Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2010 20:49 - В седмицата на любовта...
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 14158 Коментари: 44 Гласове:
18

Последна промяна: 11.02.2010 23:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

...ще споделя с вас някои от любимите ми стихове... Любовна лирика...
...Ако искайте, допълвайте и вие с ваши любими стихове... Да си направим "златна колекция" от красиви думи, от стихове, посветени на нея, Любовта...

Среднощна молитва

                               Дамян Дамянов
 

Събличай се, полека се събличай

със грацията дивна на русалка!

От себе си едно след друго свличай

прикритията нежни, ала малки

на свойта плът свенлива, но греховна.

Нима е грях тъй да те гледам, мила?

Нали от този вечен грях любовен

ний всички на света сме се родили?

Нали от този "грях", така наречен,

започва всъщност нашето начало?

Ако е грях, то този грях е вечен,

безсмъртен като смъртното ти тяло.

И като моето, което те обича,

което тръпне, чака и което...

Събличай се! Полека се събличай,

греха да видя и да го усетя,

в копнежа му да изгоря докрая...

На този свят горчив и толкоз мрачен

по-сладко чудо от това не зная:

жена, която се съблича в здрача...

 

Събличай се и ми свети със вечност.


 

  ВИК            Блага Димитрова


Кога ще дойдеш ти?
Когато си отида
и сетните ми стъпки
отехтят далече?
Кога ще си със мен?
Когато те зазида
сред четири стени
самотната ти вечер?
Кога ще ме съзреш?
Когато в друго рамо
притисната отмина
с поглед във земята?
Кога ще ме зовеш?
Когато видиш само,
че губиш ме - далечна,
чужда, непозната?

Обичай ме сега,
когато те обичам!
Когато твоя съм,
жадувай ме, зови ме!
Сега простри ръце,
когато ще дотичам!
Че утре ще е късно
и непоправимо.

 image

Любовна магия  

                     Иля Велчев
 

 

По слънчевата пътека

в морето

ще дойда при тебе,

любима.

Ще дойда

с делфинова риза.

Ще хвърля

вълшебната дреха

на острия бряг

да съхне любовната мъка.

Ще чакам,

тъй както никой вече не чака.

Ще чакам,

додето морето се смръзне от мъка.

И залезът скрие

пътеката-слънце.

Завръщане няма -

крещи ми самотната птица над мене

и после се стапя във мрака.

Далеко, далеко чернее...

Завръщане няма -

повтарям безмълвно.

Разкъсана съхне кристалната пяна

по грубия пясък -

вълната жестока забрави за нея.

А вятъра къса

и хвърля по всички посоки

вълшебния спомен -

но не и към тебе,

но не и към тебе...

Морето предлага ми щедро

бездънната своя прегръдка,

но колко е малка,

но колко е малка

в сравнение с тебе.

ЧУВСТВА

             Станка Пенчева

Има чувства, леки и неуловими
Като дъха на снега, на мъзгата.
Те се разпръскват, преди да си им дал име,
Но ти помниш смътно аромата им.

Има чувства, гъсти като смолата,
Дето капе под брадвата на дърваря.
Те лежат векове под земята
И се превръщат в камъни кехлибарени.

Има чувства, горчиви като пелина,
Чувства – ярки като светкавици нощни…
В черупките на словата застинали,
Те и след мен ще живеят още.

 И така нататък, и така нататък...
Това е съвсем малка частичка от всичко, което бих искала да публикувам...:) Но ще оставя и на вас, приятели, да допълвате... стихове за Любовта!...

 




Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tomich - Благодаря ти Ася!
11.02.2010 21:38
Вечни неповторими стихове, разбунващи душата и съкровените ни чувства!...
цитирай
2. miaa - Класика. . Браво, Ася! Поздрави!
11.02.2010 22:06
Класика..
Браво ,Ася! Поздрави!
цитирай
3. lotos16 - Ася, от мен няколко стиха (по памет):
11.02.2010 22:18
"Виж ме нещо става с мене,
сякаш че сънувам сън -
тез лъчи, това трептене
аз ли съм или не съм?

