Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2010 20:37 - "ТАНЦ"...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 6137 Коментари: 32 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
...Или иначе казано - Най-нови стихотворения..на Недялко Йорданов... Днес си купих тази стихосбирка...Започнах да чета... Прелиствах страничка, след страничка... И все по-развълнувана се чувствах! Истински...до болка...стихове...
Ето едно от тях...

СНЕГЪТ

Снегът от снощи е покрил довчера
голите дървета.
Три гларуса треперят вън...
И зъзнат уличните псета.
Не се надявах... Боже мой!
На детство някак ми мирише.
И белота... И самота... И чистота...
И ми се пише.

За първи път, за първи път от много,
много дълго време...
Къш на дребни суети,
къш на безсмислени проблеми!
Я виж онази струйка дим...
Как със облачето се закача...
От къщичката... Диша още... Помежду два небостъргача.

И пише ми се за любов... И даже да изглежда смешно.
Не остарявай... Остаря ли... Ах, остарява безутешно...
С окапали листа... Снегът така прекрасно я покрива.
Но, знам, ще дойде пролетта... и ще докаже, че е жива.

А телевизора ръмжи... От политически дебати...
Земетресения... Войни... Насилия... И атентати...
И всеки ден... И всяка нощ... Натрапчиво... Демисезонно...

А вън снегът... И Боже мой! И детство... Толкова е странно.
И знам, ще се стопи... И пак битието постоянно.
И любовта... ще плаче пак... И кучето ще й приглася.
А тази тънка струйка дим... Към небесата се възнася...

Недялко Йорданов

image

И още нещо...

СЛЪНЦЕТО

Дълго и тъжно те търсих.
Тъжно и дълго.
Стръмно и тъмно нагоре...
Горе на хълма...

Ти си във светлото долу...
Аз съм във здрача.
Бавно към тебе слизам...
Ти се изкачваш.

Там по средата ме срещна...
И ме разтвори...
Как да се върна обратно
с тебе нагоре.

Миг на надежда... Илюзия...
Пусто и голо.
Как да се върнеш обратно
с мене надолу.

Недялко Йорданов





Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veninski - Аплодисменти, Ася! Поздрави ...
03.02.2010 20:52
Аплодисменти, Ася!

Поздрави от Родопите!
цитирай
2. hel - Използвани са най-обикновени д...
03.02.2010 21:16
Използвани са най-обикновени думи, а всеки ред те изненадва и грабва. Благодаря, Ася. Страхотен поет е Недялко Йорданов.
цитирай
3. mamas - Асенка,благодаря ти за този избор!
03.02.2010 21:25
Не знаеш как ми подействаха тези стихове...точно в този момент...
цитирай
4. anastasiia - veninski...:)
03.02.2010 22:53
Хубаво ми е, че съм те докоснала с тези стихове...
Поздрави и от мен...:) за теб и за мястото, от където пишеш...:)
цитирай
5. anastasiia - hel, да..., използва уж
03.02.2010 22:57
обикновени думички, а въздействието му е огромно!... И може би именно в това е силата на Недялко Йорданов!... И аз много обичам поезията му... Но тези, последните му стихове, са някак заредени с още по-голяма сила..., сякаш...
цитирай
6. anastasiia - mamas...
03.02.2010 22:59
Славенце, миличко... Мисля, че те разбирам...
цитирай
7. ckarlet - Ася, и аз много харесвам творчес...
03.02.2010 23:37
Ася, и аз много харесвам творчеството на Недялко Йорданов!
Поздрави и от мен!
цитирай
8. anastasiia - ckarlet...:)
03.02.2010 23:41
Почти всеки ден си купувам хубава книга... Днес ми попадна, с някакъв вестник, най-новата книга със стихове на Недялко Йорданов... Да, и аз много го харесвам... Но тази книга носи някакъв особен отпечатък... Много силни стихове!...
Радвам се, че ми погостува!...:) ...И че прочете стиховете на Недялко Йорданов... Това си едно своеобразно взаимозареждане... Защото преди малко бях при теб и се заредих от твоята поезия!...:)
цитирай
9. tt0shk0 - поредното "благодаря"... :)
04.02.2010 03:04
Ася... получаваш още едно вълшебство под формата на думата "благодаря" :) Бъди щастлива и по-конкретно... такава каквато си.. сега :)

