук
и нека с тях да поощряваш
духа у другите,на неволите напук...
цитирай
5. veninski - Вкусовете ни съвпадат. Поздрав...
22.10.2009 17:29
Вкусовете ни съвпадат. Поздравления!
цитирай
6. hel - Хубава есенна вечер, Ася!
22.10.2009 19:40
Хубава есенна вечер, Ася!
цитирай
7. hristam - Да ти е
22.10.2009 20:23
шарено-есенно-песенно, Ася!
И много усмихнато и уютно, когато навън зимата вече напомня за себе си :)))
цитирай
8. anastasiia - inel379, гальовно слънчево ми е...:)
22.10.2009 22:00
Такова, каквото може да е само от есента...:)
Благодаря ти!:)
Многоцветно есенно да е в теб, около теб...:)
цитирай
9. anastasiia - kasnaprolet9999, същественото е
22.10.2009 22:03
да запазим тези слънчеви, топли, есенни дни вътре в нас..., задъъъълго...:)
Поздрави, Пролет..., усмихнато есенни...:))
цитирай
10. anastasiia - kalin8, благодаря ти...:)
22.10.2009 22:05
И слънчево, и ведро, и есенно, и жълто, и дъждовно, и уханно есенно ми е...:) Може би защото ти си ми гопожелал...:)
Есенна усмивка от мен...:)
цитирай
11. anastasiia - valer1961, ще ти отговоря
22.10.2009 22:10
по "валерипетровски"...;)
"...И толкоз са хубави, шарени всичи,
че няма в боичките толкоз панички!
Какви ти панички! Езикът ни даже
не може със думи докрай да изкаже,
колко е хубаво!..."

Хубаво е, че е есен...:) Хубаво е, че може да имаме нашите си мигове..., есенни...:)
Хубаво е, че мога да подаря настроение на някого...:)
Благодаря ти за хубавите думички!....:)
Усмивка..., шарена, многоцветна...:)
цитирай
12. anastasiia - veninski, много обичам поезията...
22.10.2009 22:12
Това бяха стихотворенията, които "на прима виста" написах... Толкова ги харесвам, че си ги знам наизуст...:)
Имам още много любими...:)
Радвам се, че вкусовете ни съвпадат...:)
цитирай
13. anastasiia - hel, вечерта ми наистина е прекрасна...:)
22.10.2009 22:15
Преди малко се върнах от един прекрасен есенен концерт "Полъх от Виена"... Връщайки се, вървейки по улицата, като че ли с още по-голяма сила почувствах магнетичната красота на есента... Уличните лампи, топлата вечер, падащите листа... Хубаво... Много...
Прекрасна есенна вечер и на теб...:)
цитирай
14. anastasiia - hristam, "есенни весели кестени блеснали"...:)
22.10.2009 22:25
Хриси, само като се появиш тук, в миг ми става още по-есенно, песенно, шарено, усмихнато...:)
Пък и нали си добра вълшебничка, ще има да съм си усмихната.... и шарено-песенна още мнооооого време...:)
Прегръдка от мен...:)
цитирай
15. bizcocho - Прелестни са есенните багри! На мен ...
22.10.2009 22:51
Прелестни са есенните багри! На мен ми е любим сезон! :)
цитирай
16. iliada - Много стилен постинг!
22.10.2009 22:55
Поздравления!, а в мен остава есенното настроение:)
цитирай
17. martiniki - подбрала
23.10.2009 10:34
си стихове, които са любими и на моя есенност ;)

но как без Иван Пейчев в една такава тема ? ;)

Не чаках есента, защото беше
в сърцето ми непоносима есен.
Аз непрекъснато очаквах някого,
бях чужд на някого,
сбогувах се със някого.
Не чаках есента, но тя дойде.
Дойдоха мъртвите очи на нейните красиви риби,
непоносимата тъга
на нейните ограбени икони.
Но тя дойде. Всъщност тя се върна,
но не с античната си тишина,
не с корабите,
не със мен,
а защото беше
в сърцето ми непоносима есен.

