Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2008 13:54 - Ла Скала в Пловдив
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 13098 Коментари: 36 Гласове:
0



Чайковски, Пучини, Верди..., в изпълнение на великите музиканти от Миланската Ла Скала...Представяте ли си, имах шанса да ги чуя, на живо, в Пловдив!...
Филхармонията на Ла Скала, с основан първи постоянен оркестър през далечната 1921 година, обединяваща най-добрите музиканти от цял свят, изнесе концерт в Пловдив.
Звучат вълшебно... По-точно определение няма...Мек звук, чист, изваян... Въпреки неподходящата зала...
Концертът беше обявен, че ще състои в Античния театър. Предполагам, че и за самите музиканти това щеше да бъде изключително преживяване - да свирят в един от най-древните и красиви театри в света, с фантастична акустика!...
image
 Но поради лошо време, организаторите преместиха събитието във втора палата на Панаирния град. Не бих казала, че това е залата, в която трябва да свирят музиканти от такъв ранг...Лоша акустика, огромна, сива, безлична зала... Но въпреки това, 123-мата музиканти бяха облечени във фракове, вечерни рокли...
image

А ето и залата на Ла Скала...
image
Коментарът е излишен, мисля..., сравнение не може да има...
Театърът Ла Скала е построен по проект на архитекта Джузепе Пиермарини през 1776-1778 г. на мястото на църквата Санта Мария дела Скала, откъдето идва името на прочутия театър. Открит е на трети август, 1778 година, с постановка на опера на Антонио Салиери. Сградата е с дължина 100 метра и ширина 38 метра, в стил неокласицизъм. Зрителната зала е с форма на подкова, оцветена е в бели, сребърни и златни тонове и има безукорна акустика. Местата са разположени на пет етажа, с ложи и галерии...
Съставът на музикантите е интернационален. Това, с което се гордея е, че две от цигуларките в състава са от Пловдив...
Диригентът на Ла Скала - Дмитрий Китаенко е един от най-великите съвременни диригенти. Роден е в Ленинград. Концертирал е с някои от най-добрите симфонични оркестри в севта - филхармониите на Виена и Берлин, Чешката филхармония, оркестъра на Филаделфия. Бил е гостуващ диригент на Мюнхенската филхармония, Лондонския симфоничен оркестър, Холандската кралска филхармония, Симфоничния оркестър на японската национална телевизия, миланската Филхармония при "Ла Скала" и много други...
Знате ли какво направи той? Ами точно в 21 часа прекъсна монотонните речи, които близо 40 минути се лееха в залата, изправи се пред музикантите и концертът започна...
image
Увертюри от опери на Верди и Пучини... Симфония №5 на Чайковски...звучаха неземно красиво...
Музикантите свириха 80 минути, без антракт...
Диригентът ту вихрено и страстно, ту вглъбено и трепетно водеше, извайваше мелодията... Излъчваше невероятен магнетизъм... "Държеше" във властта на магията и публиката, и оркестъра... Водопад от изящни звуци, нежност, трепетност..., на моменти бурни, могъщи, увличащи след себе си... Звуци Вълшебност...
В края, сред многобройни ръкопляскания, когато се очакваше музикантите да свирят на "бис", изведнъж започнаха да обявяват цветя и поздравителни адреси... Диригентът отново прояви безкомпромисност и даде знак на музикантите за напускане на сцената... 
Ами, това е... Всъщност не им се даде възможност да свирят на "бис"... И цветята бяха поднесени на празна сцена...
Излязох от залата със смесени чувства...Възхитена от музиката и разочарована от "дребните" на пръв поглед неща, които могат да преобърнат всичко...
Това, което е хубаво като новина, че кметицата на Милано, Летиция Морати, е обещала още един концерт в Пловдив, този път на Античния театър...
Ще завърша поста си усмихнато, разбира се...:) Ще ви подаря снимки на нашия голям музикант проф. Петко Радев, който е бил гост в моето предаване и когото се гордея, че познавам... Той е свирил дълги години в състава на Ла Скала...
image
Проф. Петко Радев...Разговаряме...:)

image
Тъй като се слави като голям познавач на виното, го подложих на тест:)
image
:)
image
Проф. Петко Радев изпълнява Моцарт...