Нещо става със човека,
щом любов го извиси -
виж се - таз усмивка мека -
ти ли си или не си?"
цитирай
4. mamas - Страхотна идея, Ася!
11.02.2010 22:55
Препоръчах постинга ти за блог вълна.
цитирай
5. tili - Малко и от мен ;-)))
12.02.2010 04:17

Насън те гледам с гаснещи очи.
Със буден поглед търся, не намирам.
Но мрака в него грее от лъчи,
когато нощем аз във теб се взирам.
Щом сянката ти пръска тоя мрак
и той за мене, слепия, редее,
то как чудесно нежния ти зрак
при пълна светлина ще ни огрее.
Щастлив ще бъда в този светъл ден,
когато видя наяве и живо
лика ти, който всяка нощ над мен
светлее в тъмнината колебливо.
Денят без теб е като нощ за мен.
И ти нощта превръщаш в ярък ден.

Уилям Шекспир
-----------------------------------------------------------------------------


Потоците се вливат във реката,
реките пък моретата намират,
а ветровете горе в небесата
във сладостно вълнение се сбират
И всички те се търсят и обичат,
от обич няма кой да ги лиши
Душите на нещата се привличат —
защо не нашите души?

Виж как върхът целува синевата,
вълна вълната гони и прегръща;
прокълнато е цветето, когато
на любовта на брат си не отвръща
И милва слънцето земята росна,
до океана, месецът трепти
Но всички тия ласки за какво са,
ако не ме целуваш ти?

Пърси Шели
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Щастие и обич за теб, Асинка!!!
цитирай
6. bobsun123 - Прекрасни стихове Ася!
12.02.2010 09:46
Подходящи за наближаващия празник! Хубав ден от мен с много усмивки!
цитирай
7. gkowachew - Идеята ти е страхотна!
12.02.2010 10:08
Сигурно ще се включат много приятели.Хубав ден от мен!:)
цитирай
8. essy - Всяка седмица е любовна..;)))
12.02.2010 10:41
С удоволствие ще се включа с един любим автор...:)))

Без думи

Ръката ти сияние в нощта,
докосвайки ме с нея ще изгарям,
от лумналият огън на страстта,
единствено “обичам” ще повтарям.

Погълнат във очите ти мълча,
със устни бавно почваш да ме пиеш,
безмълвно със сърцето си крещя,
обичаш ме, не можеш да го скриеш.

Косите ти, неземна пелена,
обгърнала телата ни във мрака,
без дъх, без думи, само сетива,
“обичам те” крещи душата.


Петко Илиев
цитирай
9. kalin8 - Ето нещо от мен:
12.02.2010 11:17
http://www.playcast.ru/view/1105225/493856a56f995d15556bee2a54a0250e3052cb42pl
Б.
цитирай
10. martiniki - Георги Константинов
12.02.2010 13:28
Миг като вечност

Още преди да те срещна в живота си -

теб съм обичал.

В древни гравюри и улични фотоси,

в звездна поличба,

в шумни площади и празни понятия,

в цирков спектакъл,

по телевизия, по телепатия -

теб аз съм чакал.



Колко години без шум са сближавали

двата маршрута!

Колко причини в света са създавали

тази минута! -

Нежният сблъсък на влюбени атоми.

Вик на вселени.

Още преди да започне съдбата ми -

ти си до мене.



Ти ме въздигаш по стръмните пътища.

Ти ме възпираш.

Мойте кошмари и приказни сънища

ти режисираш.

Двама се лутаме в болка и истина,

в гняв и сърдечност.

Тази любов е в безкрая единствена.

Миг като вечност.

цитирай
11. tit - Много усмивки и пожелания за щастие
12.02.2010 14:57
на всички влюбени!:)))
цитирай
12. veninski - Дойдох да те поздравя, но не ми се ...
12.02.2010 16:07
Дойдох да те поздравя, но не ми се говори за любов...
Засега... Знаеш. Представям си какво ще е утрешното ти предаване... Непременно ще го гледам! А ти, ако искаш, намини утре раничко и при мен, за да разбереш какво ме тормозеше...

