Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2009 18:47 - СТАРИЯТ ОХРИД
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 9717 Коментари: 22 Гласове:
9



... Старият Охрид е нещо като Стария Пловдив... Докато се разхождах по улиците му, чувството беше много близко, родно, мое си...
... И така... Бяхме стигнали до лодката, нали? Ами тя се явява своеобразна метафора, но представете си, че се качваме на нея... и продължаваме пътешествието си... 
   Днес ще ви въдеда към старата част на Охрид...
   Ами, заповядайте!...;)

image
Е, първо ще минем през центъра на града... Макар и набързо...:)

image
Молко площадче...

image

image
И тази снимка много ми напомня на моя роден град... И по-точно - на Джумаята, там, където има много художници, изложили творбите си...

image
;)

image

image
Статуята на св. Климент Охридски...

image

image
Навлизаме в старата част на Охрид...

image

image

image
Малка уличка, в италиански стил...

image
А това е входа на Музея на хартията...:)

image
Демонстрират ни как става печатането...

image
Ето и тук напечатани книги...

image

image

image
Тук се прави хартията...

image
Ето и къде съхне хартията...:)


image


image

image

image
Лапедариум... Всичко е подредено, изпъстрено със зеленина и цветя...

image
Така нареченото "черешово топче"... Но в никакъв случай не е дървено...;)

image

image

image

image

 

image
Тази бабка много любопитно ни гледаше  и реших да я снимам...;)

image
Ето го и Античният театър на гр. Охрид...
Не бих го сравнила с пловдивския...

image
...Въпреки малките размери/в сравнение с пловдивския античен театър/, тук всяка година се провеждат театрални празници...

image

image

image

image

image
Опитвам се да "хвана" Самуиловата кула в кадър..;)

image
Поглед от високото...;)

image
...

image

image

image
Слънцето е много силно, затова съм се намръщила, без да искам...;))

image

image
Църквата "Св. Климент Охридски"...

image
Вече сме вътре в храма...

image
Иконата на св. Климент Охридски...

image
...
image
И по-общ изглед, преди да излезем...

image

image

image

image
На връщане снимам всичко, което ме впечатлява по старинните улички... Панорамни снимки от високо... Красиво е...
Засега ви оставям в Стария Охрид...
Нали знаете, че скоро пътешествието ни продължава?...:)