Ами, това е от мен, Ася, вашия културен гид в Пловдив...:)



Тагове:   Пловдив,   скала,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. exibella - Асенце:)))
22.09.2008 14:13
Винаги много интересни неща пишеш...и ми е приятно да ги чета:))) Поздрави:)
И целувки...:)
цитирай
2. ddima - Ася,
22.09.2008 15:09
малко ти завиждам...:)))
Позрави и хубав ден!
цитирай
3. laurencia - ..
22.09.2008 15:19
Аnastasiia, удоволствие беше за мен да прочета за музикалното събитие, така хубаво разказано от теб. Пожелавам ти незабравими есенни преживявания на Античния театър в Пловдив! :)
цитирай
4. anastasiia - exibella, а пък на мен
22.09.2008 15:26
ми е толкова приятно, че ти е интересно...:)
Просто споделям това, което съм гледала, преживяла...
Поздрави и целувки и за теб, Спасимирка!:)))
цитирай
5. anastasiia - ddima, щом е малко,
22.09.2008 15:29
може;)))
Радвам се, че си тук!:)))
Най-усмихнатите ми поздрави за теб!...:))))
цитирай
6. anastasiia - laurencia, да, предстоят
22.09.2008 15:32
още събития на Античния театър... Всъщност, не знам дали точно там ще се проведат...Зависи от времето...:) Но пък културни събития, колкото поискаш!...:)
Ще те очаквам отново тук, в блога ми...А пък аз обещавам да разказвам за всичко, което гледам:))
цитирай
7. exibella - Обичам те много!!!
22.09.2008 16:05
И винаги ще ми е приятно да те чета... и ще ми бъде все по-приятно и по-приятно:)
Усмихваш се нали?!? ;) Виждам теееее;))))))))
Даже ще си взема една усмивка;)))))))))))) Нали може?!? :)))))
цитирай
8. inakrein - Интересно и полезно четиво!
22.09.2008 18:51
Благодаря за написаното. Много исках да бъда там, но не успях по обективни и субективни причини. Затова съм радостна, че чрез постинга Ви станах част от събитието.
Поздрави!
цитирай
9. helios - Ася, Очаквам с нетърпение следващото "пътуване"...
22.09.2008 19:28
с най-прекрасния и очарователен културен гид!:)))
С много обич и нежност!:)
цитирай
10. anastasiia - exibella, усмихвам се, да...:)))
22.09.2008 19:46
Ти всичко виждаш;)))
Хей, приятелче, разбира се, че ще идваш отново и отново..., щом ти е приятно...
А пък аз винаги ти се радвам:)))
цитирай
11. anastasiia - inakrein, добре дошла в блога ми!:)
22.09.2008 19:50
Приятно ми е, че по някакъв начин съм полезна...Още повече, щом Ви е интересно, наистина съм радостна...:)
Очаквам Ви отново тук...:)
Поздрави! И...хубава вечер!:)
цитирай
12. glarus - Един голям концерт
22.09.2008 19:52
за България и Пловдив , едно истинско изживяване за теб и за нас , на които разказа тук!
Докосна ни истински до голямотто изкуство на Ла Скала и до П. Радев разбира се.
Благодаря ти сърдечно!
цитирай
13. anastasiia - helios, да приятелче, ще има
22.09.2008 19:53
следващо пътуване...:) Светличко ми е като си тук...:) Осветяваш пътечката, по време на пътуването ми в света изкуството...:)
И аз с много обич и нежност: другата светлинка, Ася!:)
цитирай
14. buratino - Това, че Ла Скала изнесоха концерт в ...
22.09.2008 20:10
Това,че Ла Скала изнесоха концерт в Пловдив е наистина събитие, но мисля, че коментататорите малко се лигавите! Я, по нормално де!
цитирай
15. anastasiia - glarus, това е наистина изключително
22.09.2008 22:39
събитие за България и за Пловдив. Ла Скала са гостували за първи път в България през 2004 г. в София, в НДК. Второто им гостуване е в Пловдив... Обещаха и трето...:)
Още ме "държи" като изживяване...
Приятно ми е, че мога да го споделя с хора като теб...:)
Поздрави от Пловдив!:)))
цитирай
16. lion1234 - Радвам се,
22.09.2008 22:44
че сподели с нас впечатленията си от това вълнуващо събитие и че чрез поста си ме накара поне малко да се почувствам съпричастен на този великолепен спектакъл!