Поздрави от Родопите!
цитирай
13. anastasiia - tomich, АЗ ти благодаря!...
12.02.2010 17:32
Така ми е приятно, като срещам хора, които обичат поезията!...
А стиховете докосват, преобръщат, вълнуват, променят... нашия свят... Пречитващо хубаво!...
цитирай
14. anastasiia - Мила ми, miaa...:)
12.02.2010 17:41
Сега ще ти подаря едно стихотворение на Станка Пенчева, което много обичам...:) Още една хубава частичка към класиката в поста ми...:)

Жената, която обича и е обичана -

тя носи край себе си меко сияние
като ореол.
Тялото й излъчва тънко ухание
на пролетен ствол.
Ръцете й пеят с всяко движение,
милват целия свят.
Тя с пчели и пеперуди е обкръжена
като меден цвят.

Жената, която обича и е обичана.

Тя може само да трепне с ресниците си -
и преспите се топят,
и покълва камъкът,
и изпуска ножа десницата...
И светва светът...

Станка Пенчева
цитирай
15. anastasiia - lotos16...:)
12.02.2010 17:43
Сън, усмивка, трепети, лъчи... и още мнооооого... Любовта е прекрасна... Като стиховете, с които си ни дарила!...
Благодаря ти, Павлинка!...:)
Хубав, влюбен празник!...
цитирай
16. anastasiia - mamas...:)
12.02.2010 17:44
Славенце, благодаря ти...:)
Очаквам и ти да се включиш, обаче..:))
цитирай
17. compassion - Та значи тъй, реши и си отиваш.
12.02.2010 17:46
Добре, върви, аз няма да те спра,
но ни себе си, ни мене не залъгвай,
че ще ни срещне някъде света.
Светът е свят и колкото да любим
и колкото да плачем и скърбим
като деца в гора ще се загубим,
щом за ръце с теб не се държим.
цитирай
18. anastasiia - tili-Лили, прекрасно!...:)
12.02.2010 17:49
Шекспир и Шели... Класно!... И много, много красиво...
Благодаря, мило Лиленце...:)
Същото и на теб желая... Щастие и обич - в теб и навсякъде около теб...:)
цитирай
19. anastasiia - bobsun123, благодаря ти...:)
12.02.2010 17:55
Влюбен, прекрасен празник ти пожелавам...
Ако решиш, може да прибавиш стихотворение по твой избор!...:)
Куп усмивки от мен...:)))
цитирай
20. anastasiia - gkowachew, за къде без приятелите!?...:)
12.02.2010 18:00
Особено щом става въпрос за "страхотни идеи"...;)
Благодаря ти....:)
Хубаво ми е, че си тук!...:)
Усмихнат празничен ден...:)
цитирай
21. anastasiia - essy, разбира се, че е така...:)))
12.02.2010 18:03
Всяка седмица е любовна! :))) Та тя, любовта, е тук в нас, около нас, във въздуха, който дишаме..., дори :))) Недопустимо от моя страна, да пиша за някаква отделна "седмица на любовта"!;))))
Благодаря ти за прекрасното стихотворение, мило близначе! :) Чувствено хубаво, много красиво....
цитирай
22. zeifod - Едно мое,
12.02.2010 18:12
любимо стихче :)

Дочакай ме среднощ във своя сън
и в мислите си също ме дочакай.
Ако студена зима е навън
при теб ще вляза като топъл вятър...

Дочуеш ли гласа ми като шепот,
усетиш ли дланта ми като лъч...
Поискай ме! Усмихвайки се леко,
завинаги при тебе ме задръж...

А падналата сянка от тавана,
докоснала те като нежен плащ,
ще ме покрие с теб за да остана...
Луната ще ни бъде нощен страж.

И хиляди звезди като камбани
ще дирижират нашите мечти...
В мен вятъра, ще искам да остане...
Ще искаш ли от мен това и ти?...