Тагове:   охрид,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. an200 - Чудесна разходка!)
09.10.2009 18:51
Благодаря ти! Ще взема и аз да отида.))
цитирай
2. krotalka - Права си Асинка,
09.10.2009 18:54
наистина много прилича на Пловдив! За някои снимки може да се помисли, че са правени в нашия любим град!
Благодаря ти за разходката!
цитирай
3. haralanov - Добре,че Охрид не е български град
09.10.2009 18:56
Поздрави!
цитирай
4. gothic - Ася,
09.10.2009 19:05
благодаря ти!!!!
цитирай
5. kalin8 - Благодаря за разходката,Ася!
09.10.2009 19:29
Много ми хареса!
Б.
цитирай
6. anastasiia - an200, хубаво е, много...
09.10.2009 19:34
Ще ти хареса, сигурна съм...:)
Наистина трябва да отидеш...:)
Поздрави от Пловдив...:)
цитирай
7. anastasiia - krotalka, много прилича на Стария Пловдив,
09.10.2009 19:38
само дето нашия Античен театър не го давам за техния... Нашият е много по-красив, голям, величествен..., със статуи и колони...
И другата разлика е, че техният калдъръм е обработен, изравнен. Въпреки че твърдят, че бил уникален...
И аз ти благодаря, Таничка, че си тук...:) Мнооого ми е приятно, нали знаеш? :)
цитирай
8. anastasiia - haralanov, това си е доста спорен въпрос...
09.10.2009 19:48
Например, на нашия Цар Самуил крепостта се намира там...;)
Поздрави и от мен!...:)
цитирай
9. anastasiia - gothic :)
09.10.2009 19:49
И аз ти благодаря, Пламене...:)
Хубаво е, че се присъедини към моята разходка...;)
цитирай
10. anastasiia - kalin8 :)
09.10.2009 19:51
С приятели, като теб, винаги е още по-хубаво...:)
И аз ти благодаря...
цитирай
11. nadezda - Наистина има нешо общо с Пловдив. ...
09.10.2009 23:18
Наистина има нешо общо с Пловдив.Ама нашият античен театър си е по хубав!Благодаря за интересната разходка!Много снимки и все хубави!
цитирай
12. valiordanov - Благодарение на теб си ходя по света ...
10.10.2009 09:14
Благодарение на теб си ходя по света седнал в къщи пред тази омразна машина - компютъра, но пък съм благодарен, че иначе нито ще ходя седнал нито... Много ти е увлекателен разказа... Чудя се кога ще стигнеш до... всъщност дано съм жив да дочакам и този разказ за...е ти се досещаш де... мен вече ми излезе мазол на езика да го повтарям...Гуш и чакам следващата картиносерия!
цитирай
13. compassion - Много ми хареса
10.10.2009 13:18
защото ми напомни българщината
цитирай
14. priqtel12 - Чудесна разходка!!!!
10.10.2009 16:40
БЛАГОДАРЯ!
цитирай
15. anastasiia - nadezda, разбира се, че нашият Пловдив
10.10.2009 17:46
е неповторимо хубаво...:)
Всъщност, това, което имат, а ние го нямаме в Пловдив, е Охридското езеро! Прекрасно е...
Благодаря ти, Наденце...
Поздрави и от мен!...:)
цитирай
16. anastasiia - valiordanov, душата ти е полетна...
10.10.2009 17:50
С нея можеш да достигнеш до къде ли не... Можеш много повече от много хора... Знаеш го, Вал...
А пък това далееееееечно място, до което все не достигам ми е толкова симпатитчно..., че все някога ще успея да дойда....:)
И от мен - много гуш...:)
цитирай
17. anastasiia - compassion, ами то..., допреди няколко
10.10.2009 17:54
десетилетия това са си били български места...
Дори езикът им е същия, като архаичен български, с някои стари думи...
И е много красиво!...
Поздрави, Руми...:)
цитирай
18. anastasiia - priqtel12 :)
10.10.2009 17:55
И аз ти благодаря...:)
Колкото повече приятели сме, толкова по-хубава е разходката...:)
цитирай
19. enjoy6 - Eй, че приятна разходка с лодка
10.10.2009 19:00
си ни устроила пак мила!
Мнооого, мнооого ми хареса и наистина прилича много на Пловдив и малко на Созопол!
Благодаря ти Асенка за хубавата покана и разходка, очаквам с нетърпение продължението...
И из бих отпътувала на момента за това духовно и красиво райско кътче:)))
Прекрасна вечер и още по-прекрасна неделя!:)
цитирай
20. exibella - Знаех си, че и тази разходка ще е интересна:)
10.10.2009 19:47
И много увлекателно разказана:))))
Поздрав и Прегръдкааааа:))))
цитирай
21. anastasiia - enjoy6, направо сме си като
11.10.2009 15:45
"Трима души в една лодка, без да става дума за кучето";))
Очаквах те в лодката.., просто разходката нямаше да е същата без теб, мила ми приятелко..:))
А там, край Охридското езеро, е наистина много, много красиво... И има стотици църкви, параклиси, манастири... Прекрасно е...:))
И на теб хубава вечер ти пожелавам и още по-хубава нова седмица! :)))
цитирай
22. anastasiia - exibella, нали съм си от
11.10.2009 15:47
Страната на талантите..., затова увлекателно разказвам...;)))))
Благодаря ти, Спасимиркааааа....:)))))))
И от мен прегръдки, ама мноооого...:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5905264
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930