За пореден път Пловдив доказа, че е нашата културна столица!
Лека вечер, Ася!
цитирай
17. anastasiia - buratino, емоционалните коментари
22.09.2008 22:46
допринасят за по-топло общуване... С много от коментиращите тук сме вече добри приятели...:) Така че, всичко си е съвсем нормално;)
А за Ла Скала може да говоря още много... Впечатли ме невероятния им професионализъм, перфекционизъм... Знаеш ли, че програмата им е заета за 4 години напред, но направиха жест за града ни и дойдоха извънредно, за една вечер, за да изнесат концерт пред пловдивска публика. Пристигнаха буквално часове преди концерта, от едноседмично турне в Азия и на другия ден отпътуваха за концерт в собствената си страна.
Наистина се чувствам омагьосана от музиката им... Нещо неземно е...
И...благодаря ти за мнението...:) Радвам се, че си тук...:)
цитирай
18. anastasiia - lion1234, наистина се гордея с града си
22.09.2008 22:57
и смятам, че Пловдив е културната ни столица!... И се радвам, че ти също мислиш така...
Разбира се, има си някои неуредици, като например това, че нямаме голяма закрита зала в града ни за събития от такъв ранг като концерт на Ла Скала... А в същото време, културният живот кипи...:)
Джош, приятно ми е, че се докосна, посредством това, което съм разказала до голямото изкуство, което ни подариха музикантите на Ла Скала... Аз съм емоционален човек, обичам да споделям, да разказвам... И ми е безкрайно приятно, когато хора като теб съпреживяват, чувстват, разбират...
Поздрави от Пловдив!:)
И...много есенни усмивки...:)))
цитирай
19. tomich - Ася, рабира се...
23.09.2008 11:18
Ася, разбира се че гостуването на Ла Скала в Пловдив е знаменателно събитие! Още повече, че нейн диригент е Димитрий Китаенко. Слушал съм музиката и на тримата велики композитори, но не съм я слушал в изпълнението на Ла Скала, за съжаление...
Браво на Маестрото...и за това че е прекъснал скучните словоизлияния на бъбривковците, и че е напуснал с музикантите залата - добър урок за организаторите!
цитирай
20. skribezium - anastasiia,
23.09.2008 11:37
Пловдив трябва да съжалява, че няма хубава концертна зала и концерти от такъв висок ранг се правят в тази зала на панаира. Просто е дилетантски - да поканиш Миланската скала и да я набуташ да свири в една примитвна зала. Дано след ремонта на Синдикалния дом имаме по-добра възможност да посрещаме големи имена от световната сцена. Пловдив и пловдивчани заслужават по-добри срещи с изкуството.
Колкото до срещата ти с Петко Радев - един от големите музиканти на България - просто ти завиждам. Не случайно дълго време беше в Миланската скала. А преди това също си беше виртуоз в българската народна музика. Когато гледах предаването ти и неговото изпълнение с Никола Илиев от Конушенския оркестър отново очите ми блестяха, заради тази непреходна българска музика, изливаща се от ръцете на тези таланти на България. Благодаря и поздрави!
цитирай
21. anastasiia - tomich, да, диригентът
23.09.2008 11:58
даде много добър урок на всички...
Представяш ли си - 123-ма музиканти, заели местата си, чакат близо 40 минути речи на банкери, спонсори... Инструментите със сигурност се разстройват след такъв период от време. Плюс това, е и неуважение към самите музиканти...Както и в края на концерта...
Но пък изживяването беше наистина вълшебно...Не бяха избрани прекалено популярни творби,... сериозна, стойностна музика прозвуча...
Много ми е приятно, че си тук..:)
Поздрави от Пловдив и от мен!:)))
цитирай
22. anastasiia - skribezium, за залата
23.09.2008 12:07
не ми се говори... Грозна, сива, с тръби по тавана...
Пловдив - културната столица на България, няма зала за концерти... А ремонтът на Синдикалния дом ще продължи много години... В момента дори се съдят фирмата-изпълнител и Общината, което означава, че ще се проточи още повече.
Тъжно е... Пропускаме много концерти, поради липсата на голяма закрита зала. Дори български изпълнители прескачат града ни, поради тази причина.