Пожелававам на теб, пък и на всички хора, да забравят думите "О.. аз? Поет? Никога?" и да открият поета в себе си! Просто се заслушайте... замълчете... и чуйте тишината! Тя ни казва всичко. Всичко, което никога, никой, никъде не ни е казвал!
цитирай
10. martiniki - да,
04.02.2010 07:58
и аз я четох , в края на януари ми я дадоха, видях, че са нови стиховете ...житейско-правдиви - "Две кучета...и остри зъби...И пак съвместно съществуват. И не разбираш в крайна сметка, ръмжатли, или се целуват"... лирични и философски - "Ноември" ми хареса - "Аз съм стар. Страшно стар. Тъжно стар. Аз съм стар безнадеждно. Като лист от ноември съм стар, но стоя на дървото прилежно..."
цитирай
11. gkowachew - Хубаво е човек да вярва в поезията!
04.02.2010 11:08
Иначе... Поздрави!
цитирай
12. lotos16 - Ася, слънчице,
04.02.2010 12:36
благодаря, че сподели стиховете на Недялко Йорданов. Много отдавна харесвам поезията му - още когато не можеше да се намерят в книжарниците неговите книги, вземах ги от библиотеката и преписвах в една тетрадка, за да си ги чета всеки ден.
цитирай
13. haralanov - По ред причини...
04.02.2010 14:19
Не съм му фен на Недялко Йорданов.Но пък първото стихотворение е наистина добро...Поздрави!
цитирай
14. bizcocho - Любимец си ми е Евтим Евтимов. Не...
04.02.2010 15:26
Любимец си ми е Евтим Евтимов. Недялко Йорданов има наистина страхотни творби, но тези две на мен не ми допадат :(
Усмихнат да е денят ти,Ася!
цитирай
15. essy - Голям е Недялко!!!
04.02.2010 16:21
Уникален и неповторим! Със съвсем обикновени изрази, реже като бръснач и остава навътре в съзнанието и сърцето. И винаги можеш да усетиш емоцията му.

Благодаря ти, че сподели тези му стихотворения с нас!

Целувки, близначенце :)))
цитирай
16. anastasiia - tt0shk0, да...., достатъчно е да притихнем...
04.02.2010 16:47
и да се вслушаме... Тишината е Вселена!... В нея са отговорите на всичките ни въпроси... Тишината ни нашепва, говори... Хубаво е...
А и ти толкова хубаво си го казал - да, всеки може да открие поета в себе си...
А вълшебството ти наистина ми е скъпоцено...:) Ще си запазя твоето "благодаря" на специално място!...:) Защото аз много ценя подаръците, наситени с вълшебност :) Една хубава енергия..., която я има във всяка добронамерена думичка....
И аз ти благодаря...:), с щастлива усмивка...:)
цитирай
17. anastasiia - martiniki, радвам се, че я имаш!...:)
04.02.2010 16:51
Да, "Ноември" е страхотно стихотворение... Пък и другите! Аз си избрах "Снегът", защото ми "замириса" на детство...и на чистота... И то сътворено по уникалния му начин да трогва, да "хваща за гърлото", докато четем стих след стих!...
Поздрави, Мартичка! :)
цитирай
18. anastasiia - gkowachew, вярвам в поезията...,
04.02.2010 16:57
...обичам поезията!... Хубаво ми е с поезията... Поезията е своебразна нирвана..., някаква...за мен...
Иначе... и от мен поздрави!...:)
Радвам се, че си тук...
цитирай
19. anastasiia - lotos16, и аз си имах/имам огромен бележник
04.02.2010 17:01
с любими стихове!... И Недялко Йорданов, и мноооого други поети съм си отделила вътре, в страничките му... Всъщност, техни стихове...:) Ето как си приличаме с теб...:)
Аз от четене и препрочитане сигурно знаех десетки, а може би и повече, стихотворения на изуст... :)
Поздрави, Павлинка..., ама усмихнати...:)))
цитирай
20. anastasiia - haralanov, аз също си имам
04.02.2010 17:04
"избрани" стихотворения от него... И се радвам, че първото стихотворение ти е харесало... Има нещо в него, което с носталгични нотки, но по много мил и хубав начин, ни нашепва за детство, за чистота...
Поздрави и от мен!...:)
цитирай
21. anastasiia - bizcocho, аз обичам много поети...
04.02.2010 17:11
Сред тях е и Евтим Евтимов... Но Недялко Йорданов също е един от тях... Безкрайно различни, но именно това е хубавото!...:)
И наистина ме впечатлиха новите му стихове. Това си е пак той, Недялко, но като че ли още по-силен..., правдив....и искрен...
Но..., всеки има право на мнение!...
Усмихната да е вечерта ти, Жени!...:)
цитирай
22. anastasiia - essy, да, точно така е...
04.02.2010 17:13
Не може просто да "прелистиш" стиховете му... Четейки, изживяваме емоция - истинска, неподправена... Дълбоко, дълбоко...
Целувки и за теб, близначенце...:)
С появата си ме усмихна... И то хубаво ме усмихна...:)
цитирай
23. tili - Благодаря, Асинка!
04.02.2010 17:24
..."
Миг на надежда... Илюзия...
Пусто и голо."
Понякога е и така!!!
цитирай
24. anastasiia - tili-Лили...
04.02.2010 18:46
Да, понякога е и така!...
И е толкова истински написано...
Благодаря ти и на теб, Лиленце... Минаваш от тук...и получавам миг-споделеност... Което е прекрасно!...
цитирай
25. exibella - Хубави са стихотворенията, които си написала тук:)
04.02.2010 19:05
Усмивки:))))
цитирай
26. anastasiia - exibella :)
04.02.2010 21:03
Хубаво е, че ти харесват на теб самата...:)
Хубавата поезия пречиства...
И от мен усмивки...:)))
цитирай
27. lubara - Поздрави, anastasiia !
06.02.2010 09:02
Здравей Ася,
Едно интервю на Недялко Йорданов за неговата 70-годишнина и концерта му на 25 февруари завършва със стихотворението " Ще те накарам да се влюбиш" От едноименната му пиеса, която съм гледал 68-ма година във ВИТИЗ. Със Рая, който ме разбира какво искам да кажа.

