Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2010 19:18 - Пролет
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 13655 Коментари: 42 Гласове:
31

Последна промяна: 19.03.2010 11:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

* * *

Кладенчето в двора 
все бърбори, 
че водата 
в клетка 
не живее. 
Косът го поглежда 
и се смее.

Мая Дългъчева /една моя любимка:)/

image


* * *

 Пътечката, която твойте устни 
по кожата ми мислено чертаят, 
навярно е начало на изкуство, 
чието име няма да узная. 
От нея нишка топъл дъх остава - 
невидим белег, че те имам още... 
След миг ще се стопи. Ще те забравя. 
Ала ще свети тялото ми нощем 
от трепета на нежното изкуство 
извивка след извивка да извае 
пътечката, която твойте устни 
по кожата ми мислено чертаят.
 
 
Мая Дългъчева 

image 

 Изрусял си
от сламки в косите...

Жъна те с пръсти!

image

 

 

Дъщеря ми сънува 
 

Дъщеря ми сънува – тази малка жена 
сред съня си е бебе, 
поточе и облак... 
И е пълна с такава добра тъмнина, 
че отвътре, долавям, 
е светло и обло.
Аз не мога да вляза там, където е тя.
И не искам – дъхът й ми стига. 
Ако вдъхна докрая, 
ще полетя - от лъчи, чучулиги и риган!
...Ако аз съм родила този атом лазур, 
ще си ходя спокойна оттука – 
както мен проветрява с: 
“Мамо, ти си сладур!”, 
по света със “Сладур!” ще почука...
Ще засели тъгата с чучулиги, с лъчи, 
на мърморко трапчинки ще сложи... 
Мое златно ключенце, 
от дете ти личи 
как отключването ти е в кожата!
С малко страх те изпращам – 
страшничко е навън...
Но те знам – ще му вържеш пискюли 
и най-страшното страшно 
ще подскочи – лош сън, 
изненадан със смях и опулен... 
...Дъщеря ми сънува. Нека спи, нека спи...
Нека сили събира за после – 
по тавана на мрака звезди ще лепи 
и ще ражда деца и апостоли...
Аз се моля на пръсти: дано някой ден, 
щом съвсем от очи я изгубя, 
някой друг да й каже – за света подреден: 
“Браво, малката! Това е хубаво!”

image
    

НЕНАЗОВИМО

Мълчи ми се. От думите е шумно – 
не можеш сетивата си да чуеш...
Пък и каква е думата 
за мириса на кестенов локум, 
когато от възглавницата ти 
в косата ми разсънена нахлуе?...

Коя е думата на онова жужене 
в понечването, 
в плътното очакване 
и на зарята от пчели опиянени 
в хралупата, 
от светлини разплакана...

Къде са думите за онзи вкус на залъка –
пропит от пръстите ти, 
топъл и тютюнен, 
и за калинката от вино, 
върху устната ти спряла?
Не зная думи, толкова безшумни.

Послушай – тъй упойващо тече 
кръвта ми под ръката ти – 
бавна като мед и сладка, златна,
че се долавя как бълбука тишината 
от дума – още неизмислена
и вече непонятна...

image

ЗЕМНА ПЧЕЛА

Земни думи като земни пчели – 
мъхести, тъмни.
Чер е медът им – от сладост боли, 
преди да съмне,
преди във капка да натежи, 
да засияе...
Една-едничка дума сложи – 
да ни е стая!
Да бъде земна, но да лети 
дори на тъмно...
Една-едничка дума тупти, 
преди да гръмне.

image

УТРЕ, СЪБОТА, Е АСТРОНОМИЧЕСКАТА ПРОЛЕТ... ИЗБРАХ ПОЕЗИЯТА НА МАЯ ДЪЛГЪЧЕВА, ЗА ДА ВИ ПОЗДРАВЯ, ПРИЯТЕЛИ! :) ВЧЕРА ЗАПОЧНАХ ТОЗИ ПОСТИНГ, НО КОМПЮТЪРЪТ НЕЩО И ТОЙ ПРОЛЕТНО СЕ Е НАСТРОИЛ И Е ПРЕКАЛЕНО РАЗСЯН... НЕ ИСКА ДА МЕ СЛУША ;) ЗАТОВА ШРИФТОВЕТЕ НА СТИХОВЕТЕ СА РАЗЛИЧНИ, ЦВЕТОВИТЕ НЮАНСИ СЪЩО... ЗА КОЕТО МОЛЯ ДА МЕ ИЗВИНИТЕ!...
ХУБАВИ ПРОЛЕТНИ МИСЛИ И МНОГО СЛЪНЦЕ В ОЧИТЕ/НАЛИ ТЕ СА ВХОДНАТА ВРАТА КЪМ ДУШАТА/...:)
С ПРОЛЕТНА УСМИВКА...АЗ, АСЯ...:)