А за Петко Радев, радостна съм, че си гледал това предаване. Той е много голям музикант и прекрасен човек. Учител е на Кольо Илиев от Конушенския оркестър, учител е и на много други изявени наши музиканти. В момента продължава да преподава, всяка сряда дори има часове в АМТИИ, Пловдив.
Знаеш ли, той смята, че един музикант трябва да е съвършен изпълнител на класическа музика, за да опита да свири на кларинет и народна музика. Поставя народната музика на пиадестал! Както и би трябвало да бъде...
Развълнува ме с хубавия си коментар...
Благодаря ти!:)
цитирай
23. monna - Друго щеше да бъде в античния театър, но ...
23.09.2008 13:47
..все пак музиката, те е докоснала. Благородно ти завиждам, Ася!
Усмивки!
цитирай
24. anastasiia - monna, о, да...:)
23.09.2008 19:54
Музиката ме докосна, грабна, отнесе...:)
Наистина нечувана музика, звук...Неземно хубаво...:)
Така ми се иска да го почувствате и вие, всички, които идвате тук, при мен...
Усмивки и от мен за теб, Нежно синьо цвете!...:)
цитирай
25. enjoy6 - Благодарности на нашия прекрасен гид,
23.09.2008 22:33
който ни направи съпричастни на това велико събитие и преживяване!
Радвам се за теб, че си имала възможност да се насладиш на великолепните изпълнения на великите!
Приятна вечер!
цитирай
26. anastasiia - enjoy6, думичката "съпричастни"
24.09.2008 19:29
е мноооого важна...:) Радвам се, че съм успяла да го сторя:)
И на теб ти пожелавам приятна вечер!:)
Мила усмивка от "вашия прекрасен гид":)
цитирай
27. exibella - :]
24.09.2008 20:31
:] :] :] :] :] :]
цитирай
28. gabar4eto - zdr
25.09.2008 00:47
Asq ima samo nqkolko ne6ta koito mogat da zaradvat 4ovek tove e tolerantnosta a ti q ima6 v izli6ak dobrata duma ti q dava6 na vseki i 4ove6tinata tq prosto e v teb .BLAGODARQ TI
цитирай
29. anastasiia - exibella, усмихнат ден
25.09.2008 09:23
и на теб!:))))
цитирай
30. anastasiia - gabar4eto...
25.09.2008 09:24
И аз благодаря...
цитирай
31. feq - Докоснала те е силата на музиката, Ася!
25.09.2008 14:57
Поздравления и пожелавам ти в Милано да ги слушаш!
цитирай
32. iliada - Ася!
25.09.2008 23:02
На няколко пъти минавам и всеки път се убеждавам ,че наистина имаш невероятен късмет да работиш нещо толкова интересно !Да си постоянно свързана с културния живот на града.Наистина си невероятен културен гид на Пловдив и има за какво да му завиждаме и същевременно да се радваме!
Ла Скала в Пловдив !Наистина добре звучи!
Благодаря ти !
цитирай
33. anastasiia - feq:)
26.09.2008 17:03
Хей, Юли!:)
Докосна ме музиката...и ме омагьоса...:)
А за пожеланието ти, истински ти благодаря. Била съм само веднъж в Италия, във Верона, и мечтая отново да се завърна там... А защо не, това да е в Милано?...:)
Прегръщам те:)
цитирай
34. anastasiia - iliada, аз по принцип съм човек,
26.09.2008 17:10
невероятно много свързан с изкуството... И всъщност, работата ми е продължение на моето вътрешно "аз", на моята същност... И наистина се радвам, когато мога да споделям, показвам, разказвам, предавам това, до което съм се докоснала...:)
Усмивки, Илианка, въпреки дъжда!:)))
цитирай
35. optimum2 - Поздрави
01.10.2008 18:27
Коментара за спектакъла е повече от актоален. Паралелно с изживяното оставя много въпроси...
Дано някога се намерят и отговори на поставените теми.
Лек ден
и с усмивки
:-)))
цитирай
36. anastasiia - optimum2, преживяването
01.10.2008 22:33
наистина още ме държи... Магично и хубаво, вълшебно...
А въпросите, които прозират, нещата, които си доловил, наистина могат да се решат. Градът ни е древен, красив, пълен с история и изкуство!... Малко трябва, за да се случи още МНОГО в града ни...
Лека вечер и на теб...:)
И хубав предстоящ ден...:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5905295
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930