"Ще те накарам да се влюбиш,
и не във мен, и не във него-
във вятъра и във звездите
ще те накарам да се влюбиш. "

Поздрави за всички, които са влюбени във вятъра и звездите!
АСЯ си е от тях със сигурност !!!
цитирай
28. nadezda - Харесаха ми стиховете на Недялко ...
06.02.2010 09:56
Харесаха ми стиховете на Недялко Йорданов!Душата мечтае да е дете,да е чиста, бяла приказка!Любовта плаче ,търси чисти сърца ,в които да се всели!Питам се ,дали ще остане капка любов на земята от толкоз много земетресения , войни и атентати!Но надежда в мен гори , че любовта с огъня си ще претопи омразата и светлината от пламъка и ще огрее цялата земя! И ще се всели любовта в сърцата и ще изгрее слънце в душите ни,но преди това ,душите ни трвбва да бъдат пречистени!Трябва да се замислим ,като се изкачваме нагоре към какво се стремим,пътят нагоре не винаги е свтъл и слънчев!Усмивки!
цитирай
29. anastasiia - lubara, даааа..., така е...
06.02.2010 20:17
И във вятъра, и в звездите..., и в снежинките, които по прекрасен начин танцуват днес над нашия град...съм влюбена...
Благодаря ти за този стих, Любо...
Една хубава, хубава усмивка от мен! :)
цитирай
30. anastasiia - nadezda, ами твоите вярвания, душевни стремежи
06.02.2010 20:19
са свързани по прекрасен начин с името ти... Да, имай я надеждата... Любовта е огромна сила... И колкото все по-трудно да изглежда, трябва да вярваме в нея, трябва да я имаме в себе си, да я даряваме..., за да се увеличава все повече и повече...
Пътят нагоре е свързан отново с любовта... Ако я имаме в себе си, всичко ще се случва по-лесно!...
Благодаря ти за хубавия коментар, Наденце...
цитирай
31. merita - Благодаря ти за споделените сти...
08.02.2010 12:13
Благодаря ти за споделените стихове!Поезията на Н. Йорданов винаги ме е карала да се зареждам позитивно .В новите стихове усещам нотка на тъга но въпреки това те звучат оптимистично .Поздрав!
цитирай
32. anastasiia - merita, да има ги тези тъжни нотки...
08.02.2010 17:18
Но пък истинските неща винаги са малко тъжни...
Нещата от живота... А Недялко Йорданов с лекота пресътворява именно този...наш живот... по неговия унилен начин...
Поздрави и от мен!...:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5876927
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031