P.S. СНИМКИТЕ СА МОИ/ЕДНО УТОЧНЕНИЕ СПЕЦИАЛНО ЗА ЛИДИС;)/ И СА "УЛОВЕНИ" ПРОЛЕТНИ МИГОВЕ ОТ ЛЮБИМАТА МИ ПЛАНИНА... РОДОПИТЕ!...:)



Тагове:   мая дългъчева,


Гласувай:
31



1. veninski - Поздрави от Родопите!
18.03.2010 19:22
Поздрави от Родопите!
цитирай
2. mamas - Покрай теб, Ася, стана и моя любимка!
18.03.2010 19:38
Напълнила съм Съботния детски кът на Готик с нейни стихове.
цитирай
3. gkowachew - Чудесно,душицо!
18.03.2010 19:53
Бъди жива и здрава!:)))
цитирай
4. valben - Ех, че хубаво!!!
18.03.2010 19:58
Ех, че хубаво!!!
цитирай
5. miaa - Прекрасен стих, Ася! Поздрави и ...
18.03.2010 20:08
Прекрасен стих, Ася! Поздрави и усмивки!
цитирай
6. анонимен - Вие минавате за сериозна жена и блогерка
18.03.2010 22:08
От стихове не разбирам и не мога да ви хваля наизуст .
Имам една молба само . Моля да посочите източникът на снимката , фотограф или въобще нещо за снимката .Те и фотографите са хора нa iизкуството ! Не бива да изпадаме в главозамайване и его) Благодаря , Ви предварително !
цитирай
7. giorodafa - ЗАЩО
19.03.2010 00:48
ЗАЩО НЕ КАЗА ЧЕ ЖАДУВАШ МОЙТЕ УСТНИ
А САМО СИ МЕЧТАЕШ И МЕЧТАЕШ
И НЯМА ДА УЗНАЕШ КОЛКО ВКУСНИ
СА УСТНИТЕ МИ БЕЛИ ОТ СМЕТАНАТА
КОГА РИСУВАХ ТЕБЕ НАЙ ЖЕЛАНАТА
А ДРУГА БЕШЕ МИ ПЛАНО ОТ ГОЛА ПЛЪТ
КОГАТО ЗА ПОСЛЕДЕН ПЪТ
ЖАДУВАХ ТЕБ,А ДРУГА МИ СЕ ПАДНА
ОТ ЖРЕБИЯ ЖЕСТОК НА ТОЗ ЖИВОТ
И НЕ ЛЮБОВ-МЪЧИТЕЛЕН ХОМОТ
ДА ТЕГЛЯ И БЕЗСПИР ДА СЕ ПРЕСТРУВАМ
КОГАТО ТАЗИ ДРУГАТА ЦЕЛУВАМ
А ТЕБ ЕДИНСТВЕНА НА ЯВЕ ТЕ СЪНУВАМ
цитирай
8. henzelski - Пролетна
19.03.2010 11:52
усмивка и за теб от мен, Ася! В планината все още плахо пристъпва пролетта...;)
цитирай
9. anastasiia - veninski, изпращаш ми поздрави от любимата ми планина!...:)
19.03.2010 11:57
...Само че, вчера не успях да довърша постинга/по технически причини/..:) А днес, към стиховете на Мая, прибавих и пролетни снимки от Родопите! :)
Така че, Васко, ще те поздравя от Пловдив, но с планински, пролетни, слънчеви нюанси!...:)
Благодаря ти...
цитирай
10. anastasiia - mamas, радвам се, че ти е любимка..:)
19.03.2010 12:01
А пък и какъв слънчев и мил човек е..., ако знаеш! :) Всъщност, двете много ще се харесате! :)
А Готик чудесно го облагородяваш ;))) Шегувам се, разбира се :) Детските стихове на Мая са уникални.... Наистина са детски, от най-хубавите!:)))
Славенце, честита Първа пролет, с утрешна дата!:))) Мноооого слънчеви усмивки за теб! Нали знаеш, че много те обичам!:)))
цитирай
11. anastasiia - gkowachew, благодаря ти!:)
19.03.2010 12:04
Чудесното е, че си тук...
Ето, щом се появи... и ми стана вятърно-полетно..., пролетно...:) "Замириса" ми на детство..., на хвърчило...:)
Хайде, тръгваме ли?:)