Иван Пейчев

цитирай
18. anastasiia - bizcocho, есента е любим сезон
23.10.2009 15:47
за творящите хора... Така си мисля аз...:) Затова е любима и за теб!:)
Поздрави, Жени!:)
цитирай
19. anastasiia - iliada, есенното настроение си е цяло богатство!:)
23.10.2009 15:48
Нека не те напуска скоро...:)
Поздравления и за теб, Илианка...:)
Добре си ми дошла..., отново...:)
цитирай
20. anastasiia - martiniki :)
23.10.2009 15:51
Мартичка, честно казано, когато започнах този постинг, бях написала точно това стихотворение на Иван Пейчев... За къде без него, щом става въпрос за любими стихотворения!...
След което оставих постинга като чернова, защото нямах време да го довърша... А след което, като го отворих и написах още едно стихотворение, две-три от предишните изчезнаха... Не ми е ясно как се случи точно... И просто го публикувах, защото си знаех, че ти ще добавиш Иван Пейчев....:)
Ти цялата си ми любима есенност, да знаеш...:)
Прегръдки...:)
цитирай
21. lotos16 - Очарователно!
24.10.2009 21:11
Много красив постинг. Удоволствие беше за мен да прочета тази поезия и особено да си припомня "гадателката" Станка Пенчева.
цитирай
22. mamas - Асенка, всички коментари преди моя са някак...
24.10.2009 21:47
песенни...а аз се разплаках...не знам защо...
Обичам те...
цитирай
23. anastasiia - lotos16, и аз много харесвам поезията
25.10.2009 13:43
на Станка Пенчева... Женствена, омагьосващо хубава, истинска поезия...
Благодаря ти...:)
И добре дошла в блога ми! :)
цитирай
24. anastasiia - mamas...
25.10.2009 13:49
Славенце..., миличко такова... Толкова си чувстваща и толкова те обичам...
цитирай
25. crusader - Поздрави и от мен,Анастасия!
28.10.2009 03:18
Наистина,чудесен подбор на думи и багри!
Аз също много обичам есента,бих казал,че е любимият ми сезон,въпреки че харесвам всички.
Благодаря на Бог,че съм се родил в географски ширини с четири сезона!...:)
Хубав есенен ден днес ти пожелавам!
цитирай
26. anastasiia - crusader, добре дошъл тук..., дето е есенно
28.10.2009 10:27
и тихо..., и жълто... и хубаво... :), сред любими стихове и есенни багри...:)
Есента е най-красивият сезон... Пъстротата й, съчетана с леки нюанси на тъга и романтика, я прави неустоимо хубава!
И на теб ти пожелавам един прекрасен есенен ден...:)
И благодаря...:)

цитирай
27. basta - а аз ще ти подаря
01.11.2009 13:58
есента, така както изглежда тя в моята градина :):)
а аз ще чакам Лятото!!
усмивки!

http://www.youtube.com/watch?v=9JpNdgXLrLU
цитирай
28. anastasiia - Я, кой ми дошъл на гости!:)
02.11.2009 16:48
basta, добре си ми дошла!:)
Опитах на няколко пъти да видя твоята есен, но не успях... Нещо не тръгва... Не знам защо...
Но пък ми стана тоооолкова хубаво, че ми подаряваш твоята есен....:)
Благодаря ти...:)
Мнооооого усмивки, с искрички лято в тях....:)))
цитирай
29. basta - май съм я направила твърде обемна ...
03.11.2009 20:28
май съм я направила твърде обемна :)))
но ето заместител, пак есенна, която тръгва...
поздрави и от мен :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZPbz6r-0TFs

п.с. обаче успях да си поправя първия клип, благодарение на теб, понеже не знаех, че не се отваря.
така че ти го пращам повторно, е и двата са есенни..есен човек да иска :)))

http://www.youtube.com/watch?v=6lQQ76Mt0HY
цитирай
30. anastasiia - basta, всичко успях да видя...:)
05.11.2009 08:38
Мноооого есенно... и хубаво...
Музиката, песните, с които си озвучила и двата клипа са много интересни :)
Благодаря ти за Есента... , за твоята есен... Много ми хареса :)
И докато очакваш лятото, да знаеш, че есента много ти отива...:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5877480
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031