В. Йорданов
цитирай
23. anastasiia - kalin8...
12.02.2010 18:14
Ах, този дъжд!...;)
Дъжд от любовни искри...
Много е хубаво, Боре... И музиката е прекрасна...
Благодаря ти...
цитирай
24. anastasiia - martiniki..., благодаря ти за Георги Константинов!...
12.02.2010 18:19
"Още преди да те срещна в живота си, съм те обичал..." Страхотно е, Мартичка!
Много обичам това стихотворение и ти благодаря от сърце, че го публикува тук!
цитирай
25. anastasiia - Мила, влюбена tit! :)
12.02.2010 18:27
Много усмивки и за теб... И безброй влюбени, щастливи мигове...:)
Влюбен празник! :)
цитирай
26. amenda - Обичам смелите и силните мъже
12.02.2010 18:44


Онези, дето могат и да се разплачат...

Жената в мен да преобърнат на дете,

което кротко търси да се сгуши в здрача.

Обичам силното в подгънатите колене,

когато си признават, че обичат.

И смелостта - да кажат думи две,

без патетично и навеки да се вричат.

Обичам смелостта им да рушат

преградите в душата ми ранима.

Дори, когато знаят, че грешат,

да стъпват твърдо по пътечката незрима.

Обичам силата на непокорния им гняв,

и ревността, с която късат нишки стари.

Обичам смелостта им пак да бъдат смях,

когато мъката в очите ми запари.

Обичам есенната щедрост от любов,

умишлено прикрита с мълчаливост.

Обичам в погледа им мъжки и суров

едно момче да ми намига закачливо.

Обичам силата на нощния им страх

дали от мен са истински желани,

но и без страх да ме събличат в грях

до болката на сплетените длани.

Тогава мирисът им е копривен и на дъжд...

Изтръпващ погледът е от очите им и жари.

Дъждът от ласки, (вятър в буйна ръж),

пои душата ми, а в тялото ми пари...

Обичам силата на сутрешната вяра,

че вечерта ми само с тях ще е гореща,

че тяхна съм, дори светът ми да изгаря,

че са живота ми и... още нещо...

Единствено тогава съм жена...

Единствено със силните и смелите.

Единствено тогава съм пръстта

под стъпките им... Лавата - по вените.

Обичам смелите и силните мъже -

без страх, че в тях съм жива като рана,

че съм променлива като бездънното море,

че силна съм... със силата за двама...

andrina_mark
цитирай
27. anastasiia - veninski, дано успея да надникна
12.02.2010 18:52
утре при теб...
Не ти се говори за любов... Но..., щом е "засега", може...:)
Любвта е магия... Ти знаеш...
...И е навсякъде... Просто трябва да я приемем в себе си...
А за предаването, разбира се, толкова ще се радвам, ако успееш да гледаш... Утре, точно в 13 часа! :)
Поздрави от снежен Пловдив! :)
цитирай
28. anastasiia - compassion..., подарила си ни
12.02.2010 18:58
нещо хубаво от Дамян Дамянов... Частичка от красивата му любовна поезия!
Благодаря ти, Руми!...:)
Прекрасен, влюбен празник!
цитирай
29. anastasiia - zeifod, много хубаво избор! :)
12.02.2010 19:00
Украсил си "колекцията" ни със стихотворение на Вальо Йорданов...:)
Благодаря ти...
Много е хубаво... Много...
цитирай
30. exibella - :)
12.02.2010 19:05
:)))))))
цитирай
31. anastasiia - andrina_mark, добре дошла в моя блог...:)
12.02.2010 19:06
И... благодаря за невероятното стихотворение... Шеметно, опияняващо хубаво!...
цитирай
32. anastasiia - exibella :))))
12.02.2010 19:07
Хей, усмивчице, хайде, чакам те... Знам, че имаш любими стихове...
Така че, ти си наред!:))))
цитирай
33. veninski - 27. anastasiia - veninski, дано успея да надникна
12.02.2010 19:34
anastasiia написа:
утре при теб...
Не ти се говори за любов... Но..., щом е "засега", може...:)
Любвта е магия... Ти знаеш...
...И е навсякъде... Просто трябва да я приемем в себе си...
А за предаването, разбира се, толкова ще се радвам, ако успееш да гледаш... Утре, точно в 13 часа! :)
Поздрави от снежен Пловдив! :)


ЩЕ ГО ГЛЕДАМ ПРИ ВСИЧКИ ПОЛОЖЕНИЯ, каквото и да ми е!!! А ти може да ми намигнеш. За кураж...