цитирай
12. anastasiia - valben :)
19.03.2010 12:09
Благодаря ти...
И при теб е много хубаво!...:)
цитирай
13. anastasiia - miaa, ти си видяла само първото стихотворение
19.03.2010 12:11
на Мая Дългъчева... След което компютърът ми блокира и не можах да "кача" нищо повече... Но пък и едно стихотворение е достатъчно, за да ни озари пролетно настроение :) Особено щом стихотворението е на Маечка :)
Благодаря ти, мила Миа!:)
Честита първа пролет/малко в аванс/:)))
цитирай
14. anastasiia - lidis,
19.03.2010 12:15
първо - стиховете не са мои, за да ме хвалите/щом трябва, ще си говорим на Вие;)/. Посочила съм поетесата и не е задължително да си пишете мнението, разбира се...
А за снимките..., добре че има хора като Вас, за да не се главозамайвам...;) Лошо е човек да губи равновесие;)))
Честита пролет/с утрешна дата/!...:)
цитирай
15. anastasiia - giorodafa, благодаря
19.03.2010 12:19
за хубавото стихотворение!..:)
Хубава пролет и...вдъхновение!...:)
цитирай
16. anastasiia - henzelski, точно в това е очарованието
19.03.2010 12:21
на пролетта... В плахостта й...;)
И от мен, Краси, усмивка... Пролетна..., та пролетна!...:)
цитирай
17. gkowachew - Ася, страхотна си!
19.03.2010 12:31
Тръгваме!И няма връщане назад и тук!
цитирай
18. ckarlet - Пролет е навън, пролет е и при теб, ...
19.03.2010 13:16
Пролет е навън, пролет е и при теб, нека и в душата да ни пролетно, свежо и цветно!
Поздрави, Ася, за хубавия постинг!!!
цитирай
19. tili - Много хубаво и пролетно си
19.03.2010 13:36
го нашарила постинга Ася! Зареди ме с добро настроение ;-)))
цитирай
20. martiniki - Пролетно
19.03.2010 17:55
всякак! Прекрасни стихове си подбрала, и снимките са толкова живи - ухае просто на цвят, мед и пчели
цитирай
21. cornflower - Честита пролет, Асенка!
19.03.2010 18:17
Чудесни стихове и снимки!
Майстор си!
Благодаря за южното полъхче!
цитирай
22. anastasiia - gkowachew :)
19.03.2010 19:26
Вятърно-пролетни-полетни усмивки от мен!:)))
...И...никакво връщане, разбира се!...
цитирай
23. anastasiia - Мила, ckarlet!:)
19.03.2010 19:31
Та ти цялата си Пролет!... Излъчваш Пролет,...носиш пролетта в себе си...:) И това е толкова хубаво!...
Влюбена, романтична...и свежо-зелена пролет..., такава ми е асоциацията за теб...:) Бъди винаги такава!
Поздрави и от мен!:)
цитирай
24. anastasiia - tili-Лили, изпращам ти още...
19.03.2010 19:33
...и още...пролетно настроение!:)))
Да ти е шаренко, пролетно, цветно, ...Лиленце! :)
цитирай
25. anastasiia - martiniki...:)
19.03.2010 19:38
Мммммм..., че ароматно-хубав коментар!...:)
И при теб пролетният вятър вихри чудни пролетни чудеса!:)
Прекрасна пролет ти пожелавам, Мартичка!...Такава, каквато можеш да усетиш, да приемеш в себе си... Да ти е пролетно хубаво!...:)
цитирай
26. anastasiia - cornflower, благодаря ти!:)
19.03.2010 19:40
И на теб да ти е честита пролетта... Зеленоока, с вятърно-пролетни коси..., даряваща хубавите си чудеса...
А морето как е? Укроти ли се? Слуша ли вече? :)
Прегръдка от топлия Пловдив за теб, Метличинке!...:)
цитирай
27. lotos16 - Честита пролет, слънчево момиче!
20.03.2010 07:12
И стиховете, и снимките - прелестни... Благодаря за насладата на прочета, погледам и усетя с душата си идващата пролет.
Нека пролетта за теб е много красива и лъчезарна!!!
цитирай
28. compassion - Честита пролет, Ася!
20.03.2010 15:35