Поздрави на журналистката с най-пленителната усмивка!
цитирай
34. anastasiia - veninski, утре ще има специален поздрав
12.02.2010 19:50
за теб в ефир...:)
Усмивка..., пленителна...:)
цитирай
35. amenda - А, аз съм аменда! Да не стане фал сега ;-)
12.02.2010 21:41
Адрина Марк е псевдоним. Ето и линкът:

http://otkrovenia.com/main.php?action=showuser&username=andrina_mark
цитирай
36. veninski - 34. anastasiia - veninski, утре ще има специален поздрав
12.02.2010 22:23
anastasiia написа:
за теб в ефир...:)
Усмивка..., пленителна...:)

Трогнат съм от жестта ти, но за всеки случай надникни преди предаването в моята къщичка, да не стане ...фал.

Благодаря ти, приятелко! Много, много ме усмихна...
цитирай
37. anastasiia - amenda, никакви фалове повече! :)
13.02.2010 20:37
Много хубави стихове има там..:)
Поздрави, Аменда!:)))
цитирай
38. anastasiia - veninski, до колкото успях
13.02.2010 20:50
да разбера/защото надникнах съвсем набързичко в твоята къщичка/, поводът при теб е хубав! :) Обещавам, че ще се върна да прочета по-подробно съвсем скоро!...:)
Отново усмивка..., пленителна, разбира се...:)
цитирай
39. tomich - Ето едно стихотворение
13.02.2010 21:23
от недотам известната лирика на великия Юго.

ОТ ЖЕНАТА КЪМ НЕБЕСАТА

По свои пътища върви душата
Харесва първо, после вниква тя.
Това са сякаш два различни свята.
Разбирането следва любовта.

Сърцето, като птиче неголямо,
не трепка към пределни висоти
и първия етап достига само,
а пък духът не спира да лети.

И влюбеният в ангел се превръща:
целувка, после грейнали звезди;
проблясва лъч на светлина могъща,
където мрак е имало преди.

Облъхнеш ли с любовната стихия
ненужни, малки стръкчета трева,
веднага те изграждат - о магия!
гнездо под пролетната синева.

Ако премахнеш сянката безплодна
и във гнездото влееш светлина,
ще стане то звездата пътеводна
в леса на бъдещите времена.
цитирай
40. anastasiia - tomich, това стихотворение
14.02.2010 16:02
го приемам като скъп подарък... Великолепно е... И мъдро, и хубаво...
Да вървим след звездата пътеводна... Какво ще кажеш?...:) Струва си, нали?...
Благодаря ти...
Прекрасен, влюбен ден ти желая... И не само днешният да бъде такъв!...
цитирай
41. tomich - И още как !! :)))
14.02.2010 17:55
Най-много ми харесват последните два куплета и особено пътеводната звезда. Наистина са мъдри и с дълбок смисъл тези стихове. Радвам се че ти е харесало стихотворението. Сигурен съм, че ще получиш още много подаръци. Нека те зарадват, за да стане усмивката ти още по-сияйна и...неустоима! :))
Благодаря ти за пожеланията!
Бъди щастлива, жизнерадостна и вечно влюбена, Ася! Магията е в Любовта, нали?...
цитирай
42. anastasiia - tomich, дааа..., усмихвам се...
15.02.2010 11:58
...Сияйно, ...направо неустоимо...:)))
И аз ти благодря... Точно така е... Магията е в Любовта...
Омагьосващо хубаво да ти е!...:)
цитирай
43. divna8 - Ети, и аз ще добавя - това е мотото на личното ми поетично творчество...
16.02.2010 09:51
Понякога,
когато някого
обичам
в мен бушува страх
дали
не се раздавам в
несподелена
обич...
Сега си мисля -
несподелена
обич
няма.
За всичко
има
някаква отплата...

/ Обичах пламенно - несподелена
беше обичта ми
затова написах
тези песни... /

УОЛТ УИТМАН , "Стръкчета зелена трева"
цитирай
44. anastasiia - divna8, прекрасно е!...
16.02.2010 17:54
Любовта дарява с мнооооого!... И най-вече - с вдъхновение...:)
Благодаря ти за прекрасното стихотворение!...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5896086
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930