http://www.youtube.com/watch?v=DeLxjJZsabc&NR=1
цитирай
29. anastasiia - lotos16, ти си сетивен човек...
20.03.2010 16:26
И то много... Улавяш всеки пролетен нюанс, полъх... Улавяш красивото с лекота и това е толкова хубаво!....
Нека пролетта и за теб е възхитително хубава, даряваща...
Прегрщам те, Павлинка!:)
цитирай
30. anastasiia - compassion :)
20.03.2010 16:27
Вивалди и лалета!... Прекрасно е, Руми!... Благодаря ти!...
Най-хубавата пролет ти пожелавам! :)
цитирай
31. kasnaprolet9999 - Виждам, че ме чакаш с нетърпение,
20.03.2010 17:12
довечера идвам с моята сестричка ранна пролет в 19.32 ч. на астрологическата гара, ще те чакаме лично да ни изрецитираш нещо от тези хубави стихотворения, та да ми падне сърце на място и да стане хубаво посрещане :))))))))))))
Да ти е влюбено и хубаво цяла година.
цитирай
32. enjoy6 - Честита Пролет скъпа приятелко!
20.03.2010 20:47
Достави ми голямо удоволствие с красивата поезия!
Днес в чест на тази омайница-Пролетта цял ден се разхождах из парковете на града ми и вдъхвах свежия и аромат.Почувствах топлите милувки на слънцето и естествено видях щъркел в полет!
Тук има много цъфнали дръвчета целите окиченис мартеници, включително и моите:)))
Ех, колко малко му трябва на човек...
Бъди много усмихната и пролетно щастлива Асенка!
Прегръдки!!!
цитирай
33. swanlake - Prelestno e :) Chestita prolet!
20.03.2010 21:04
Prelestno e :) Chestita prolet!
цитирай
34. monna - Ах, Ася....този път трептим съвсем на една вълна...
20.03.2010 21:32
...толкова се зарадвах от това....
Прегръдка, мила!:)))
цитирай
35. anastasiia - kasnaprolet9999, добре си ми дошла!:)
21.03.2010 10:47
...И ти, и твоята сестричка...:)
Кооооолкото поискате стихотворения ще ви рецитирам, само останете възможно наааай-дълго!:))))
Влюбена пролет и на теб, Пролет!:)
цитирай
36. anastasiia - enjoy6, честита пролет и на теб!:)))
21.03.2010 10:57
И в Пловдив пролетта е прегърнала дърветата, улиците, хората... Градът се къпе в слънце :) Прекрасно е!:)
Само дето все още не съм видяла щъркел... :)
Но и това ще се случи ;)
Най-хубавата пролет ти пожелавам, мила Мина... Тази, която ще те дарява,... тази, която ще отключва у теб пролетно-влюбени усещания..., полетност...
И аз те прегръщам! :)
цитирай
37. anastasiia - swanlake :)
21.03.2010 10:59
Честита пролет и от мен! :)
И... благодаря...
цитирай
38. anastasiia - monna, толкова е хубаво....
21.03.2010 11:05
...Трептим, носим се... на една вятърно-пролетна вълна...
И на мен ми е толкова приятно! :)
Прегръщам те :)
Прекрасна да е пролетта ти..., като зелена полянка, осеяна с бели, невинни цветя...:)
цитирай
39. aqualia - Ти си една пролетна магьосница!
21.03.2010 11:20
Ти си една пролетна магьосница! Снимките ти са чудесни!
цитирай
40. anastasiia - aqualia, една пролетна магьосница
21.03.2010 11:31
ще ти подари пролетно вълшебство...:) Просто трябва да го почувстваш...
Благодаря ти!...
цитирай
41. hel - Честита пролет. Много е свежо и п...
21.03.2010 15:13
Честита пролет. Много е свежо и пролетно при теб!
Бъди свежа и пролетна, вдъхновена и вдъхновяваща! Много любов!
цитирай
42. anastasiia - hel, благодаря ти!:)
21.03.2010 16:15
Свежо, пролетно, вдъхновено ти благодаря!:)))
Посипвам те с пролетни, усмихнати частички...:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5878128
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031